Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  21 3900
Heihei! veit ikke helt om jeg har puttet dette riktig.. men fant ikke noe som matchet såååehhh...

Meg og ett par venner har akkurat startet en youtube kanal og vi har lagdt ut ett par filmer! Det er generelt humor som er emnet. Lurer på om noen av dere mennesker vi slettes ikke kjenner kan hjelpe oss og gi en ærlig vurdering og tilbakemelding på filmene/kanalen/etc.

Setter pris på alt av tilbakemeldinger vi får!

Tusen takk, ha en fin kveld !

Link til kanalen: https://www.youtube.com/channel/UC0c...bq58kb479OT9Rw
For meg som snart må begynne å anse meg selv for å være voksen, så var det lite å hente her. Det jeg så virket tilfeldig og innholdsløst. Humoren var enten fraværende, eller på et nivå som jeg ikke forstår meg på. Har dere noen tanker om hvem målgruppen deres er? For meg virker dette som noe som at best kan være artig for venner og bekjente.
Sitat av mentalmelt Vis innlegg
For meg som snart må begynne å anse meg selv for å være voksen, så var det lite å hente her. Det jeg så virket tilfeldig og innholdsløst. Humoren var enten fraværende, eller på et nivå som jeg ikke forstår meg på. Har dere noen tanker om hvem målgruppen deres er? For meg virker dette som noe som at best kan være artig for venner og bekjente.
Vis hele sitatet...
Tusen takk for tilbakemelding. Er egentlig ingen spessiel målgruppe da vi har alt fra norgelangs filmer til challenges sendt inn av folk fra forskjellige aldre. Setter pris på det ærlige svaret! Tusen takk
Tror dere må jobbe mer på redigeringsbiten (lyd og bilde), da til og med velkomstvideoen bare hadde lyd på venstre øre. Klipping og "effekter" var også veldig primitive. Videokvaliteten er relativt dårlig i forhold til hva som kan forventes av dagens teknologi. Engasjement følte jeg også manglet litt. Kanskje dette bare ikke var noe for meg, men jeg kjedet meg da jeg så på videoene deres. (Så kun 3-4 stykker, men føler at minst 1/4 burde være underholdende.)
Sitat av gjokeredet Vis innlegg
Tusen takk for tilbakemelding. Er egentlig ingen spessiel målgruppe da vi har alt fra norgelangs filmer til challenges sendt inn av folk fra forskjellige aldre. Setter pris på det ærlige svaret! Tusen takk
Vis hele sitatet...
Bare hyggelig. Dere kan jo sikkert utvikle det i mange retninger, og man må jo begynne et sted. Med motivasjon og litt erfaring så er man ihvertfall et stykke på vei. Lykke til videre. =)
Sist endret av mentalmelt; 22. februar 2017 kl. 00:14.
Sitat av Likyhane Vis innlegg
Tror dere må jobbe mer på redigeringsbiten (lyd og bilde), da til og med velkomstvideoen bare hadde lyd på venstre øre. Klipping og "effekter" var også veldig primitive. Videokvaliteten er relativt dårlig i forhold til hva som kan forventes av dagens teknologi. Engasjement følte jeg også manglet litt. Kanskje dette bare ikke var noe for meg, men jeg kjedet meg da jeg så på videoene deres. (Så kun 3-4 stykker, men føler at minst 1/4 burde være underholdende.)
Vis hele sitatet...
Ja vi skal bytte ut den velkommst videoen. Klipping og effekter jobber vi også med, da vi aldri hadde redigert en film i hele vårt liv føre for 2månder siden, så det går kun oppover.

Skjønner hva du mener har sett selv att filmene noenganger blir litt for lange og mister fokus på det morsomme. Men vi jobber med saken og forhåpentlighvis kan vi forbedre oss på alle mulige måter.

Tusen takk for feedbacken, setter pris på det ! Ha en fin dag videre
Av de 4 filmene jeg hoppet gjennom var det kun en som kunne se ut til å ha potensiale og det var "sanger fra virkeligheten", problemet er at videoene er veldig lange og litt dårlig klippet så det er mye dødtid mellom poengene.

Prøv å ikke bruk så mange klisjeer, som feks voksing av legger. Og hvorfor ble jeg sittende i altfor mange minutter å vente på at dere skulle spise ett fiskeøye når dere ikke fikk fisk? Hvorfor gikk ingen å kjøpte en fisk?

Og dere er litt for opptatt av at dere er på kamera og man kan se at dere holder litt igjen.

´Men lykke til
Synes det var en grei kanal. Jeg skjønner ingenting av disse youtube kjendisene uansett, og kan ikke se forskjell på dere og cameron dallas og den slags personer. De eneste jeg virkelig forsto noe av var pistol shrimps.
Bare stå på er mitt råd.
Ett godt kamera, god lyd og god belysning ville løftet programmet deres høyt. Samt ha programmet for episoden godt planlagt. Jeg ser potensiale, lykke til.
Sitat av Cybergasm Vis innlegg
Av de 4 filmene jeg hoppet gjennom var det kun en som kunne se ut til å ha potensiale og det var "sanger fra virkeligheten", problemet er at videoene er veldig lange og litt dårlig klippet så det er mye dødtid mellom poengene.

