Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  19 4825
Anonym bruker
"Tom Pigghå"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hei, dette er hva jeg har..
Vil jeg få noen bemerkelig effekt av 0,3g blandet med smør og kakao?

Kan noen slenge ivei en kjapp instruks på hvordan jeg skal blande dette sammen? Har rett i koppen kakao.

Har prøvd tidligere, men da uten at jeg fikk noe funk.. Vil helst ikke sløse bort det siste jeg har igjen..
Anonym bruker
"Tom Pigghå"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Joda jeg vet det er skrevet før i andre tråder. Bare at jeg har en tendens til å overtenke når det kommer til oppskriften.

Kan jeg smelte hasjen i et vannbad og la det sakte smelte seg inn i smøret før jeg heller dette over i en ferdig kopp med kakao?
Ser at folk bruker kokesjokolade.. kan jeg bare hive oppi noen melkesjokoladebiter for å få ekstra fettinnhold?
Smelt hasjen inn i smøret i en stekeplate på middels varme. Ellers lager du kakaoen som vanlig.
Jeg vil tro du får god effekt av 0,3. Første gang jeg drakk skakkao brukte jeg mindre og ble latterlig fjern, skal sies at det var tidlig i min cannabiskarriere.
Du blir garantert skuffa, røyk det
0.3 bør holde det, når man spiser/drikker kicker det som oftest hardere en om man røyker.
Minuset er vel at det tar litt lenger tid.
Anonym bruker
"Nyfiken Husmus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
dette er sløs, garantert... som king sier...
sløs? tull og tøys. Men ville kanksje ikke gått for rett i koppen, heller kokesjokolade eller melkesjokolade. Smelt en god mengde smør, kutt hasjen i biter og sleng oppi. ha på svak varme i en 20 min tid, og ha deretter oppi sjokolade og til slutt melk. Funker fjell.

Første gang gjorde jeg det med to kompiser, brukte ca 0,6g med god bruning. chugga nedpå og pæsa ut et par timer etterpå det kan ta en stund før det kicker inn, gjerne opp i mot 2 timer, men bare vær tolmodig så får du deg en chill high
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
dette er sløs, garantert... som king sier...
Vis hele sitatet...
Det er jo ikke sløs, det vil faktisk være mer sløs å mekke opp en joint av det.
Edibles og drinkables er MYE mer potent en hva en joint er, det er en grunn til at så og si alle brenner seg på edibles de første gangene.
Vel for en som er godt innrøyket høres 0.3g brunt veldig lite ute. Men tanke på at jeg trenger en 0.2g brukerdose på bong for å bli ordentlig fjern. Så jeg kan forstå hva de mener med null funk. Jeg hadde iallefall prøvd 0.5g til å begynne med. For folk uten noe spesiell toleranse er nok 0.3g helt passe!

Jeg har spist 0.3-0.5 "kickere" før når jeg kjeda meg og var innrøyka, merket ingenting.

Alt du trenger å gjøre btw er å smelte hasjen sakte i smør i en panne, når alt er smeltet blander du det med en god kopp kakao. Viktigste er at hasjen smelter og binder seg til fettet i smøret.
Jeg har brukt denne metoden når jeg skal innta cannabis oralt i små mengder: https://freak.no/forum/showthread.php?t=254093
Anonym bruker
"Høflig Snømus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av ZionRoad Vis innlegg
Jeg har spist 0.3-0.5 "kickere" før når jeg kjeda meg og var innrøyka, merket ingenting.
Vis hele sitatet...
Du blir ikke spesielt fjern av å spise kickere uansett om du er innrøyka eller ikke da.
Det kan man kalle sløsing.
Sløs ja, for det skal ikke mye til før du enten bruker for lite eller for mye varme, eller at hasjen er dårlig, mageinnhold, pluss mange andre faktorer som kan påvirke det. Ja i teorien kan det gå, men lykke til på.
Anonym bruker
"Tom Pigghå"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Til de som fortalte meg at dette bare var sløs, ja dere hadde rett..
Men jeg kan ikke si om det er på grunn av mengden eller fremgangsmåten min.
Hadde ikke spist noe den dagen så det ble drukket på tom mage..
Anonym bruker
"Høflig Snømus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Når en spiser thc og cbd får en 2 til 2.5 ganger høyere opptak. Klart det funker. Er bare å gjøre det på rett måte.
Anonym bruker
"Uvøren Lomre"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg prøvde skje metoden igår.

tok 0,4g, gjorde det om til småbiter, og la til olivenolje.
Varmet opp forsiktig til alt var løst opp og tømte det over til kakao.

