Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  28 6407
Jeg kom over denne saken på TV 2, Vet ærlig talt ikke helt hva jeg skal si,ikke rart fengslene der borte renner over når terskelen for høye straffer er så lav,åssen hadde folk reagert her hjemme i Norge om det hadde skjedd her ?

http://www.tv2.no/a/9245534/
16 år er vel en lang straff for dette, men som du sier slik fengselsystemet er der borte kan det jo godt hende han slipper ut år før den fulle straffen. Syns heller han skal få en strengere enn en mildere straff. Var jo tross alt også mange dyr han drepte og ergo også mye pinelse for dyr og sorg for familier han forårsaket.
Syns at straff for drap på dyr er pinlig dårlig her i Norge. Var jo den hunden som ble funnet i 2015 bundet til et betongrør og kastet i vann. Mannen fikk 3 måneder fengsel. Synes ihvertfall man skulle fått rundt 1-2 år for drap på dyr (omstendigheter og skade/tortur på dyr tatt i betraktning for dom selvfølgelig).
Sist endret av dazezone; 20. juli 2017 kl. 01:13.
Enig med deg at drap på dyr blir straffet alt for lavt i Norge,syns absolutt at man kunne ha hevet det til ihvertfall året,personer som begår drap og ihvertfall tortur mot dyr bør beskyttes mot samfunnet på lik linje med personer som har drept mennesker,syns man kan bruke den nye loven som tredde i kraft ved januar var det vel om at man kan tvangsbehandle syke gjerningsmenn. Men tviler norske dommere har det som skal til for å slå ordentlig ned på dette,man er vel redd for hva det ville gjort med troverdigheten til rettsapparatet ,jeg tror det ville blitt betydelig sterket..
Sist endret av Bjørneboe; 20. juli 2017 kl. 01:29.
Jeg ser bare ikke logikken personlig i såpass milde straffer. Det er jo mye etikk og moral inn i bildet her, men også studier som viser det at grensen mellom drap/tortur av dyr og det samme mot andre mennesker ikke alltid er så lang. Her må man jo ta faktorer med inn i bildet. Er det mye annen voldelig og utøvende straffeproblemer hos denne personen f.eks? Det å kunne utøve stor skade mot dyr er ofte en av de første tegnene på alvorlig psykisk lidelse. Det er jo ikke noe sikkert tegn, men jeg vil si det er alvorlig nok til å mistenke at det er fare for gjentakelse eller eskalering av problemet. Da er dette noe som bør straffes - og behandle selvfølgelig. Utifra det jeg har fått med meg er ikke psykologisk behandling alltid særlig god i fengsler da, men.. Ofte begynner jo disse tegnene i barndommen og blir kanskje oppdaget. Kort og godt er det en skam for samfunnet å gi så kort straff i min mening.
Sist endret av dazezone; 20. juli 2017 kl. 01:46.
Synes ikke straffen er for lav, det er under 1 år pr katt, mener å ha lest ett annet sted at han også torturerte dem.
Kvantumsrabatt ved drap skal ikke innføres.
IT-Konsulent
Straffen er kanskje noe lang, men tro det eller ei, de fleste seriemordere og psykopater startet med å drepe dyr. Når en person har drept 21 katter, og sier at det ikke føltes ut som om han var den som gjorde det, men visste det var han, så er nok ikke veien fra dyr til mennesker så lang. Skal ikke spekulere i om det er grunnen til den lange straffen, men mener selv at personen bør fengsles over en lenger tid. Dog så sier ikke jeg at personen er kapabel til å drepe mennesker, det er noe fagkyndige får ta seg av

Edit: Kilde https://www.psychologytoday.com/blog...t-harming-pets
Sist endret av Grossie; 20. juli 2017 kl. 09:30. Grunn: Legger ved kilde
Anonym bruker
"Lettet Klappmyss"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Kjæledyrdrap straffes, men de som driver systematisk slakting i kjøttindustrien kan gjøre det helt fint?
Millioner av dyr slaktes hvert minutt, men i nyhetsbildet reagerer folk sykt sterkt på at katter blir drept. Etterpå spiser dem kjøtt til middag, motbydelig.
Hvis en person finner en fuggel på fortauet som har skadet vingen, du gir den hjelp, men etterpå går den personen og spiser kylling, wtf?