Prøv å ikke bruk så mange klisjeer, som feks voksing av legger. Og hvorfor ble jeg sittende i altfor mange minutter å vente på at dere skulle spise ett fiskeøye når dere ikke fikk fisk? Hvorfor gikk ingen å kjøpte en fisk?

Og dere er litt for opptatt av at dere er på kamera og man kan se at dere holder litt igjen.

´Men lykke til
Vis hele sitatet...
Ja jeg sier meg enig i att noen av filmene er for lange uten å ha noen grunnlag for det, men er veldig vanskelig å velge hva en skal kutte bort og hva en skal beholde, men det er noe jeg har tenkt på det selv.
fiskeøye greia har vi en del 2 der vi eter fiskeøye.. vi syntes bare det var litt vittig introen og det att vi faktisk ikke evna..

det med att vi er litt for opptatt med att vi er på kamera er pga vi har aldri drevet med det her før, men øvelse gjør mester.. Takk for svar !
Sitat av punkfreak Vis innlegg
Synes det var en grei kanal. Jeg skjønner ingenting av disse youtube kjendisene uansett, og kan ikke se forskjell på dere og cameron dallas og den slags personer. De eneste jeg virkelig forsto noe av var pistol shrimps.
Bare stå på er mitt råd.
Vis hele sitatet...
Hahah, nei.. det er vell en ny type humor og det er jo den nye type "tv" da.. men takk for rådet !
Sitat av Relevant Vis innlegg
Ett godt kamera, god lyd og god belysning ville løftet programmet deres høyt. Samt ha programmet for episoden godt planlagt. Jeg ser potensiale, lykke til.
Vis hele sitatet...
Kamera vi har brukt de siden ski episodene har vært ett kamera til 10k, forhåpentlighvis så evner det å være bra nok.. haha, vi har tenkt å gå til innkjøp av sånne bærbare mic`er og belysninga er jeg helt enige i att har vært dårlig på noen av filmene våre..

Så bra du ser potensiale, takk for tilbakemeldingen !
Har selv en yt-kanal med 2.3k, men har dessverre gitt den opp.
Ser potensiale, anbefaler deg som sagt å forberede utstyr, og egt. bare gunne på med flere videoer. Aldri stopp å last opp over lenger perioder, helst ha et visst antall videoer per uke
I tillegg, kanskje "collab" med andre youtubere, så øker du antall seere!

Lykke til!
Sitat av xghost Vis innlegg
Har selv en yt-kanal med 2.3k, men har dessverre gitt den opp.
Ser potensiale, anbefaler deg som sagt å forberede utstyr, og egt. bare gunne på med flere videoer. Aldri stopp å last opp over lenger perioder, helst ha et visst antall videoer per uke
I tillegg, kanskje "collab" med andre youtubere, så øker du antall seere!

Lykke til!
Vis hele sitatet...
Tusentakk ! Ja vi forbedrer utstyret litt og litt over tid selvfølgelig. Vi kjører ut to videoer i uka tirsdag og torsdag. Kjenner desverre ingen youtubere vi kunne kjørt en "collab" med.. Er ikke så kjente innenfor yt miljøet enda, så der kommer vi nok ikke så langt..

