Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 4985
begynte få bluescreen for to dager siden på en pc som er ca fire-fem år gammel. ikke noe ny hard eller software i det siste.
pcn ble tregere når den kom seg på og oppførte seg generelt sirupsaktig.

en av bluescreenfeilene spm kom var kernel error ett eller annet, som skal tyde på hd defekter

kjørte en chkdsk /r, og etter det fårmjeg ikkemtil å starte i det hele tatt
kommer meg til bios, men når jeg prøver å boote fra windowscdn blir skjermen bare sort så jeg kommer meg ikke til windows repair delen.

hverken startoppstartsreperasjonsverktøy, eller start windows på vanlig måte har noen effekt.

jeg har to hdd
når jeg kobler ut den som windows er installert på får jeg alternatovet opp for å installere windows på den andre hddn, men ser ut som den må formateres først.

er det ingen håp for hdd 1? jeg tror egentlig ikke den er helt kaputt, men heltmsikker er jeg ikke.

er eneste utvei å installere windows på den adre hdn?

ker ikke noen måter jeg kan fikse den første fra bios? er ikke noe datageni, bare leser meg frem på google til jva som må gjøres.

feilkoder som har dukket opp er
0x000000ed
0xfffffa800d729cd0
0x0000000000000000
0xfffffa800c780060
0xffffffffc00000b5

hjelp. sliten etter å ha plages med dette, og lei av å sitte på mobilen å skrive...(beklager alle skrivefeil, små taster)

jeg har foresten tatt ut og satt inn alt av innmat i pcn i håp om at det var en eller annen kabel som var løs, uten at det har hjulpet noe

har tatt ut hdd og satt i en annen pc, samme problem med den der.
pcn vil ikke starte opp så lenge den blir koblet i før pcn slåes på, og finner ikke hd bokstav om jeg prøver å koble den til etter at pc er slått på. så hdn blir ikke gjenkjent av biosen.

hører den durer og går som vanlig når strøm er koblet til, og det er ingen klikkelyder fra den.

vil det være mulig å få berget ut filer fra den på en eller annen slags måte?
Sist endret av xatiramx; 28. mai 2017 kl. 22:26. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Har du forsøkt å koble HDD-en til en ekstern HDD dock, for å se om det er noe liv i den?
Hvis du booter med en live linux usb, kan du få tilgang da?