Funka fjell, ble grisestein
Temmelig sikker på at du kan få bedre effekt hvis du blander i kokos olje/fett eller animalsk fett og varmer i 20 min på 115 grader i ovnen. Bruk en cupcake form eller noe sånt.
Sjøl liker jeg ikke kakao. Tar det rent i et shot glass. Hvis oljen har stivnet kan en sette glasset i varmt bad først. For hurtigst mulig opptak er det lurt å spise litt etterpå.
Bruker selv å innta cannabis oralt daglig, men da helst grønt for å unngå evt skadelige stoffer som henna, lim, skovoks eller andre giftige stoffer som kan være innblandet hasjen for at den skal holde seg sammen eller se "bra" ut. Men må jo nevnes at det som regel er dårlig hasj som kan inneholde uønskede tilsetningsstoffer, selv om det også kan forekomme i bra hasj.

Skal man innta cannabis oralt må man først lage cannabissmør før du kan blande det med mat eller drikke. Prosessen for å lage cannabissmør er litt forskjellig avhengig om det er hasj eller weed du skal lage smør av, så jeg kan gå igjennom begge.

Når du lager cannabissmør er det veldig viktig at du ikke har for høy varme at smøret koker (Da fordamper THC). Det skal bare småputre slik at det kommer bobler på størrelse av "O"en på tastaturet ditt. Jeg pleier lage smøret mitt i vannbad med 2 kasseroller.


Hasjsmør: (30-40min)
Du trenger: Smør/olje (Helst usaltet smør eller kokossmør, men det meste funker), bra hasj, vann, kasseroller og kjøleskap/fryser. Valgfritt: Cheesecloth evt annet tøystykke om du vil filtrere smøret for urenheter. (Kaffefilter blir for tett).

Blandingsforhold: 250g smør sammen med 10g hasj.

Du begynner med å smelte smøret i vannbad sammen med vann. Kasserollen skal fylles opp 40-50% med vann.
Når smøret har smeltet smuldrer du hasjen oppi kasserollen, å lar det småputre i 30-40 minutters tid. Det er nok ikke nødvendig med jeg pleier å røre om i smøret hvert 10. minutt.

Da smøret har småputret ferdig kan du evt filtrere smøret i et Cheesecloth, men prøv og ikke få med bunnslammet (rester av hasjen) da dette gjør filtreringen vanskeligere. Dette er et valgfritt steg, men jeg vil anbefale at alle gjør det om dem ønsker et best mulig resultat. Forurensninger i smøret vil påvirke smak og sluttresultat.

Etter alt dette er igrunn cannabissmøret ditt ferdig, og det trengs bare å kjøles ned så det stivner. Dette kan gjøres i kjøleskap 12-24 timer, eller i fryseren 2-3 timer om man har det travelt.
Når smøret har stivnet skal smøret ligge på toppen av vannlaget, og det er bare å skjære med en kniv midt over smøret å få det ut av kasserollen eller beholderen du har det oppbevart i. Og da er smøret fiks ferdig til å blande det med hva du måtte ønske, om det er brownies eller kaffe er helt opp til deg. Bare pass på å ikke ha for høy varme på det du baker. Tror max varme er 180 grader om du feks steker brownies.


Weedsmør: (5-13 timer)
Du trenger: Smør/olje (Helst usaltet smør eller kokossmør, men det meste funker), cannabis-buds eller trim, vann, stekeovn, kasseroller, kjøleskap/fryser og Cheesecloth evt annet tøystykke.

Blandingsforhold: Jeg bruker 500g smør sammen med 30g timmet buds eller 60g trim (blader).

Dette er en ganske mer omfattende og tidkrevende prosess. Men resultatet blir bedre (om du spør meg..). Det han brukes både rene cannabis-buds eller cannabis-trim (blader), men blandingsforholdet i forhold til smør dobles med trim.