Hvem er vi mennesker til å bestemme en annen skapnings skjebne? Vi er ikke engang naturlig egnet til å spise dyr, men vi jukser med redskaper for å fange og drepe dyr. All næring finnes i planter. Anbefaler alle å se "What the health" -2017, så ser dere hva kjøtt gjør med menneskekroppen.

Noe å tenke på.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Kjæledyrdrap straffes, men de som driver systematisk slakting i kjøttindustrien kan gjøre det helt fint?
Millioner av dyr slaktes hvert minutt, men i nyhetsbildet reagerer folk sykt sterkt på at katter blir drept. Etterpå spiser dem kjøtt til middag, motbydelig.
Hvis en person finner en fuggel på fortauet som har skadet vingen, du gir den hjelp, men etterpå går den personen og spiser kylling, wtf?

Hvem er vi mennesker til å bestemme en annen skapnings skjebne? Vi er ikke engang naturlig egnet til å spise dyr, men vi jukser med redskaper for å fange og drepe dyr. All næring finnes i planter. Anbefaler alle å se "What the health" -2017, så ser dere hva kjøtt gjør med menneskekroppen.

Noe å tenke på.
Vis hele sitatet...
Du og du... Det er nå ganske stor forskjell på 'systematisk slakt' og tortur og drap av kjeledyr. Dyr som skal til slakt i et slakterhus blir avlivet på en relativt human måte (ihvertfall så human som mulig). Da tar vi utgangspunktet i et slakterhus som driver på lovelig måte - du finner de stedene som ikke gjør ting på skikkelig vis, men de er ikke representanter for slakterindustrien.

Hvis en person finner en fuggel på fortauet som har skadet vingen, du gir den hjelp, men etterpå går den personen og spiser kylling, wtf?
Vis hele sitatet...
Hva har dette med noe som helst å gjøre?

Vi er ikke engang naturlig egnet til å spise dyr
Vis hele sitatet...
Dette er direkte feil - vi har hjørnetenner som er designet til akkurat det å spise kjøtt. Om vi var skapt til å spise planter så ville vi ikke lenger hatt en tannstilling og kjeve skapt til å spise alt fra planter til dyr.

All næring finnes i planter
Vis hele sitatet...
Det er derfor vegetarianere trenger proteintilskudd ikke sant? Om alle i verden kun spiste planter ville vi hatt seriøse problemer med matmangel og utnyttelse av plass fordi vi trenger betraktelig mer dyrket mark.

Hvis vi skal "se hva kjøtt gjør med kroppen" så kan vi se på alle mennesker som har levd opp gjennom tidene. Anbefaler deg å lese deg litt mer opp på artikler som ikke kaster seg over på det helt ekstreme og få litt kunnskap om virkelighetsbildet.
Anonym bruker
"Lettet Klappmyss"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Om det er systematisk slakt på en "mest human måte", så er det fortsatt systematisk slakt?

Så du mener at vi har store hjørnetenner som er ment til å fortære kjøtt? http://www.celestialhealing.net/physicalveg3.htm

Nå finnes det proteiner i sykt mye annet enn kun kjøtt. Så veggiser trenger ikke proteintilskudd. Har du sett gorillaer og elefanter, de er planteetere. Seriøse problemer med matmangel har vi jo allerede vel?

Anbefaler at du tar en titt på den dokumentaren jeg nevte. Så du får litt kunnskap om virkelighetsbildet.
Er det per dags dato ulovlig å slakte sin egen katt/hund på human måte og spise den?
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Om det er systematisk slakt på en "mest human måte", så er det fortsatt systematisk slakt?

Så du mener at vi har store hjørnetenner som er ment til å fortære kjøtt? http://www.celestialhealing.net/physicalveg3.htm

Nå finnes det proteiner i sykt mye annet enn kun kjøtt. Så veggiser trenger ikke proteintilskudd. Har du sett gorillaer og elefanter, de er planteetere. Seriøse problemer med matmangel har vi jo allerede vel?

Anbefaler at du tar en titt på den dokumentaren jeg nevte. Så du får litt kunnskap om virkelighetsbildet.
Vis hele sitatet...
La oss klargjøre dette ihvertfall: "systematisk slakt" er slakt av nyttedyr til eget forbruk, altså det er til mat - ikke til noens glede eller syke tilfredsstillelse i form av tortur. Dermed blir det noe helt annet enn å drepe en katt.

