Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vært snill å vurder å slå på annonsevisning, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  18 4818
Registrer deg for å skrive svar Trådrulett
jan. 2016
3
Hva får man kjøpt av sterke smertestillende uten resept? Å hva heter paralgin forte og tramadol i Spania?
Effage's Avatar
aug. 2010
447  93
Paralgin forte - codeina paralgin
Imovane - Limovan

Mener begge er reseptfritt
Freak
Susa's Avatar
april 2008
Etter min erfaring er det bare tull at diverse morfin/kodeinpreparater er reseptfrie i Spania. Tvert imot er de enda kjipere på det enn her. Jeg var skikkelig syk i Spania for et par år siden, og fikk bare smertestillende som ikke virket både fra lege og apotek. For å få noe som tilsvarte paralgin forte måtte jeg legges inn på sykehus!
MasterOfNone's Avatar
april 2016
223  86
Bare å gå fra apotek til apotek, gjerne litt skjulte. Tramadol får du gjerne kjøpt etter et par flaue forsøk
Utforskeren
Sluzzz's Avatar
april 2009
751  168
Privatlege er tingen i Spania om du skal ha noe.
▼ over en måned senere ... ▼
nov. 2006
202  21
Sitat av Susa Vis innlegg
Etter min erfaring er det bare tull at diverse morfin/kodeinpreparater er reseptfrie i Spania. Tvert imot er de enda kjipere på det enn her. Jeg var skikkelig syk i Spania for et par år siden, og fikk bare smertestillende som ikke virket både fra lege og apotek. For å få noe som tilsvarte paralgin forte måtte jeg legges inn på sykehus!
Vis hele sitatet...
Max uflax. Kanskje de er en smule dømmende ut hvis du så veldig sliten ut. Kjipere enn her? Så du har fått slike preparater over disk i Norge? Aldri hørt om før. Er tramadol/kodein preparater og imovane som er enklest å få tak i over disk. Har reist mye rundt i Spania, og er vel en tredje del som får gir noe av dette. Hvis du har papirer på at du får det hjemme i Norge så ga de 90% av gangene. Hvis du reiser ut av storbyene er det veldig enkelt.
Anonym bruker
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Uvøren Lomre
Er det noen som har vært i Spania i sommer 2017 å kjøpt noe ? For alle tråder jeg finner på nettet ang kjøp av div legeprodukter som tramadol/paralgin forte/sovetlb er som regel " Ja, jeg TROR det.. Det BURDE jo være lettere.. osv..

Noen som faktisk har "hands on" erfaring ? Og hvordan er det å finne en lege der nede ? Hvis jeg feks går til en lege og sier at jeg pleier å bruke oxynorm som smertestillende for en rygg som pleier å låse seg. Er det noen som har erfaring med at lege kan skrive ut det ?
juli 2007
79  3
Jeg var i Marbella i august. Første apoteket sa jeg måtte ha resept for tramadol. Andre apoteket solgte meg en pakke på 20 uten noe spørsmål. Å få noe sterkere enn det tror jeg du kan glemme.

Og husk norske regler. Har du ikke resept smugler du drugs
des. 2016
3
Ok, takk for svar. Er det noen som har kjøpt sovetbl? Hvordan er det å ta kontakt med privat lege der nede? Skriver de fort ut? Eller er de skeptiske? Var tramadol dyrt?
juli 2007
79  3
Tramadol var nesten gratis.

