Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  15 4692
Anonym bruker
"Lystig Torsk"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg skal være noen dager i kristiansand, og vil gjerne komme meg ut av hotellrommet når jeg skal jobbe. Så jeg lurer rett og slett på om noen vet om noen koselige kafeer/utesteder hvor man kan ta med seg laptopen og jobbe? Steder med kaffe, stikkontakt og WLAN hadde vært å foretrekke
McDonald's!

De har gratis wi-fi, som regel stikkontakter rundt omkring, og selvsagt kaffe! De reddet meg en gang, da jeg ikke hadde wi-fi, mobilen min var bricket så jeg ikke fikk brukt mobilnettet, og jeg hadde noe superviktig hastearbeid på nett. Suste bort på McD og satt meg ned der. Spurte de i kassa, og jeg trengte ikke kjøpe noe engang!
Sist endret av Realist1; 21. februar 2017 kl. 05:04.
Anonym bruker
"Målløs Basilisk"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
McDonalds høres støyende ut. Vil heller anbefale det utmerkede biblioteket! Du har også veldig mange koselige cafeer i byen som du kan velge og vrake i, ikke er det spesiellt mye folk på dagtid heller. Hva med og ta turen opp til Universitetet? Her har du knall linje, fine muligheter for å sitte i enten biblioteket eller andre steder. Skader ikke at kantinen er kåret til Norges beste heller!
Siden TS vil til kafeer/utesteder fremfor å jobbe på hotellrommet, så antar jeg at han, som meg, synes litt bakgrunnsstøy er bare kos.

På Universitetet trenger man vel brukernavn og passord for å koble til wi-fi?
Vet det nettopp åpnet et makserspace i Kristiansand. Mulig det er en egnet plass.
Anonym bruker
"Lystig Torsk"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Tusen takk for alle svar! Grunnen til at jeg helst ikke vil sitte på hotellrommet er rett og slett at jeg jobber bedre med mennesker rundt meg, av en eller annen grunn. Jeg må imidlertid innrømme at McDonalds ikke er det som står øverst på ønskelisten, da det ofte er ungdommer som skriker og hoier litt vel mye for min smak.

Jeg kjørte forbi UiA for en stund siden tror jeg, er det det som ligger like ved barnehage som heter Hokus Pokus? Det så iallefall veldig koselig ut, jeg så det satt flere studenter å jobbet der på kveldstid. Men er det slik at en "ikke-student" kan dra inn der for å jobbe? Det å ha ambisiøse arbeidende mennesker rundt seg hadde definitivt vært et pluss for arbeidsmoralen

Angående makerspace, jeg har ikke klart å oppdrive noen bilder av lokalene? Når jeg leser om det så virker det som at dette er en plass hvor man har maskiner som brukes til alt fra sveising til kutting av treplater, så mistenker at det kan bli litt bråkete?
Anonym bruker
"Ivrig Jerv"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jepp, Hokus Pokus ligger rett ved UIA. På UIA kan du velge mellom å sitte i kantina som er relativt stor, biblioteket som består av 3 etasjer, eller en av de flere lesesalene og grupperom. Det er også en pub som heter Østsia hvor folk tar seg en øl og spiller biljard, hvor du også kan sitte. Skolen er såpass stor at ingen har oversikt på hvem som er studenter eller ikke, så det er ingenting å bekymre seg for.

Kantina er mest bråkete, mens biblioteket og lesesalen som regel er musestille.
Jeg har flere ganger satt meg ned med laptopen på ulike (videregående) skoler, og har aldri fått noe trøbbel med at jeg ikke er elev på skolen.
Frøken larsen på dagtid er et ypperlig sted å jobbe, ikke for høylydt og en knakende god kaffe!
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Tusen takk for alle svar! Grunnen til at jeg helst ikke vil sitte på hotellrommet er rett og slett at jeg jobber bedre med mennesker rundt meg, av en eller annen grunn. Jeg må imidlertid innrømme at McDonalds ikke er det som står øverst på ønskelisten, da det ofte er ungdommer som skriker og hoier litt vel mye for min smak.

*snip*

Angående makerspace, jeg har ikke klart å oppdrive noen bilder av lokalene? Når jeg leser om det så virker det som at dette er en plass hvor man har maskiner som brukes til alt fra sveising til kutting av treplater, så mistenker at det kan bli litt bråkete?
Vis hele sitatet...
Ser nå at de ikke åpner før 3. Mars. Her driver de med alt fra sveising til programmering, så rolige kontorlokaler regner jeg med at de har.

Du finner et kart over rommen på nettsiden: http://makerspacenorway.no/ Men siden du kun skal være i Kristiansand i noen dager, så egner kanskje ikke dette stedet seg. Mulig du må betale for å slippe inn.
Sitat av Stekesmør Vis innlegg
Jeg har flere ganger satt meg ned med laptopen på ulike (videregående) skoler, og har aldri fått noe trøbbel med at jeg ikke er elev på skolen.
Vis hele sitatet...
Men får du nettilgang der da? Jeg prøvde det samme, men alle de videregående skolene her omkring har wifi fra Fylkeskommunen, så at jeg har eduroam-bruker hjalp dessverre ikke stort. Er man en voksen arbeidskar så har man vel enda mindre sjanse til å komme seg på nett på en VGS? Eller er det andre ordninger rundt omkring?
Sitat av Realist1 Vis innlegg
Men får du nettilgang der da? Jeg prøvde det samme, men alle de videregående skolene her omkring har wifi fra Fylkeskommunen, så at jeg har eduroam-bruker hjalp dessverre ikke stort. Er man en voksen arbeidskar så har man vel enda mindre sjanse til å komme seg på nett på en VGS? Eller er det andre ordninger rundt omkring?
Vis hele sitatet...
Blir vell litt verre når det kommer til nett ja. Jeg går selv på VGS, så får automatisk netttilgang overalt hvor det er nett fra Fylkeskommunen.

Edit: Jeg tenkte mer på at det ikke er noe problem å sitte på en skole uten å være elev. Ettersom han ble tipset om UiA. Hvordan det fungerer med nett på UiA vet jeg desverre ikke.
Sist endret av Stekesmør; 22. februar 2017 kl. 14:43.
Kristiansand har tidligere hatt gratis gjestenett i store deler av kvadraturen, KK-gjest krever kun registrering av mobilnummer for tilsending av kode. Vet ikke om dette fortsatt eksisterer eller om det kun er i sommermånede etc.

UIA har gratis gjestenettverk http://www.uia.no/student/it-hjelp/traadloes-tilkobling.

Det er også gratis wifi på byens biblioteker samt de fleste restauranter.
Om det er helt krise kan du gå ned til rutebilstasjonen å koble deg til wifi-en til nettbuss sine busser.
Deli De Luca har forresten også ofte både gode sitteplasser, stikkontakt, Internett og kaffe.
Anonym bruker
"Velkommen Gullbust"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Lurer på det samme her, bare i Oslo. Er på besøk hos noen her som ikke har nett, hvor er det gode muligheter for å chille med en kopp kaffe og rask Wi-Fi?
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Lurer på det samme her, bare i Oslo. Er på besøk hos noen her som ikke har nett, hvor er det gode muligheter for å chille med en kopp kaffe og rask Wi-Fi?
Vis hele sitatet...
De samme bedriftene som nevnes i denne tråden finnes nok i Oslo også.