Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 3518
Hei har netopp kommet hjem, 2 uker borte. pcen har vært av. Har en popup som kommer heletiden å ser sån hær ut. Synes den ser ganske skummel ut

http://bildr.no/image/QzJ3cEpa.jpeg

inne i bios ser den sån hær ut.

http://bildr.no/image/Tk9sdnNk.jpeg

skjønner ingenting, er dette veldig farlig? sitter på pcen nå, og ellers virker alt normalt. hva skal jeg gjøre? har ikke kompetanse til å tukle me noe voltage på egenhånd.

popupen kommer sikkert hvert 30 sek så det virker jo som pcen roper etter hjelp
Sjaman, en ny vei.
Martypewz's Avatar
Hei,
Du skriver at alt virker normalt, men jeg må spørre; Avgir den mer varme enn vanlig?

Er ikke tilfeldigvis et Asus hovedkort?
Sist endret av Martypewz; 25. mai 2017 kl. 05:16.
Trådstarter
jopp det er Asus hovedkort helt rett : ) nei den ligger på 40 grader, sitter å gamer rocket league atm. så temp er vel ganske innafor.

sjekket nettopp noe greier å det ser ut til at den ligger ganske stabilt på 3089mhz. det er jo bittelitt i overkant, er bare en 3ghz prosessor. vet ikke om det er normalt. men har ikke overclocket noe iallefall.
Sjaman, en ny vei.
Martypewz's Avatar
okei, regner med det enten er feil på hovedkortet eller med strømforsyningen isåfall.

Det kan potensielt ødelegge komponenter, iallefall en som har fikset lignende >her< :-)

Hadde selv kommet til å byttet ut strømforsyningen først for å se om det var den. Hvis ikke er det nok HK. Om det ikke er noe software som driver å plager :-)
Trådstarter
najs, de hadde funnet noen konflikter mellom monitoring programmer å jeg har jo flere av dem, inkludert AI suite som de prater om.

"AI suite can perform weird when another monitoring utility is running."
håper det var ett såkaldt "reading problem"
rart det begynte etter 2 uker med avskrudd pc, har jo had AI suite lenge.

anyhow, takk for hjelpen : D