Det første du må gjøre er å dekarboksylere cannabisen. Se link: https://www.youtube.com/watch?v=MYEQaTG0WX8&t Dette gjøres for å aktivere det psykoaktive-stoffet i cannabis å forsterke dens rus-effekt når man inntar dette oralt.
Du begynner med å bryte opp cannabisen til passe små biter med hendene dine (grinder blir for finhakket) over et stekebrett med bakepapir. Forvarm stekeovnen til 120 grader å toast cannabisen i 30-45 minutter, mens du vender om på cannabisen hvert 10.-minutt. (ikke ha stekeovnsdøra åpen for lenge). Cannabisen er ferdig dekarboksylert når den er gylden grønnbrun, og det er viktig at du ikke toaster den for lenge. (Da kan THC fordampe).

Mens du lar cannabisen dekarboksylere kan du klargjøre vannbad med vann og smør. Fyll opp 40-50% av kasserollen med vann. Når cannabisen er ferdig dekarboksylert er det bare å ha den oppi vannbadet å la det småputre i 4 til 12 timer å rør om hver halvtime. Jo lengre du lar det småputre jo bedre. Jo lengre du lar det småputre jo mer THC får du ut av cannabisen, og du får ut mer klorofyll (chlorophyll) som gir veldig sterk og ubehagelig cannabissmak på sluttresultat og bakverk.

Når cannabisen har småputret lenge nok må du filtrere ut cannabisen fra smøret. Dette gjør du med å sile cannabissmøret igjennom cheesecloth eller evt annet tøystykke.

Etter alt dette er igrunn cannabissmøret ditt ferdig, og det trengs bare å kjøles ned så det stivner. Dette kan gjøres i kjøleskap 12-24 timer, eller i fryseren 2-3 timer om man har det travelt.
Når smøret har stivnet skal smøret ligge på toppen av vannlaget, og det er bare å skjære med en kniv midt over smøret å få det ut av kasserollen eller beholderen du har det oppbevart i. Og da er smøret fiks ferdig til å blande det med hva du måtte ønske, om det er brownies eller kaffe er helt opp til deg. Bare pass på å ikke ha for høy varme på det du baker. Tror max varme er 180 grader om du feks steker brownies.


Cannabissmør-dosering: 0.4-1g cannabis per person.
Det kan være ganske individuelt hvor mye man trenger for å bli passe ruset. Det er ganske avhengig av kvaliteten på råvarene du bruker. Jeg trenger ofte bare 0.4-0.5g med god cannabis for å bli ganske høy, og andre trenger noe mer. Det er bedre å ta for lite en alt for mye, man kan jo alltids fylle på med mer men aldri mindre. Vet om flere som har tatt en alt for høy oral dose, og blitt så pass skremt over den intense rusen at dem har holdt seg langt unna oralt inntak i ettertid. Vent minimum 2 timer etter inntak før du etterfyller med mer. Kan ta litt tid før rusen kommer, men til gjengjeld varer rusen mye lengre.



Oppbevaring av cannabissmør:
Erfaringsmessig kan cannabissmør ha lett for å mugne eller bli dårlig om det står noen uker. Så om du lager mye vil jeg anbefale at du bruker det til baking med en gang, eller oppbevarer det i fryseren.


Må beklage om innlegget ble litt rotete. Fikk vondt i hodet, og da er jeg ikke så nøye lengre
Prøvde skjemetoden i går!
Tok ca 0,3 i skjeen, og blandet det med melk og oboypulver, det smakte absolutt ikke feil, og var godt å drikke.

Så satt jeg meg å gamet mens jeg ventet på at det skulle skje noe..
Etter 2 timer kjente jeg ikke noe som helst, skuffet var jeg å la meg bare til å sove. Så et kvarter etterpå: BOOM!

En av de beste opplevelsene jeg har hatt med cannabis noensinne, og så enkelt! Blir definitivt å gjøre igjen!
Drakk det klokken 00:15 i går og hadde fortsatt munchies når jeg våknet i morest:
Sist endret av Jizzle; 28. februar 2017 kl. 13:30.