Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 2910
Har fått et tilbud om å kjøpe Canon 1100d med en vidvinkel linse. det er 5 år gammelt og mangler lader. Men kjenner personen jeg gjør dealen med så kameraet fungerer fint.
Er en pris på 1500 grei når linsa koster ca. 2000 ny og kameraet er 5 år gammelt ca? linsa har selvfølgelig bruksmerker min ikke noe synlig store skader.
Tanker?? smart valg??
skal bruke det for både video og bilde
Potetgullkjenner
FatMan's Avatar
Hvilket objektiv er det snakk om? Spør han om det fulle navnet så kan vi vurdere hvorvidt det er verdt 2000kr som han mener.

Så og si ubrukte 1100D med kit-objektiv og div. tilbehør ligger det flere av for 1500 på finn. Kan garantert prute en av de ned et par hundrelapper.

1100D er et fint begynnerkamera, men om du må kjøpe lader, minnekort osv i tillegg er ikke 1500 noen spesielt god pris med mindre det er et godt objektiv du får med.
Hvilket objektiv snakker vi om? Altså merke og modell.

En rask kikk på finn.no forteller meg at det ikke er verdt å kjøpe det kameraet av kompisen din. Du får relativt ubrukte kamerahus av samme modell for 1250,- som inkluderer lader, minnekort, bæreveske og kit linse (så en til 1000,- også). Det finnes sikkert billigere alternativer der også om du leter, men personlig ville jeg ikke kjøpt den av kompisen din. Jeg sier dette med tanke på at du får så og si ubrukte kameraer for en veldig billig penge fordi folk kjøper speilreflekser i fleng og legger dem på hylla etter å ha tatt noen hundre bilder. 5 år kan forårsake mye rart, uansett om det er kompis eller ei..
FRE$H
applefanboy's Avatar
Trådstarter
95 2
ja okey! skal sjekke ut objektiv imorgen så kommer jeg med en tilbakemelding

sjekket det ut nå:
52MM TITANIUM SERIES LENS

er det med denne linsen + kameraet verd 1.5k ?
linsen ble kjøpt for 1.5 år siden og ble så vidt brukt

58 MM, ikke 52 skrev feil
Sist endret av applefanboy; 18. august 2017 kl. 13:53. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Potetgullkjenner
FatMan's Avatar
Sitat av applefanboy Vis innlegg
ja okey! skal sjekke ut objektiv imorgen så kommer jeg med en tilbakemelding

sjekket det ut nå:
52MM TITANIUM SERIES LENS

er det med denne linsen + kameraet verd 1.5k ?
linsen ble kjøpt for 1.5 år siden og ble så vidt brukt

58 MM, ikke 52 skrev feil
Vis hele sitatet...
Nei nei nei. Styr unna. Det "objektivet" der er i samme kategori som sånne linser folk putter på iphone'n sin.

Kjøp et 1100D med f.eks standard 18-55mm objektiv og alt av tilbehør for 1-1,5k på finn og du har MYE mer for pengene.
FRE$H
applefanboy's Avatar
Trådstarter
95 2
Men når jeg sjekket prisen på linsen så var det jo opp mot 1000$
Vet jo selv at det ikke alltid er prisen som betyr noe.. men hvordan kan et så dyrt objektiv være på lik linje med det du tar på iphonen til 100-200 kroner ��
Den linsa ligger jo på ebay for under en tusenlapp. Either way, ikke kjøp.