Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 3299
Hei! Håper noen her kan hjelpe meg med dette:
Siden lørdag formiddag har jeg hver fjerde time fått en flashmelding på telefonen min (iPhone SE). Flashmeldingen sier at "Kortnummer xxxxx er ikke tilgjengelik (error 0). Sjekk forbindelse for xxxxx."
Flashmeldingen begynte å komme rett etter jeg fikset Norsk Tipping-appen min som jeg hadde hatt litt innloggingstrøbbel med. For å fikse lastet jeg ned Buypass. Jeg har slettet begge appene, og jeg har skrudd telefonen av og på. Jeg har renset loggen til Safari. Allikevel kommer meldingen kl. 12, 16, 20, 00, 04, 08, altså hver fjerde time hele døgnet. Dette er ganske irriterende.

Jeg aner ikke hva slags kortnummer meldingen refererer til.

Jeg har tatt kontakt med Norsk Tipping, de forsøker å hjelpe meg, men de er like rådville som meg. Håpet er at det er noen kloke hoder her inne som kan komme med gode råd.

Anyone?

Mvh KlaraKu
Hei, kan du oppgi de første nummerene til kortet? Eventuelt hvor mange siffer det er totalt i kortnummeret? Det er rett og slett for å finne ut hvilket kort det gjelder.

Simkort har 21(?) siffer, Visa kort har 11(?) siffer og norsk tipping kort aner jeg ikke hvor mange siffer har. Logg inn på Norsk tipping og sjekk hvilket kort du har aktivt på deg, kanskje det matcher? Om det er simkort, så tror jeg det starter på 894501 eller noe
Trådstarter
4 0
Hei, de første sifferne er 199. Kortnummeret består av fem siffer totalt, igjen kjenner det ikke igjen fra noe.
Okei, jeg er usikker hva det kortet er, så kan ikke hjelpe til så mye dessverre.. Buypass bør kunne bistå siden de har ansvaret for meldingene vil jeg tro, er dog usikker..
Trådstarter
4 0
Buypass er veldig lite hjelpsomme, dessverre, og sier at det ikke har noe med dem å gjøre.
Kan det nummeret ev. være et telefonnummer?
Ta en hard reset elller restore telefonen. Husk å ta backup først!
Har du prøvd å skru av med å holde home-knappen og av-knappen på likt? Hold de inne helt til Apple-logoen kommer opp. Fikser mye rart!
Trådstarter
4 0
Takk for alle gode innspill. Jeg skal forsøke å restore i kveld. Jeg har forsøkt å holde inne homeknappen og av-knappen, det hjalp dessverre ikke. Det er noe skikkelig herk, dette her.
<?php echo 'VIF'; ?>
datagutten's Avatar
Hør med operatøren din om de kan finne ut hvem som sender disse meldingene.
Hvis det er en flash SMS og ikke en notification kommer det fra nettverket og ikke fra noe program på telefonen.
Sitat av KlaraKu Vis innlegg
Takk for alle gode innspill. Jeg skal forsøke å restore i kveld. Jeg har forsøkt å holde inne homeknappen og av-knappen, det hjalp dessverre ikke. Det er noe skikkelig herk, dette her.
Vis hele sitatet...
Funket restore?