Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 2888
Yo,
Jeg er en gutt som er under lavalderen når det gjelder å drikke alkohol. Selv har jeg lyst til å bli politi når jeg blir stor, men jeg drikker mye alkohol når jeg er med venner og når jeg fester. Jeg lurer på om hvis jeg blir tatt av polititet, kan jeg fortsatt bli politi når jeg blir stor? eller er det sånn at det går bra, men blir vanskligere for meg? Takk for reelle svar.
Det å drikke alkohol er jo gjerne noe alle gjør, så ved mindre du drikker alkohol forså å begå kriminelle handlinger tror jeg ikke du skal ha noe problem.

http://www.phs.no/studietilbud/bache...krav/plettfri/
Hold deg kun til alkohol som rusmiddel, og hold deg unna kriminalitet. For ja, du må fremlegge politiattest når du kommer inn på politihøgskolen, og der godtas ikke at du har noe på rullebladet ditt...selvfølgelig!
Sitat av zondar Vis innlegg
Hold deg kun til alkohol som rusmiddel, og hold deg unna kriminalitet. For ja, du må fremlegge politiattest når du kommer inn på politihøgskolen, og der godtas ikke at du har noe på rullebladet ditt...selvfølgelig!
Vis hele sitatet...
Jo, det godtas faktisk.

I enkelte tilfeller kan søkeren bli kalt inn til opptaksprøver til tross for at han/hun har begått straffbare forhold. Dispensasjon fra vandelskravet kan forekomme dersom forholdet vurderes som bagatellmessig og det ligger langt tilbake i tid.


Som eksempel på slike forhold kan følgende nevnes:

Forenklede forelegg
Forelegg for å ha kjørt for fort, uten tap av førerett
Enkelte andre forhold. Forholdene vurderes individuelt for hver enkelt søker

Enkelte lovbrudd og ilagte straffereaksjoner utelukker opptak til Politihøgskolen:

Narkotikaforbrytelser, kjøring i ruspåvirket tilstand og voldshandlinger
Betinget og ubetinget dom eller dom på samfunnsstraff eller samfunnstjeneste.
Vis hele sitatet...
Sist endret av Slæsken; 24. april 2017 kl. 17:18.
xxxxx221
Admin221's Avatar
Trådstarter
Så om jeg forstår dette rett er det "greit" å drikke alko, men jeg burde holde meg til det..?
Sitat av Admin221 Vis innlegg
Så om jeg forstår dette rett er det "greit" å drikke alko, men jeg burde holde meg til det..?
Vis hele sitatet...
ja, du vil ikke få noe på rullebladet selv om politiet "pågriper" deg og eventuelt kjører deg hjem til foreldrene dine, bare oppfør deg fint
og pass på og nevn at du vil bli politi dersom politiet fersker deg i og være beruset
Ja riktig det. Om det ligger straffbare handlinger bak i tid. 5-7 år..trodde han skulle feste og drikke og studere nå ja. Forhold deg til alkohol, som er et lovlig rusmiddel. Så slipper du styret det vil påføre om du blir tatt med noe annet på deg