Så og si alle veggiser jeg kjenner (med unntak av en person som er veldig flink til å lage mat) tar proteintilskudd, så du snakker for et stort fåtall når du sier de får i seg nok proteiner - ut ifra hva jeg har erfart. Du visste kanskje ikke dette, men du vil neppe finne en eneste planteeter som ikke spiser kjøtt om det er tilgjengelig. Gorillaer spiser kjøtt til tider, sånn er det bare.

Så når vi allerede har store problemer med matmangel, så vil du kutte ut en av de største kildene til mat som vi har i verden? Logikken din begynner å følge en rød tråd ihvertfall.

Den "dokumentaren" din, aka. "celestialhealing.net" skal man se langt etter som fakta.
Sist endret av The Riddler; 20. juli 2017 kl. 14:24.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Hvem er vi mennesker til å bestemme en annen skapnings skjebne? Vi er ikke engang naturlig egnet til å spise dyr, men vi jukser med redskaper for å fange og drepe dyr.
Vis hele sitatet...
Neivel, kos deg med vitamin B12 mangelen din du.
Skjønner meg på logikken i å ikke spise kjøtt og alt det der (kuttet ned selv), men må alle debatter rundt dyrevelferd ende i en bitter frem og tilbake veggis-diskusjon?
16 år er alt for drøyt spør du meg. Er dog enig i at straffene for dette i Norge er for lave, spesielt i ekstreme tilfeller som dette.

Slike forbrytelser er riktignok ikke de eneste som kunne trengt en justering i strafferammene. Overgrep mot barn gir typisk et par års fengsel maks, mens du kan få lovens strengeste straff for cannabis. Really?

Sitat av SinHazzard Vis innlegg
Kvantumsrabatt ved drap skal ikke innføres.
Vis hele sitatet...
La oss kalle en spade for en spade. Dette er ikke drap.
Sitat av Esoterisk Vis innlegg
Neivel, kos deg med vitamin B12 mangelen din du.
Vis hele sitatet...
Ikke helt riktig, vis du hadde vist litt om B12 så burde du vist at den kommer fra bakterie i Jord. Før i tiden var man ikke så nøye på og vaske grønnsaker så man fikk gjerne litt jord i matlaging som gav mennesker B12. Kuer og andre dyr som beiter får dette i seg når de beiter og kan da også overføre B12 til mennesker men prod mat i dag fra dyr er gjerne tilsatt B12.

Sitat av The Riddler Vis innlegg
Du og du... Det er nå ganske stor forskjell på 'systematisk slakt' og tortur og drap av kjeledyr. Dyr som skal til slakt i et slakterhus blir avlivet på en relativt human måte (ihvertfall så human som mulig). Da tar vi utgangspunktet i et slakterhus som driver på lovelig måte - du finner de stedene som ikke gjør ting på skikkelig vis, men de er ikke representanter for slakterindustrien.



Hva har dette med noe som helst å gjøre?



Dette er direkte feil - vi har hjørnetenner som er designet til akkurat det å spise kjøtt. Om vi var skapt til å spise planter så ville vi ikke lenger hatt en tannstilling og kjeve skapt til å spise alt fra planter til dyr.



Det er derfor vegetarianere trenger proteintilskudd ikke sant? Om alle i verden kun spiste planter ville vi hatt seriøse problemer med matmangel og utnyttelse av plass fordi vi trenger betraktelig mer dyrket mark.

Hvis vi skal "se hva kjøtt gjør med kroppen" så kan vi se på alle mennesker som har levd opp gjennom tidene. Anbefaler deg å lese deg litt mer opp på artikler som ikke kaster seg over på det helt ekstreme og få litt kunnskap om virkelighetsbildet.
Vis hele sitatet...
Mennesket er et såkalt omnivort dyr, det vil si at vi er altetende. Vi er i besittelse av så vel tenner som fordøyelsessystem til å spise både plantemateriale og kjøtt. Sammenlikner vi med løvens høyt spesialiserte rovdyrtenner, er ikke menneskets tannsett så imponerende, men til gjengjeld kan det tygge både kjøtt og planter. En løve kan ikke tygge grønt. Det er også tydelig at fordøyelsessystemet vårt er allsidig. Ekte planteetere har ofte ekstremt lange tarmer og en komplisert oppbygd mage. Planter er lette å spise, men til gjengjeld vanskelige å fordøye. Omvendt har rene kjøttetere som regel en enkel mage og en kort tarm. Kjøtt fordøyes lett, slik at systemet ikke behøver å være særlig komplisert. Vi produserer også flere forskjellige typer fordøyelsesenzymer, noen beregnet på å bryte ned plantemateriale, mens andre bare har verdi ved nedbrytingen av kjøtt og animalske fettstoffer. Og det er faktisk slik at et menneske godt kan spise rått kjøtt, det medfører bare en større risiko for infeksjoner.

