Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 2940
Hei! Jeg har ei venninne som trenger råd.. hun har ekstrem kjærlighetssorg, samtidig som hennes søster spontanaborterte i dag. Vi kaller venninna mi "M". Greia er at M er kjempelei seg, og har gått igjennom mye i det siste. Hun trenger å komme seg bort og koble av, noe hun sjelden har mulighet til. mens søsteren, som hun egentlig ikke er så nær, vil at M skal komme en tur i morgen og hjelpe til med sønnen hennes siden hun selv er lei seg og sliten etter å ha mista fosteret som var 3 mnd på vei. Søsteren vet ikke at forholdet til M er over. M vil helst være med venner og få ting på avstand, men vet ikke hvordan hun skal si det til søstra si på best mulig måte..

Vi trenger tips!
Det er bare å si det som det er. Jeg kjenner ikke til noen av partene så det er vanskelig å konstruere en melding, men jeg anbefaler M å snakke med søstra si. Åpne med å si at det er slutt imellom M og kjæresten. Så sier M at hun gjerne skulle vært med å hjelpe til med ungen, men det er litt mye nå, og at M håper søstera forstår. Dersom dette ikke lar seg gjøre er det noe alvorlig feil i det søster-søster forholdet. Lykke til.
Sist endret av Relevant; 21. april 2017 kl. 23:08.
Trådstarter
14 0
M er veeeldig konfliktsky, og liker ikke å dele sånne tunge ting med hvem som helst. Spesielt ikke når søstra har der tungt i tillegg... jeg foreslo også at hun skulle si det som det er, men det ville hun helst ikke.. Men det ville jo vært den beste løsningen selvfølgelig!
Sitat av hybelkanin Vis innlegg
M er veeeldig konfliktsky, og liker ikke å dele sånne tunge ting med hvem som helst. Spesielt ikke når søstra har der tungt i tillegg... jeg foreslo også at hun skulle si det som det er, men det ville hun helst ikke.. Men det ville jo vært den beste løsningen selvfølgelig!
Vis hele sitatet...
Om du gir det litt tanke, er det den eneste løsningen. Et alternativ ville være å rote i grøten og hinte til du vet... Det kommer opp ganske klart. Men dette kan bli motatt frekt, og nesten som løgn eller unnskyldning. Alternativt kan en ikke si noe, eller fortelle en løgn. Det er disse mulighetene M har.
The World Is Yours
Dongerino's Avatar
Å dra på besøk til søstra og hjelpe til med sønnen høres jo ut som noe som kan få ting på avstand? Det viktigste er vel bare at hun ikke sitter hjemme i kåken og sipper alene.

Er det ikke en mulighet å bruke tid med noen som nettopp har mistet et fremtidig barn og evt støtte hverandre så burde hun bare være ærlig om det. At hun er konfliktsky har ikke noe å si, hun må bare manne seg opp isåfall.
Å spontanabortere må da være ubeskrivelig mye verre enn å sutre og jamre og være selvsentrert over noe så naturlig som kjærlighetssorg. Er bare å ta seg sammen å dra til søs og være takknemlig for at man faktisk har familie.