Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 7124
Hei.

Har kjøpt en god del bitcoins som jeg tenker å la ligge en god stund. Lastet ned electrum og laget meg en wallet når internettet var av. Jeg lagret så disse 12 ordene på 2 papir og kopierte wallet filen med passord på et micro sd kort. Etterpå slettet jeg walleten og laget en watch only wallet av den jeg hadde lagret infoen til og sendte så bitcoins til den.

Det jeg lurer på, er dette safe? Hvis jeg hadde hatt en keylogger på eller annen malware på macen, ville de kunne fått tak i adressen?

Hvilken andre metoder vil dere anbefale for å lage en offline wallet med electrum?
Vel, hvis du er redd for keylogging så fikk nylig hardwarelommeboka Trezor støtte for Jochen Hoenicke sin Advanced Recovery motode.
Da vil du faktisk kunne inpute wallet seeds til hardwarelommeboka uten at datamaskinen du bruker noensinne får vite hva de seed ordene er, slik Trezor allerede sørger for at maskina du bruker aldri får vite hvilken PIN du sikrer hardwarelommaboka med. Så det er nevnt, Trezor støtter også flere lommebøker som er skjulte med mindre man vet rett passfrase, slik at f.eks. ingen ranere på gaten kan tvinge deg til å oppgi passfrase (for en passfrase åpner f.eks. en lommebok med pittelitt penger i, imens en annen passfrase åpner den der du har sparepengene).
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Det er selvsagt en mulighet for at du hadde en keylogger eller et virus på pc-en din som fikk med seg at du lagde walleten, og så sendte den informasjonen ut når du skrudde på internettet igjen. Bortsett fra det, virker det som at du skal være ganske så trygg.