Jeg kjenner veldig mange veganere men ingen av den trenger noe protein tilskudd siden det finnes nok av protein i plante verden. Men siden vi vasker alle planter før vi spiser dem må de ha tilskudd av B12.
Sist endret av TeliaSuger; 20. juli 2017 kl. 18:12. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Experientia docet
UrbanFreak86's Avatar
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Kjæledyrdrap straffes, men de som driver systematisk slakting i kjøttindustrien kan gjøre det helt fint?
Millioner av dyr slaktes hvert minutt, men i nyhetsbildet reagerer folk sykt sterkt på at katter blir drept. Etterpå spiser dem kjøtt til middag, motbydelig.
Hvis en person finner en fuggel på fortauet som har skadet vingen, du gir den hjelp, men etterpå går den personen og spiser kylling, wtf?

Hvem er vi mennesker til å bestemme en annen skapnings skjebne? Vi er ikke engang naturlig egnet til å spise dyr, men vi jukser med redskaper for å fange og drepe dyr. All næring finnes i planter. Anbefaler alle å se "What the health" -2017, så ser dere hva kjøtt gjør med menneskekroppen.

Noe å tenke på.
Vis hele sitatet...
Du tar FEIL mr Anonym bruker.

"Som en ny studie tydeliggjorde, ikke bare behandling og spising av kjøtt kommer naturlig til mennesker, er det mulig at uten et tidlig kosthold som inkluderte sjenerøse mengder animalsk protein, ville vi ikke engang blitt et moderne, verbale, intelligente mennesker vi er i dag."

"Det var ca 2,6 millioner år siden at kjøttet først ble en betydelig del av det pre-humane dietten, og hvis Australopithecus hadde hatt en panne å slå seg, ville det sikkert ha gjort det. Å være en planteavler var lettfrukt og grønnsaker løper ikke bort, tross alt. Men de er heller ikke veldig kalori-tette. Et bedre alternativ var såkalte underjordiske lagringsorganer (USOs) -root mat som rødbeter og yams og poteter. De pakker en større ernæringsmessig wallop, men de er ikke veldig velsmakende - i hvert fall ikke rå - og de er veldig vanskelig å tygge. Ifølge Harvard Universitets evolusjonære biologer Katherine Zink og Daniel Lieberman, forfatterne av naturpapiret, ville proto-mennesker spise nok rotmat for å holde seg i live, ha hatt å gå gjennom opptil 15 millioner "tyggesykluser" i året"


"I gjennomsnitt fant de at det kreves fra 39% til 46% mindre kraft til å tygge og svelge behandlet kjøtt enn bearbeidet rotmat. Skiver fungerte best for kjøtt, ikke bare gjør det spesielt enkelt å tygge, men også redusere størrelsen på de enkelte partikler i enhver svelging, noe som gjør dem mer fordøyelige. "

"En hjerne er et veldig ernæringsmessig krevende organ, og hvis du vil vokse en stor, spiser minst noe kjøtt, vil du gi deg langt flere kalorier med langt mindre innsats enn en kjøttfri meny vil. Dessuten, mens dyremuskel spist rett fra kroppen, krever mye ripping og rive-som krever store, skarpe tenner og en kraftig bite. Når vi lærte å bearbeide kjøttet, kunne vi gjøre noe med det, utvikle mindre tenner Og en mindre uttalt og muskulær kjeve. Dette kan i sin tur ha ført til andre endringer i skallen og nakken, favoriserer en større hjerne, bedre termoregulering og mer avanserte talegrupper. "
(Time 2016)

Sorry, vegans: Eating meat and cooking food is how humans got their big brains
https://www.washingtonpost.com/natio...=.f40c245db25f

Eating meat led to smaller stomachs, bigger brains
http://news.harvard.edu/gazette/stor...bigger-brains/

- Når det gjelder denne dømmen så synes jeg faktisk at han burde fått livstid, slike sjuke mennesker har ingenting i samfunnet å gjøre.
Sist endret av UrbanFreak86; 20. juli 2017 kl. 18:56.
Sitat av UrbanFreak86 Vis innlegg
Du tar FEIL mr Anonym bruker.

