Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 5159
Psykoaktiv.no - En enkel guide til et kompleks univers

Jeg skriver dette med stor spenning og uro.

I en kort introduksjon ønsker jeg å fremheve mine tanker om prosjektet. Psykoaktiv.no startet en sen kveld med en ide om å på en enkel måte kunne supplere informasjon om de mest populære psykedeliske rusmidlene på det norske markedet. Som jeg skriver i informasjons-bolken på nettstedet har jeg interesse for å gi riktig informasjon til deg som bruker, ønsker å bruke eller av andre årsaker behøver informasjon om psykedeliske rusmidler. Hovedtanken er at det skal kunne fungere som en portal for informasjon. I hvor stor grad av informasjon det vil være, beror på selve utviklingen av stedet.
Prosjektet er kommet til livet ved å kombinere to felt jeg har fått større interesse for. Ved å gjennomføre dette mener jeg å ha forstått bedre hvordan mange prinsipper i utvikling fungerer, samtidig som jeg har kunnet lære enda mer om psykedeliske rusmidler.


Jeg har i lang tid hatt stor interesse for diverse rusmidler av varierende grad og felt. Interessen har beveget seg fra enkel røyking av cannabis, videre til tunge rusmidler og nå en lettere overgang gjennom noen år til den psykedeliske part. Jeg mener å inneha basiskunnskaper gode nok til å ta fatt på et slikt prosjekt. Prosjektet er i hovedsak ment som en morsom kuriositet for meg selv samtidig som jeg fordyper meg i både utvikling og psykedelika.

Jeg henvender meg derfor her for å etterspørre råd fra dere. Mitt utgangspunkt er at dette er en utopisk ide uten særlig grobunn og rot i virkelighet og forståelse for hvordan ting egentlig fungerer. Men jeg fyre rlikevel løs fra hofta, i et håp om at det en dag kan hjelpe brukere av psykedeliske rusmidler til å gjennomføre en tryggere russeanse.

Hva tenker dere? Er dette så meningsløst som jeg frykter?

http://psykoaktiv.no/

Særlig siden om LSD er noget gjennomført: http://psykoaktiv.no/index.php?side=lsd
Sist endret av Kierkegaard; 25. mai 2017 kl. 18:25. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Tanken er god den, uten at jeg tror det vil ta helt av.

Vil anbefale deg å lese litt bedre gjennom, se over språkbruk og ikke bruke så muntlig språk. Da vil siden fremstå mer seriøs. Se eksempelvis hvor ofte du bruker ordet "svært" på svært (høhø) kort tid.

"LSD er et svært potent syntetisk fremstilt stoff. Å ta den riktige dosen er svært viktig. Ettersom LSD er aktivt ved svært små doser leveres det ofte på et lite stykke papir. Det er svært vanskelig å vurdere styrke og mengde på stoffet, og for høy dose LSD kan føre til dissosiasjon"
Sist endret av nehmZ; 25. mai 2017 kl. 18:39.
Ser bra ut ved første øyekast, blir sikkert litt bedre når alt blir ferdig.


Noen småting jeg må peke ut:

når du holder musepekeren over fanen for emmasofia, så midtstilles linkene under rusvett.
Over rusvett så midstilles det under psychonautwiki og psychonautwiki som midtstilles under rollsafe.

LSD forhåndsregler kan det være lurt å få med et par ting til.
Trossalt så er jo ikke dose, kilde og andre legemiddeler det eneste du bør ta forhåndsregler imot.
Samt så har du en haug med stoffer som blir markedsført som LSD, men som ikke er det.
Det kan være lurt å få med kjennetegn og forskjeller over noen av disse også kanskje?

DMT siden så skriver du jo egentlig ingenting om stoffet men ''sjekk ut den linken her og den linken der'' thats it.
Godt mulig du bare samler litt mer info rundt dette omerådet og at det er derfor, men føler ikke at det blir så seriøst når jeg går inn på en side for å lese om noe for så å bli sendt et annet sted fordi det ikke finnes noe info likevel.

