Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 6615
Hei.
Jeg har et produkt. Produktet er et hoverboard, altså selvbalanserende brett som går på to hjul, gjerne kjent som en classywalk.

Dette er kjøpt fra NETONNET.

Etter 1 dags bruk, klikka den totalt, den begynte å pipe for fullt, så jeg prøvde å slå den av, men det viste seg å være umulig. Den bare pep enda verre på en annen måte når jeg holdt power-knappen inn lenge nok.. Dette kan jo ha vært kalibreringsprosessen, men likevel:

Jeg fikk ikke slått av brettet uansett hva jeg gjorde med bryteren for å slå den av og på. Jeg måtte rett og slett frem med skrutrekkeren og åpne brettet på undersiden for å koble fra batteriet (Jeg har åpnet andre brett før, og er erfaren på sånne ting, så jeg visste akkurat hva jeg gjorde)

Da jeg koblet til batteriet, begynte problemene igjen umiddelbart. Batteriet har vært frakoblet siden.

I morgen klager jeg dette inn til Netonnet, og krever et nytt brett på garanti. Problemet er jo at hvis jeg skal returnere noe, må det gjerne være ikke-klusset med. I dette tilfellet måtte jeg jo skru ut 6 skruer, åpne et deksel, og koble fra batteriet. Dette vil jeg tro er grunn til å bryte garantien, men kan jeg påberope meg noe som helst nødrett, siden den ulyden kunne holdt naboene våkne om natta ++++?

Bør jeg rett og slett bare koble til batteriet igjen, skru på dekselet og sende inn det? Blir vel mange blikk på postkontoret, i og med at det piper jævlig høyt.
Netonnet kjøper vel inn disse ifra et sted og har vel ikke hele ansvaret for produksjon og feil.
Send inn en email til kundeservice hos produsenten av brettet og forklar problemet da de kanskje kan være veldig mye mer behjelplige en netonnet er.
Anbefaler deg å filme problemet og sende inn! Det hjalp meg veldig da jeg hadde en barbermaskin som lå og vibrerte helt crazy konstant. Det gikk ikke an å skru den av heller, og den kunne ikke på noen enkel måte demonteres heller, og batteriet varte faen meg i 12 timer. Pakket den inn i tre håndklær og plasserte den i et annet rom, men hørte den likevel. Den endte sine timer ute i bilen, mens jeg drev og sendte video til kundeservice og avtalte ny leveranse.
Du kunne jo ha filmet det før du startet å skru, fått med hele prosessen.
Jeg ser det som usannsynlig å ikke nevne noe om dette ettersom de merker at batteriet ikke står i, bare forklar problemet, de merker det jo selv når batteriet settes i.
Trådstarter
Sitat av SinHazzard Vis innlegg
Du kunne jo ha filmet det før du startet å skru, fått med hele prosessen.
Jeg ser det som usannsynlig å ikke nevne noe om dette ettersom de merker at batteriet ikke står i, bare forklar problemet, de merker det jo selv når batteriet settes i.
Vis hele sitatet...
Filmet før jeg startet å skru? Takk for tipset
Om det ikke er noen synlige skader etter du åpnet det kan du jo bare skru det sammen igjen, også kan du bare Filme problemet da. Så kan du skrive i meldingen at du måtte demontere det for å få det til å stoppe og kunne sende det tilbake.
Trådstarter
Det endte med at NetOnNet ville ha brettet slik det var ved mottak, så da sendte jeg det pipende på postkontoret. Ikke flaut i det hele tatt.. Ikke flaut....
Sitat av Slæsken Vis innlegg
Netonnet kjøper vel inn disse ifra et sted og har vel ikke hele ansvaret for produksjon og feil.
Send inn en email til kundeservice hos produsenten av brettet og forklar problemet da de kanskje kan være veldig mye mer behjelplige en netonnet er.
Vis hele sitatet...
Ettersom at Netonnet er selger av produktet, er de ansvarlig for at produktet fungerer som det skal. Norsk forbrukerkjøpslov gjelder.

Sitat av Rusmisbrukeren Vis innlegg
Det endte med at NetOnNet ville ha brettet slik det var ved mottak, så da sendte jeg det pipende på postkontoret. Ikke flaut i det hele tatt.. Ikke flaut....
Vis hele sitatet...
Er kjent med den feilen, men stopper ikke de pipelydene om du drainer batteriet? Bør ikke ta så alt for lang tid heller.
Sist endret av Conflicted; 21. juni 2017 kl. 01:03. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Trenger du å fortelle dem at du har åpnet den?
Tar ikke batteriet skade av å bli tappet helt? :/
Sitat av Picard Vis innlegg
Trenger du å fortelle dem at du har åpnet den?
Vis hele sitatet...
Spørs jo bare hvor lurt det er. Å demontere varen kan lett vurderes som brudd på garanti, reklamasjon, returrett og det som er. Så hvorfor?