Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 3757
Anonym bruker
"Rask Katt"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
heisann, vet ikke om dette er riktig sjanger og legge ut dette på men jeg ble nylig utsatt for et forøk på innbrudd mens jeg var hjemme, jeg har en RC3 ytterdør som er veldig sikker for innbrudd, men viss rævhølet virkerlig vil inn er det jo bare og knuse et vindu, jeg har nå begynt og se etter hvordan man kan sikre vindu... er det en mulighet og for eksempel montere tykk plexi på innsiden av vindu eller noe sånt?
Tror du skal knote godt skal du sikre boligen 100% mot innbrudd. Vil noen inn i boligen for alt det er verdt, så får de nok det til.

Er det noen som er ute etter deg, eller er det tilfeldig at noen forsøkte gjør innbrudd hos deg? Tror ikke du skal lage så alt for mye styr ut av det, selv om man kan forstå at det er ubehagelig oppleve at noen forsøker ta seg inn i boligen din.

Det er enkelt komme seg inn gjennom et vindu uten at man behøver knuse ruta f.eks. Tar man av listene på et vindu på yttersiden er veien kort til at man har hele glassruta ut av ramma på noen få minutter. Har man ei bajonettsag i tillegg er det enda enklere.
Anonym bruker
"Sprudlende Brosme"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Murhus, og ha så små/smale vinduer at det ikke hjelper å knuse vinduene for å ta seg inn. Litt vanskelig å gjøre på et gammelt trehus men.. Du kan se på for eksempel: https://www.windowfilm.co.uk/ Det kan nok hjelpe mot tilfeldige innbrudd, men om noen er ute etter DEG, kommer de nok inn uansett..
Tja godt markedsført alarmsentral på alle vinduene og husdøra bør vel gjøre susen. Nå mener jeg det er pålagt å faktisk ha alarmsystem installert dersom du skal bruke klistremerkene deres. Om du vil putte penger i det kan du få lys som går på ute og inne, automatisk politivarsling, en forbanna høylydt sirene og kamera ute og inne. Men det er gjerne litt overkill kanskje. ��
man kan muligens få spesialtilpasset sikkerhetsglass (slikt med stålnett i) plexiglass vil gulne av sollyset
Ta kontakt med den lokale glassmesteren og hør på pris på armerte vinduer.
Koster en del men ingen kommer igjenom uten og bruke mottorsag og slegge i noen minutter.
Vi har laget en del vindus sikring til butikker i stål. Som blir skrudd fra innsiden. Men ser dog ut som fengsels sprinkler fra en western film. Tror det er det billigste alternativet kontra armerte glass. Evt kan du jo kjøpe en mannevond kjøter.
nso
popålol
nso's Avatar
Administrator
Sitat av Relevant Vis innlegg
Nå mener jeg det er pålagt å faktisk ha alarmsystem installert dersom du skal bruke klistremerkene deres.
Vis hele sitatet...
Pålagt? Som etter lov? Nei...
Sist endret av nso; 25. april 2017 kl. 17:45.
Sitat av nso Vis innlegg
Pålagt? Som etter lov? Nei...
Vis hele sitatet...
Skal du bruke klistermerker fra feks Securitas, Nokas, Sector Alarm osv så må du ha alarm fra de innstalert. De har alle eiersrett på klistermerkene.

Men om du kjøper bare et det står alarm eller kamera eller noe slikt på uten logo er det ingen problem
Sist endret av 4asd13; 26. april 2017 kl. 11:52.