Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 2524
Hei. Har kjøpt asus dsl-ac68u modem/router å har inteno dg301b-r1 fra nextgentel. Har haft kontakt med dem å dem har bridget intenoen men får det ikke at fungere med asus rutern. Har fått brukernavn og passord fra NGT. Noen som kan hjelpe meg? Det jeg har gjort er: bridget inteno, kabel fra lan1 på intenoen til wan på asus(2 in 1 på asusen så har endret til wan på asus) har prøvd forskjellige guider men får det ikke at fungere, hvor skal jeg skrive in brukernavn og passord fta NGT i asus?

Er det ikke mulig at kun bruke asus? Telefonkabeln direkte till asusen?
Takknemelig for svar!
Hei, det står på Asus sine hjemmesider at den støtter:
Kompatibel med ADSL2/2+, ADSL, VDSL2 og fiber- og kabeltjenester – noe som garanterer funksjonalitet i fremtiden

Antar du har VDSL fra Nextgentel, så det skal fungere. Men oppsettet her blir jo ut ifra hva slags parametere NGT har valgt, kan du ta en skjermdump av config av VDSL på ruter management? Det skal ikke være noe problem å fikse Så lenge NGT tillater det.

Du trenger iallefall VPI og VCI verdier, samt muligens autentisering (brukernavn og passord).
Sist endret av Grossie; 27. februar 2017 kl. 19:16. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Trådstarter
2 0
hei, regner med at du vil ha skjermdump fra asus? Autentisering har jeg, derimot så vet jeg ikke en gang va VPI og VCI er for noe... Jeg skal på jobb imorgen og kommer hjem på fredag så skal ordne det da.