"Som en ny studie tydeliggjorde, ikke bare behandling og spising av kjøtt kommer naturlig til mennesker, er det mulig at uten et tidlig kosthold som inkluderte sjenerøse mengder animalsk protein, ville vi ikke engang blitt et moderne, verbale, intelligente mennesker vi er i dag."

"Det var ca 2,6 millioner år siden at kjøttet først ble en betydelig del av det pre-humane dietten, og hvis Australopithecus hadde hatt en panne å slå seg, ville det sikkert ha gjort det. Å være en planteavler var lettfrukt og grønnsaker løper ikke bort, tross alt. Men de er heller ikke veldig kalori-tette. Et bedre alternativ var såkalte underjordiske lagringsorganer (USOs) -root mat som rødbeter og yams og poteter. De pakker en større ernæringsmessig wallop, men de er ikke veldig velsmakende - i hvert fall ikke rå - og de er veldig vanskelig å tygge. Ifølge Harvard Universitets evolusjonære biologer Katherine Zink og Daniel Lieberman, forfatterne av naturpapiret, ville proto-mennesker spise nok rotmat for å holde seg i live, ha hatt å gå gjennom opptil 15 millioner "tyggesykluser" i året"


"I gjennomsnitt fant de at det kreves fra 39% til 46% mindre kraft til å tygge og svelge behandlet kjøtt enn bearbeidet rotmat. Skiver fungerte best for kjøtt, ikke bare gjør det spesielt enkelt å tygge, men også redusere størrelsen på de enkelte partikler i enhver svelging, noe som gjør dem mer fordøyelige. "

"En hjerne er et veldig ernæringsmessig krevende organ, og hvis du vil vokse en stor, spiser minst noe kjøtt, vil du gi deg langt flere kalorier med langt mindre innsats enn en kjøttfri meny vil. Dessuten, mens dyremuskel spist rett fra kroppen, krever mye ripping og rive-som krever store, skarpe tenner og en kraftig bite. Når vi lærte å bearbeide kjøttet, kunne vi gjøre noe med det, utvikle mindre tenner Og en mindre uttalt og muskulær kjeve. Dette kan i sin tur ha ført til andre endringer i skallen og nakken, favoriserer en større hjerne, bedre termoregulering og mer avanserte talegrupper. "
(Time 2016)

Sorry, vegans: Eating meat and cooking food is how humans got their big brains
https://www.washingtonpost.com/natio...=.f40c245db25f

Eating meat led to smaller stomachs, bigger brains
http://news.harvard.edu/gazette/stor...bigger-brains/

- Når det gjelder denne dømmen så synes jeg faktisk at han burde fått livstid, slike sjuke mennesker har ingenting i samfunnet å gjøre.
Vis hele sitatet...
Jeg tror jeg har lest noen av studiene du ref til, det var vel også slik at mennesker den gang også var litt late så i stede for og jage dyr stakk de rett og slett bort og spiste nabo stammen. Var vel den tidens fast food tenker jeg.
Sitat av TeliaSuger Vis innlegg
Ikke helt riktig, vis du hadde vist litt om B12 så burde du vist at den kommer fra bakterie i Jord. av B12.
Vis hele sitatet...
Jeg har ikke vist noe som helst, jeg bare forteller deg at den eneste kjente kilden til B12 er amimalske produkter. Ethvert google-søk kan fortelle deg det samme.
Sitat av Esoterisk Vis innlegg
Jeg har ikke vist noe som helst, jeg bare forteller deg at den eneste kjente kilden til B12 er amimalske produkter. Ethvert google-søk kan fortelle deg det samme.
Vis hele sitatet...
Ja i dagens samfunn er det slikt siden dyrene får det i seg fra naturen, men også fordi mange produsenter tilsetter B12 i sine produkter også. Men i gamle dager da man hadde flaks og fikk kjøtt kanskje en til to ganger i uken var det ikke samme renslighet som nå og da fikk man B12 fra dårlig vasket rot grønnsaker kalt bakteriell kontaminasjon. Eller så kan man i noen tilfeller produsere b12 men fermentering.
https://no.wikipedia.org/wiki/Kobalamin

