Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 3267
Ja, jeg har skjegg
Clayton's Avatar
Hei, har kommet i en situasjon der jeg ikke lengre trenger studielån. Skal heller ikke fortsette på studiet etter dette semesteret så vurderer å droppe ut. Hvis jeg ikke dropper ut, dropper jeg uansett studielån. Problemet er at jeg ikke finner på lånekassen sine sider om det går an og avbryte studielån, uten å slutte på skolen? Noen som har vært borti dette før? Avbryte studielån, uten å droppe ut av skolen.
Det er bare å sende dem en mail (du må være logget inn på Dine Sider) så kan de både redusere og avslutte studielånet ditt.

Men hvorfor avbryte studielånet? Du tjener mer på å motta det, sette det til side og betale avdragene (i alle fall var det slik sist jeg sjekket).
Er vel bare å ta en telefon til de å spørre ?
Om man dropper ut og ikke tar eksamen så har man mistet den støtten, noe som potensielt sett kan fucke opp når man eventuelt søker en annen gang. Kan bare ligge 60 poeng etter. Så om man har planer om å studere videre etterpå (noe som er vanskelig å vite) så kan det være greit å ha det i orden
Om du har god økonomisk selvdisiplin er det bare å fortsette å motta lån og stipend, og betale det tilbake senere.
Er jo greit å stå på evt eksamner innenfor det siste semesteret også dermed måtte betale tilbake mindre?