Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 1653
Hei alle sammen! Fikk så fine kommentarer på den forrige sangen jeg postet her, så fikk lyst til å poste min nyeste, fresheste låt. Her er den: https://soundcloud.com/em-drag-72431...ag-technodream
Bassen passer ikke inn og leaden høres veldig falsk ut, sangen slutter bare brått midt i noe og det høres ikke bra ut.

Du fikk forresten ikke mange fine kommentarer på forrige posten, det var 1 kommentar fra en kar som sa han neppe ville hørt på det igjen.
Trådstarter
9 0
Du trenger ikke å være så negativ til andres musikk. Om bassen ikke passer inn eller at leaden høres falsk ut, så kan du godt mene det. Bassen er grei i forhold til tonearten. Jeg brukte en av de beste leadene i FL Studio, så du trenger faktisk ikke å si at den høres falsk ut, gjør ikke det.
Emdrag: Du har et langt stykke å gå kompis før du i det hele tatt burde legge ut noe musikk. Du må tåle å få konstruktiv kritikk. Han sier at ting er falskt, det er så til di grader falskt. Kicket er så flatt at det er horribelt. Bruk en kompressor, filter, eq tune kicket til du i vertfall nermer deg lyden av 2017. Høres ut som noe fra 80 tallet. Beste leaden i fl!!? Snakker om du? Bruk yt å se på klipp om musikkteori,oppbygning,cords osv.
Sist endret av tøffel; 20. august 2017 kl. 18:24. Grunn: Skriveleif
Er ikke kritikk en av hovedgrunnene til at du legger ut musikk på et forum for diskusjon?

Det er ikkenoe som er "den beste leaden i fl studio", det finnes ikkenoe best lead.
Really dude, tål å få kritikk.
Et godt sted å starte er å lære seg musikkteori så du vet hvilke noter som passer sammen istedenfor å bare laste ned en soundpack du tror er "best sounds on fl" av noe slag.

Tror du avicii, hardwell, deadmau5, skrillex osv bruker lyder som kalles "den beste leaden" eller "den beste bassen"?
Bitter og sur.
Hydra's Avatar
Ga kritikk på din forrige låt også - den var dårlig, og denne er også mindre bra.

For jeg er dette bare rot uten noen særlig mening. Du bygger den ikke opp, "den beste leaden" du snakker om høres ut som "platinium saw" i Sytrus og måten både melodi og bass er satt sammen på blir i mine ører veldig falsk. Vi har alle startet et sted og en gang i tiden var jeg også på ditt nivå, håper at jeg er bedre nå. Uansett, du er inne på noe. Du virker til å kunne det grunnleggende og du klarer å bruke FL Studio, bare på ikke helt riktig måte.

Fortsett å prøve deg frem så blir det nok resultater en dag! Men akkurat idag var resultatene ikke særlig gode.
Trådstarter
9 0
Ok! Tusen takk for tilbakemeldinger! Skal jobbe med saken, så håper jeg at musikken min blir bedre i framtiden
Sitat av Emdrag Vis innlegg
Du trenger ikke å være så negativ til andres musikk. Om bassen ikke passer inn eller at leaden høres falsk ut, så kan du godt mene det. Bassen er grei i forhold til tonearten. Jeg brukte en av de beste leadene i FL Studio, så du trenger faktisk ikke å si at den høres falsk ut, gjør ikke det.
Vis hele sitatet...
For en utrolig hoven holdning fra noen som åpenbart såvidt vet hva de driver med.
Ikke legg ut hvis du ikke tåler å høre sannheten.
Vi har alle vært på det stadiet- skal du komme over det må du tåle å høre kritikk.
Forskjellen på de som blir bedre og utvikler seg, kontra de som blir stående stille, er at de tåler å hre kritikk og stadig er kritiske og misfornøyde med det de lager.

Å si at du har brukt den "beste leaden i fl studio" vitner om at du kanskje ikke er kritisk nok.
Prøv hardere. Tål å høre at folk ikke liker det du lager (spesielt når det er... beklager å måtte si det, dårlig. rett ut)

Men man må fortsette å streve og jobbe for å bli bedre.
Vær forsiktig med den bombastiske "jeg har brukt det beste"-holdningen. Det fremstår ikke særlig bra når sluttproduktet allikevel er så middelmådig.

Keep workin!