Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 2243
Hei folkens! Første innlegget mitt her på forumet

Lurer på en ting og håper noen kanskje kan ha svaret, har gjort litt research men har ikke funnet noe om akkurat dette..

Fikk mirtazapin av legen, har lest og hørt av andre venner at det ikke er lurt/ingen effekt av mdma når man går på antidepressive piller.
Fikk pillene som hjelp for søvn, tok 30mg igår før jeg la meg, kommer jeg til å få effekt? Er det bortkasta?
hva type antidepressiva er dette? er de av type SSRI? i så fall så vil du nokk få minimalt me effekt, jeg har prøvd med å uten å vil si at når jeg tok når jeg gikk på SSRI så kjente jeg omtrent ingenting, fikk et pittelitte kick men ikke noe mer. Dessuten er det farlige å kombinere SSRI å mdma pga fare for seretonin syndrom!
Rogcan's Avatar
Trådstarter
26 6
Etter det jeg fant står det TCA, har absolutt ingen peiling på denne typen ting
Fant dette.

Mirtazapin har omtrent samme antidepressive effekt som SSRI, men har dessuten god og umiddelbar hypnotisk effekt.

Kilde: http://legemiddelhandboka.no/Generelle/54477
Sist endret av Zotify; 18. november 2017 kl. 20:56.
Styr unna allt av antipsykotikum/antideppresiver. ssri'er blir å fucke opp livet ditt.
Si du heller vil prøve vallergan eller en annen form for antihistaminer med samme bivirkning.
Rogcan's Avatar
Trådstarter
26 6
Sitat av UrteEffekten Vis innlegg
Styr unna allt av antipsykotikum/antideppresiver. ssri'er blir å fucke opp livet ditt.
Si du heller vil prøve vallergan eller en annen form for antihistaminer med samme bivirkning.
Vis hele sitatet...
har prøvd det meste iløpet av de siste 6 årene, sa til legen jeg villa ha noe som kunne hjelpe og han ga meg mirtazapin. Har dog aldri hørt en bra historie ang. antidepressive, og har nok problemer i livet som det er, tror jeg sier ifra om det til legen neste gang.

Har du noen forslag jeg kan komme med sånn at han ikke setter meg på andre dårlige greier, melatonin ol. har ikke funket så trenger nok noe sterkere ..

PS. md`n funka fjell så tror jeg fikk svaret mitt egentli :P tar en lang(helst evig lang) pause fra rus fra nyttår av, trenger en bedre måte å leve på
Sitat av Rogcan Vis innlegg
har prøvd det meste iløpet av de siste 6 årene, sa til legen jeg villa ha noe som kunne hjelpe og han ga meg mirtazapin. Har dog aldri hørt en bra historie ang. antidepressive, og har nok problemer i livet som det er, tror jeg sier ifra om det til legen neste gang.
Vis hele sitatet...
Jeg har nylig selv fått dette medikamentet utskrevet. men har nektet å ta den. har resepten fortsatt liggende på apotek.
tror du bare skal snakke med legen om at du vil prøve noe annet før du tyr til antideppresiver.

Sitat av Rogcan Vis innlegg
Har du noen forslag jeg kan komme med sånn at han ikke setter meg på andre dårlige greier, melatonin ol. har ikke funket så trenger nok noe sterkere ..
Vis hele sitatet...
Kommer helt ann på hva slags søvnproblemer du har.
mange kan ha bra effekt av stillnoct og imovane. men ville unngått disse da di ikke er særlig bra for deg. Mange kan også få bra effekt av ett glass vin og en bit sjokolade(mørk) før leggetid eller litt rev

har noen venner som bruker vival og stesolid for å bli mer avslappet for kvelden. men vet ikke om legen vil skrive dette ut mot søvnproblemer.

føler sovemedisin og alternative rusmidler mot søvn er veldig individuellt va som fungerer på ett hvert menneske.

Sitat av Rogcan Vis innlegg
PS. md`n funka fjell så tror jeg fikk svaret mitt egentli :P tar en lang(helst evig lang) pause fra rus fra nyttår av, trenger en bedre måte å leve på
Vis hele sitatet...
Bra den funka da! og lurt å ikke ta mdma ofte. ville ikke tatt det mer enn en gang vær 6mnd personlig.

Best of luck videre.
Anonym bruker
"Slank Sfinks"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Prøvd quetapin sandoz? Jeg får de til å bruke når jeg sliter med å sove, funker bra på meg! Kan få endel ubehagelige drømmer de første gangene å hvis du bare tar en. Sover som en baby og føler meg helt opplagt og fin dagen etterpå. Verdt å prøve kanskje?
Anonym bruker
"Rede Gris"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Remeron er en del av de heterosykliske antidepressivaene, antagonist på store deler av serotoninsystemet, men ikke i like stor grad som mange andre AD. Du kan forvente at effekten vil bli 30% svakare på mdma. Remeron er en analog av tolvon eller omvendt, de er svært like mtp søvn, som alt annet(AD/AP) søvndyssende binder det seg til histamin, antihistamin effekt.
Om det er TCA er det mye mindre farlig enn andre antidepressiv å ta mdma med. Alltid med risk Såklart. Men om du tok dagen før og ikke tar mer fremover i tid og dosen er lav går det trolig bra. Om dosen er høy har jeg lest man får ganske spaca og heftig rus i drømmetilstand..
Viss du tar disse pga depresjon er det ikke bra å stoppe brått