hva het kanalen din, sånn for ren nysgjerrighet og hvorfor gav du opp ?
Anonym bruker
"Rik Havfrue"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Bruk musikk som ikke har blitt brukt før, er lei av å høre de samme sangene om og om igjen på alle Youtube videoer jeg ser på.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Bruk musikk som ikke har blitt brukt før, er lei av å høre de samme sangene om og om igjen på alle Youtube videoer jeg ser på.
Vis hele sitatet...
Er dette her ironisk eller ikke ? er mange av filmene vi har der vi har brukt den samme kjedelige youtube musikken, men også flest der vi har funnet noe anderledes. haha, er det å finne noe bra som passer som ikke er copyrighted.
Av det jeg har sett er det ikke noe som fenger. Rett og slett ikke min type humor. Noe annet som trekker ned, og som kanskje kan være medvirkende til at jeg ikke synes det er noe særlig morsomt, er hvordan dere ukritisk og konsekvent blander inn masse engelske ord hvor det finnes gode norske ord (f.eks. challenge <-> utfordring). Språket blir dårlig, og for meg gjør dette at det blir en liten utfordring (og iblant litt vondt) å høre på.
Sist endret av Tommel Totter; 22. februar 2017 kl. 23:19.
Sitat av Tommel Totter Vis innlegg
Av det jeg har sett er det ikke noe som fenger. Rett og slett ikke min type humor. Noe annet som trekker ned, og som kanskje kan være medvirkende til at jeg ikke synes det er noe særlig morsomt, er hvordan dere ukritisk og konsekvent blander inn masse engelske ord hvor det finnes gode norske ord (f.eks. challenge <-> utfordring). Språket blir dårlig, og for meg gjør dette at det blir en liten utfordring (og iblant litt vondt) å høre på.
Vis hele sitatet...
Takk for tilbakemeldingen, grunnen til att vi bruker mange engelske ord er vell pga det er mer klang i det, mer spennende enn norsk. Om vi skulle hatt "VOKS IT CHALLENGE" på norsk ville det blitt noe sånn som "vokse utfordring" høres ikke veldig spennende ut syntes vi.. Men tusen hjertlig takk for tilbakemeldingen, vi tar det med oss videre
Sitat av gjokeredet Vis innlegg
Takk for tilbakemeldingen, grunnen til att vi bruker mange engelske ord er vell pga det er mer klang i det, mer spennende enn norsk. Om vi skulle hatt "VOKS IT CHALLENGE" på norsk ville det blitt noe sånn som "vokse utfordring" høres ikke veldig spennende ut syntes vi.. Men tusen hjertlig takk for tilbakemeldingen, vi tar det med oss videre
Vis hele sitatet...
Men hvorfor kalle det en utfordring i det hele tatt? Å vokse hårete mannelegger har jo blitt gjort siden tidenes morgen, hvertfall siden videokameraer ble allemannseie.
"Voks it challange" høres veldig feil ut, dere bør i det minste bruke ordet wax om dere absolutt skal bruke engelsk. Personlig synes jeg "Voks en legg utfordringen" eller "en hårete utfordring" høres hakket bedre ut.
Sitat av Cybergasm Vis innlegg
Men hvorfor kalle det en utfordring i det hele tatt? Å vokse hårete mannelegger har jo blitt gjort siden tidenes morgen, hvertfall siden videokameraer ble allemannseie.
"Voks it challange" høres veldig feil ut, dere bør i det minste bruke ordet wax om dere absolutt skal bruke engelsk. Personlig synes jeg "Voks en legg utfordringen" eller "en hårete utfordring" høres hakket bedre ut.
Vis hele sitatet...
haha, ja sant nok.. nei alltså det er en utfordring pga noen har sendt oss en utfordring på mail.. derfor kaller vi det det.. men en hårete utfordring var faktisk ett veldig bra navn på akkurat den filmen!
Anonym bruker
"Fattig Hvithval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Det kan være lurt å tenke litt på 'hva er det som får noen til å trykke på videoene? hva får noen til å trykke 'liker' og hva får noen til å abonnere på en youtube kanal?'
For å oppnå suksess må man sette seg mål, så vell som delmål. Så kjapt igjennom kanalen, fort å galt så manglet det underholdning, kanskje noen spenningspunkter og redigering. Skal det være moro/lærerikt/blablabla.. Skal dere tjene penger, må man bruke penger. Med det mener jeg; kanskje kjør noen konkuranser med premier og div, for å få opp views. Det fins utallige triks, det er bare kreativiteten som setter stopper for noe.
Tenk at hver video skal være et produkt, for det er jo det det er.
Potensiale er det iallefall! :-)
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Det kan være lurt å tenke litt på 'hva er det som får noen til å trykke på videoene? hva får noen til å trykke 'liker' og hva får noen til å abonnere på en youtube kanal?'
For å oppnå suksess må man sette seg mål, så vell som delmål. Så kjapt igjennom kanalen, fort å galt så manglet det underholdning, kanskje noen spenningspunkter og redigering. Skal det være moro/lærerikt/blablabla.. Skal dere tjene penger, må man bruke penger. Med det mener jeg; kanskje kjør noen konkuranser med premier og div, for å få opp views. Det fins utallige triks, det er bare kreativiteten som setter stopper for noe.
Tenk at hver video skal være et produkt, for det er jo det det er.
Potensiale er det iallefall! :-)
Vis hele sitatet...
Heihei!

Tusen takk for tilbakemeldingen..
Det er selvfølgelig sant alt det du sier og vi jobber mer med den underholdningenen. Akkurat nå så tar vi youtuben på en hobby basis, så vi bruker ikke alt for mye penger på den akkurat for øyeblikket, men kommer sikkert til å investere litt i den etterhvert!

Det eneste problemet med å ha konkuranser og clickbait ogsånn er att folk ikke ser på filmene våre pga de er morsomme/spennende, da ser folk på filmene bare pga konkuranser og clickbait, og det har vi ikke lyst til.. vi har lyst til å ha en humoristisk kanal uten noe annen form for tiltrekkninger enn humoren vår! Er litt vannskelig å forklare men, igjen takk for tilbakemeldingen