Sitat av TeliaSuger Vis innlegg
Ja i dagens samfunn er det slikt siden dyrene får det i seg fra naturen, men også fordi mange produsenter tilsetter B12 i sine produkter også. Men i gamle dager da man hadde flaks og fikk kjøtt kanskje en til to ganger i uken var det ikke samme renslighet som nå og da fikk man B12 fra dårlig vasket rot grønnsaker kalt bakteriell kontaminasjon. Eller så kan man i noen tilfeller produsere b12 men fermentering.
https://no.wikipedia.org/wiki/Kobalamin
Vis hele sitatet...
Men får og svare deg på din påstand at dyr er den eneste kilden til B12. Nei det er det ikke, B12 tilskudd er i de fleste tilfeller bare laget fra bakteriekultur og kan dermed tas som tilskudd. Pluss fermentering og baktriell kontamasjon
Sist endret av TeliaSuger; 21. juli 2017 kl. 12:43. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Stod ikke noe om måten kattene ble avlivet på. I mine øyne spiller akkurat det en veldig stor rolle. Om kattene ble avlivet raskt og effektivt uten lidelse så er det i mine øyne formildende. Om han har pint kattene så bør straffen bli lengre.

Når det kommer til selve dommen på 16 års fengsel føler jeg vel at det kanskje er reagert mest utifra følelser enn fornuft. Ett år kanskje om han ikke pinte kattene, to tre ganger mer om de led.

Mon tro om fyren ble utredet for psykiske defekter? At en voksen man driver å dreper katter virker ikke som et sunnhetstegn. Kanskje fyren har vært psykotisk eller hatt vrangforestillinger? Stemmer i hodet?

Jaja jeg kjenner ikke saken i sin helhet og kjenner heller ikke rettssystemet i USA godt nok til å komme med noe kvalifiserte utspill, så dette er rett og slett min synsing om saken.
Sitat av frtoretang Vis innlegg
Stod ikke noe om måten kattene ble avlivet på. I mine øyne spiller akkurat det en veldig stor rolle. Om kattene ble avlivet raskt og effektivt uten lidelse så er det i mine øyne formildende. Om han har pint kattene så bør straffen bli lengre.

Når det kommer til selve dommen på 16 års fengsel føler jeg vel at det kanskje er reagert mest utifra følelser enn fornuft. Ett år kanskje om han ikke pinte kattene, to tre ganger mer om de led.

Mon tro om fyren ble utredet for psykiske defekter? At en voksen man driver å dreper katter virker ikke som et sunnhetstegn. Kanskje fyren har vært psykotisk eller hatt vrangforestillinger? Stemmer i hodet?

Jaja jeg kjenner ikke saken i sin helhet og kjenner heller ikke rettssystemet i USA godt nok til å komme med noe kvalifiserte utspill, så dette er rett og slett min synsing om saken.
Vis hele sitatet...
Sitat av http://www.mercurynews.com/2017/07/14/san-jose-cat-killer-gets-16-years-for-torturing-killing-21-cats/
[Family members and others who knew Farmer told police they were often terrified around him. An elderly woman who let Farmer stay with her and her grandson shortly before his arrest recounted him tying up the back legs of her cat Angel and smacking it against a wall. One time she said Farmer hit her grandson in the face, unprovoked, and on another occasion he shot the same boy in the leg with a pellet gun. Her grandson also told her that Farmer had commented once about “what it would feel like to kill a person.”

The case took a shocking twist when a necropsy report from Animal Services found signs of sexual abuse on the orange female tabby cat inside the car, including dilated genitals. Crime laboratory reports also stated a match was discovered between Farmer and DNA found under claw clippings. Schroeder contested the prosecution’s argument that the cat was sexually abused.
Vis hele sitatet...
Står mer om hva han har gjort der, virker som en ganske syk person.
Straffen er vel summen av hva de individuelle lovbruddene han hadde plusset sammen?
Sitat av TeliaSuger Vis innlegg
Men får og svare deg på din påstand at dyr er den eneste kilden til B12. Nei det er det ikke, B12 tilskudd er i de fleste tilfeller bare laget fra bakteriekultur og kan dermed tas som tilskudd. Pluss fermentering og baktriell kontamasjon
Vis hele sitatet...
*WHOOSH*

