Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 3663
Hei
Jeg skal beise verandaen (ca 50 kvad meter) på hytta våres snart å lurer på hvor mye som er vanlig for en 16-åring å tjene på en jobb som det?
Takk for svar
det foreldrene dine er villige til og gi, vil si en 500-1000kr vil være greit men det er helt individuelt, husk at det er normalt at en 16 åring tar til et tak i heimen uavhengig av om det er betalt eller ikke :P
Sist endret av freebird; 23. juli 2017 kl. 00:33.
100,62,- pr time. Tariff for 16 åring i butikk. Vi har ingen lovfestet minstelønn i landet.

Du burde beiset den gratis og være fornøyd med å ha foreldre med økonomi til å ha en hytte.
Jøss - så negative folk var til at mindreårige jobber for pengene sine da. Fantastisk om foreldre/tante/nabo ønsker å hyre inn en 16-åring synes jeg. Ville ha anslått ca hvor lang tid du vil bruke på oppgaven, og tenke rundt 100kr for hver arbeidstime. Lykke til
Jeg fikk 150 kroner i timen da jeg beiset og malte for bestefaren min da jeg var på den alderen. Det var jeg godt fornøyd med husker jeg. I dag ville vel det vært omlag 200 kroner i timen. Jeg hadde forsåvidt gjort det for mindre også. Når man hjelper familien så er jo hver krone man får en bonus, men så lenge de har glede av å betale, så kan man jo ta imot med god samvittighet.
Jobbet i bar for 130 kr timen på kveld og natt i helg, så 200kr timen syntes jeg var mye, det er jo skattefritt oxo. Hyret inn en vaskedame i forbindelse med flytting, ga ca 100 kr timen, og hun var godt fornøyd. Ville lagt meg rundt 100kr timen eller satt en fastpris som dere avtaler i forkant.
Sitat av mentalmelt Vis innlegg
Jeg fikk 150 kroner i timen da jeg beiset og malte for bestefaren min da jeg var på den alderen. Det var jeg godt fornøyd med husker jeg. I dag ville vel det vært omlag 200 kroner i timen.
Vis hele sitatet...
Er ikke 200 kr/t mer enn man tjener som utdannet kokk bl.a? Tror du gir trådstarter unødvendig høye forhåpninger nå
Snakker vi kun beising, eller må det skikkelig grunnarbeid til først? Altså, må det vaskes og eventuelt pusses før du får begynt med beisingen?

Noen typer beis blir best hvis man bruker ei fille og drar forsiktig over der man har beiset, for å få en gjevn og fin overflate.

Vil si mellom 1500 til 3000kr.
Hei, takker for svar å alle meninger først å fremst
Pusset å vaska i dag å jobbet til sammen i 6 timer i strek, tar selve beisinga i morgen.
Jeg tror jeg tar den betalingen jeg får å sier meg fornøyd med det takk
Sitat av I_Love_Music Vis innlegg
Hei, takker for svar å alle meninger først å fremst
Pusset å vaska i dag å jobbet til sammen i 6 timer i strek, tar selve beisinga i morgen.
Jeg tror jeg tar den betalingen jeg får å sier meg fornøyd med det takk
Vis hele sitatet...
Den gyldne middelvei! Kos deg i sola! (Håper jeg)
Du får nok mellom 500 - 1000,- kr bra betalt, det. Beising er en grei og rask jobb.