Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 3282
Anonym bruker
"Bitter Skræling"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Innen noen få måneder får jeg endelig et norsk pass.

Det førte meg til å tenke litt på framtiden min, planen er å melde seg i militæret og sjekke hvordan det går derfra …

Spørsmålet mitt er:
Hvor mange «nye nordmenn»  er det i forsvaret?

Takker for tilbakemeldingene.
Du får automatisk brev om sesjon hvis du er norsk statsborger og bosatt i Norge i alderen 17 til 25 år. Jeg vet ikke om det er veldig mange "nye nordmenn" i forsvaret, men det er nok en del.

Forresten: Spiller det egentlig noen rolle?
http://www.vg.no/nyheter/innenriks/f...an/a/23804566/

Norge kan visst være litt firkantet de også.
Anonym bruker
"Ulykkelig Blåkveite"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Det største problemet er nok som det er beskrevet i den VG-artikkelen, nemmelig å få den nødvendige sikkerhetsklareringen. Da spiller det ganske stor rolle hvor foreldrene dine er fra og til dels hvor familie og slekt er fra/bor nå.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Innen noen få måneder får jeg endelig et norsk pass.

Det førte meg til å tenke litt på framtiden min, planen er å melde seg i militæret og sjekke hvordan det går derfra …

Spørsmålet mitt er:
Hvor mange «nye nordmenn»  er det i forsvaret?

Takker for tilbakemeldingene.
Vis hele sitatet...
Da jeg var inne tilbake i 2005 var det 5-6 stykker med ikke-vestlig bakgrunn i mitt kompani. Og etter hva jeg husker så var det nok rundt det samme i resten av kompaniene i leiren. Jeg vet ikke om de var født i Norge eller ikke. Aldri hørt om noen problemer. Dette var på Skjold.

Når det er sagt så anbefaler jeg Forsvaret. Erfaringene du får der, gitt at du havner i en ordentlig enhet da, kan være gull verdt.
Sist endret av NodSquad; 26. februar 2017 kl. 14:25.