Poenget er at du er avhengig av å spise kosttilskudd for å ikke få vitaminmangler og du hevder min diett er unaturlig. Tror du skal prøve å lese noe annet enn propaganda-sidene du frekventerer i dag.
Sitat av Esoterisk Vis innlegg
*WHOOSH*

Poenget er at du er avhengig av å spise kosttilskudd for å ikke få vitaminmangler og du hevder min diett er unaturlig. Tror du skal prøve å lese noe annet enn propaganda-sidene du frekventerer i dag.
Vis hele sitatet...
Noen veganere velger og spise B12 mens noen ikke gjør det. Så man trenger egentlig ikke B12 vis man spiser fermentert mat. Å jeg er på ingen måte veg men jeg kjenner veldig mange som er det pluss at jeg leser helse tidsskrifter og ikke propaganda sider
Litt overkill, men jeg er for strengere straffer på berget for dyremishandling.
Synes faktisk det er helt passende, det burde ikke være slik at du får mindre straff for å drepe noe som ikke er et menneske.
Drap er drap, uansett om det er dyr eller mennesker som blir drept.

Skjønner forresten ikke hva vitaminer og veggiser har i en slik tråd å gjøre.
Sitat av Slæsken Vis innlegg
Synes faktisk det er helt passende, det burde ikke være slik at du får mindre straff for å drepe noe som ikke er et menneske.
Drap er drap, uansett om det er dyr eller mennesker som blir drept.
Vis hele sitatet...
Hvorfor? Og hva mener du egentlig med 'dyr'? Bruker du biologenes definisjon, eller har du en mer hverdagslig tolkning? I såfall, hva? Jeg har veldig mange spørsmål til utsagnet ditt, men jeg kan ikke stille disse før jeg vet hva du egentlig sier.

Personlig er jeg nok uansett uenig med deg, for jeg har et syn på etikk som hverken er utredet til min tilfredsstillelse eller i skrivende stund sammenfallende med konsensus på området. Jeg er imidlertid i aller høyeste grad interessert i å ta ditt synspunkt opp til seriøs vurdering; jeg må bare først vite hva det er...
Sitat av Slæsken Vis innlegg
Synes faktisk det er helt passende, det burde ikke være slik at du får mindre straff for å drepe noe som ikke er et menneske.
Drap er drap, uansett om det er dyr eller mennesker som blir drept.


Skjønner forresten ikke hva vitaminer og veggiser har i en slik tråd å gjøre.
Vis hele sitatet...
Det kan du ikke mene?

Du ser helt likt på å drepe et menneske som det å drepe en mus? Eller maur? Eller fikk du bare ikke fram poenget ditt slik du ville?

Så om jeg dreper en kylling for mat så hadde det vært det samme for deg om jeg hadde drept en liten menneskeunge for mat?

Eller om jeg dreper en mygg fordi den er irriterende, så er det det samme som om jeg hadde drept et menneske fordi det var irriterende?

Er enig i at drap er drap, men det fines forskjellige typer drap. Vi som mennesker har interesse i å ta vare på menneskeheten, så derfor ser vi på menneskedrap som mer alvorlig enn dyredrap.
Sitat av Esoterisk Vis innlegg
16 år er alt for drøyt spør du meg. Er dog enig i at straffene for dette i Norge er for lave, spesielt i ekstreme tilfeller som dette.

Slike forbrytelser er riktignok ikke de eneste som kunne trengt en justering i strafferammene. Overgrep mot barn gir typisk et par års fengsel maks, mens du kan få lovens strengeste straff for cannabis. Really?

La oss kalle en spade for en spade. Dette er ikke drap.
Vis hele sitatet...
Okay hva kaller du det da? Henrettelse? Tortur? Er det liksom bedre ord?
Nei er ikke ett menneske, men jeg kaller det fortsatt drap.
Og 16 år er ikke bare for en katt, det er for flere, for å presisere 21 katter, i tillegg til tortur og muligens seksuelt overgrep.

En kommende psyko seriemorder, kanskje?

Hva synes du er passe? Gi meg ditt tall så skal vi bedømme din moral! Eller er ikke katter verdt noe i din verden?
Jeg blir mer sinna av dyremishandling enn noe annet.
Sikkert fordi dyr er fantastiske skapninger og vi mennesker er... litt mindre fanrastiske..

Men så stemmer jeg høyre og bryr meg ikke så mye om klima, jeg liker hunder. Helst mine.