Ville kanskje også skrevet opp negative ting det kan føre til, angst, frykt, paranoia og/eller panikk er liksom ikke det værste som kan skje.
Disse stoffene er jo på ingen måte helt harmløse.
Jeg må nesten begynne med å takke for en seriøs kritikk.

Vil anbefale deg å lese litt bedre gjennom, se over språkbruk og ikke bruke så muntlig språk. Da vil siden fremstå mer seriøs. Se eksempelvis hvor ofte du bruker ordet "svært" på svært (høhø) kort tid.
Vis hele sitatet...
Jeg tar dette til meg, av aller høyeste selvfølgelighet. Jeg noterer det ned, slik at jeg kan være mer obs på det. Er det andre ting du også ønsker å peke ut som syndebukker?

DMT siden så skriver du jo egentlig ingenting om stoffet men ''sjekk ut den linken her og den linken der'' thats it.
Vis hele sitatet...
Du har helt rett i det du sier. Det første utkastet jeg gjorde prioriterte jeg feil. Da gjorde jeg litt arbeid på hvert rusmiddel, i tillegg til å ha flere i fokus. Det gjorde at jeg fikk liten oversikt og lite komplette sider. Denne gang har jeg valgt å ha hovedfokuset mot ei side av gangen, for å unngå feil informasjon, misstolking og blanding av informasjonen. Mulig jeg har feil i noe av hva jeg skriver, men det er en av hovedgrunnene til at jeg faktisk oppsøker hjelp og bekreftelse. Siden om DMT vil bli tatt fatt på i nær fremtid, dog ikke i dag. Men som et midlertidig supplement linker jeg til DMT-tråden her på freak. Tenkte det var en fin gest, da jeg allerede vet om flere som er engasjerte og snakker i miljøet om nettstedet.

Det er også et utrolig godt forslag å skrive mer konkret om mulige negative opplevelser. Jeg vil sette meg litt inn i dette og føre opp etterhvert.

Takk for engasjementet. For min vinning lager jeg dette for å på en morsom måte slå to fluer i en smekk. På den andre siden, dersom det er til hjelp for noen, så har jeg ingenting imot å oppdatere den videre ettersom jeg lærer. Uten at jeg har store drømmer og håp; Den kan være en ressurs for noen en dag.
Det finnes jo svært lite av slik informasjon på Norsk ved mindre man blar igjennom flere år med tråder fra freak, så sånn sett er det jo en god tanke. Mange som vil ha godt av å lære mer om hva de dytter i seg og bivirkningene før det skjer og da kan slike sider være til ganske så god hjelp.

Det er en annen bruker her inne som også har laget en lignende side som heter http://www.tryggtripp.no/#/
''En skadereduserende veileder for deg som vurderer å ta MDMA eller psykedelika''
Det finnes jo svært lite av slik informasjon på Norsk ved mindre man blar igjennom flere år med tråder fra freak, så sånn sett er det jo en god tanke.
Vis hele sitatet...
Nettopp dette var en av mine tanker.
Spesielt jeg har, tro det eller ei, store utfordringer når jeg blir presentert større engelske tekster. Dette gjør at interessen faller eller jeg har store sjanser. Derfor ønsker jeg å forenkle veldig mye av informasjonen over til norsk. Dog er jeg usikker på hvor dypt inn i de diverse undertemaene jeg skal velge å gå.

Det ser ut til at tryggtripp har gjort en god jobb. Jeg velger derfor å linke til Tyggtripp.no oppe i menyen blant andre linker. Er dette en grei ting å gjøre, eller bør jeg spørre om tillatelse fra eieren av trypptripp? Jeg ser for meg å flytte fokuset frem på både hvordan du gjennomfører en trygg tripp, og hva stoffet du inntar faktisk er, positive og negative virkninger, og om mulig flere andre oversiktlige bolker. Dette tenker jeg å kunne få inspirasjon av andre steder.

når du holder musepekeren over fanen for emmasofia, så midtstilles linkene under rusvett.
Over rusvett så midstilles det under psychonautwiki og psychonautwiki som midtstilles under rollsafe.
Vis hele sitatet...
Jeg har sett litt på dette, og en eventuell forbedring vil bli justert når det prioriteres.