Hvis det er slik at zopiklon (sovepiller) regnes som narkotika kan man vel bare ha med til en ukes forbruk hjem igjen, så det er ikke det helt store. Dog kan du bruke det mens du er i Spania hvis du får av en lege. Jeg bruker det fast. Det er noe dritt. Blir avhengig etter 7 dagers bruk eller noe sånn. Hvis man ikke må er det veldig dumt å bruke det fast. Innimellom er en annen ting. Å bruke noen få hver måned funker bra. Da får man full effekt og blir ikke avhengig. Kan også prøve melatonin først hvis man sliter med å sove.
Person_navn's Avatar
mai 2015
171  65
Skal være en hostesaft ved navn "romilar" som inneholder ren DXMhbr, sikkert flere typer en den og. Vet ikke med leger i Spania, men i Kypros fikk jeg resept både kodein og tramadol etter 5 min og 20 euro hos en lokal privat-lege.
Anonym bruker
Uvøren Lomre
På Kypros? Hva ga du som grunn? Jeg sliter med en rygg som låser seg titt og ofte.. Det eneste som hjelper da er tramadol...
Person_navn's Avatar
mai 2015
171  65
På Kypros ja
Nei, sa jeg hadde vondt i ræva/halebenet, at jeg slet med å sitte og at jeg hadde glemt Tramadolen min i Norge. Fikk så en resept på tramadol og hentet den på apoteket i nabobygget. Gikk så tilbake noen dager senere og klagde på at tramadolen ikke hjalp. Fikk da resept på mer tramadol samt noe som tilsvarer pf. Kostet meg da altså totalt 40 euro og ca 10min for å være helt presis.
Anonym bruker
Ond Svartrotte
Legemidler (I hvertfall majoriteten av dem) er fortsatt ikke problemer å få tak i, i hvertfall rundt enkelte områder i Spania. Er ofte i Torrevieja (30min sør for Alicante) og her har jeg kjøpt både blåvalium, oxy, xanax, rivotril og masse andre disgustinge saker. Dog sluttet å prøve å hente ut både Xanax og Rivotril da de tabelettene bare er ødeleggende for folk som ikke har respekt for dem. Har visittkortet til en Privatlege her i Torrvieja som skriver ut ting uten problem. Sist jeg var her, ca 4 uker siden tok jeg kontakt med han (hadde fått adressen og navnet via en kompis) å sa jeg hadde resept på Valium i Norge å at jeg gjerne skulle hatt litt Blåvalium her. Fikk da skrevet ut 4x resepter på 100 tabeletter hver, stilte ingen spørsmål om verken det ene eller det andre. Alle reseptene var papirskrevet forøvrig. Gikk ut fra legekontoret oppsøkte første Apotek, der hadde de bare 3 pakker igjen så jeg fikk de 3, samtidig som dem visste meg på google maps hvor jeg skulle gå for å hente ut siste pakken. Kostet meg totalt 5 euro, ikke værst det.

Opplevd det samme med både opiater og sovetabeletter. Eneste "negative" jeg har opplevd var at mange av apotekene ikke hadde inne den rette pakning i antall MG på opiatene, så ble litt leting fram og tilbake før jeg fant rette apoteket.
Anonym bruker
Uvøren Lomre
"Kostet meg totalt 5 euro, ikke værst det.
"

For lege og medisiner (4.pk valium)?
Er vel litt sykt?
aug. 2017
1
Hvordan er det med å få ut Paralgin forte og Stilnoct reseptfritt i Barcelona da? Noen som vet?
aug. 2017
1
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
"Kostet meg totalt 5 euro, ikke værst det.
"

For lege og medisiner (4.pk valium)?
Er vel litt sykt?
Vis hele sitatet...
Kostet ikke 5 euro totalt, min feil. Selve legetimen på kontoret betalte jeg 3 euro for. Når jeg hentet ut 3 x100 blåvalium betalte jeg 5 euro, så siste pakken kostet 1 euro og noen tall, jeg følgte ikke med å ga meg samtidig helvete i det da jeg vet at det i sammenligning til Norge koster det samme som bikkjedritt
Anonym bruker
Uvøren Lomre
Det høres jo veldig fint og billig ut.
Anonym bruker
Intolerant Berggylt
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Er det noen som har vært i Spania i sommer 2017 å kjøpt noe ? For alle tråder jeg finner på nettet ang kjøp av div legeprodukter som tramadol/paralgin forte/sovetlb er som regel " Ja, jeg TROR det.. Det BURDE jo være lettere.. osv..
Vis hele sitatet...
Ja, jeg har fått kjøpt Paracetamol med kodein fra apotek i Granada uten å måtte fremvise resept. Det var på apoteket på hjørnet mellom Calle Gran Capitan og Calle Duquesa.

Da jeg var i Bilbao og San Sebastian i fjor fikk jeg også kjøpt det samme medikamentet uten resept.
Registrer deg for å skrive svar
Moderer