Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  16 8277
Anonym bruker
"Varsom Skrubbe"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hei!
Da har dere vekt UE-freakeren i meg
Var ute igår på dagen og filmet en stor bygning med flere etasjer. Den står (nesten) midt i Trondheim, denne bygningen står i en hovedgate som fører til byen, det er like før du kommer til siste bru for å komme inn i selve bykjernen. Bygget kunne blitt brukt til f.eks. studentboliger, men har likevel stått tomt siden 2013.

Jeg la det ut på YouTube, her er linken:
https://www.youtube.com/watch?v=sw_t0neJ5Rw

Kult hvis jeg kan få tilbakemeldinger på hva dere synes om selve filmingen og hvordan jeg får med ting som er relevant for dere som skal se på. Hvor interessant var det? Kunne jeg gjort noe bedre?

Jeg hadde et GoPro-kamera oppå motorsykkelhjelmen min, fant ikke noe bedre i farta
Anonym bruker
"Leken Karybdis"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Holy fuck at du gjorde dette alene hahaha
Så ut som en kul plass å utforske. Den bar-aktige plassen mot slutten av videoen, var det oppe i "tårnet"?

Par kommentarer til filmingen. Dersom man bruker en lommelykt med mye "throw" heller enn "flood", så blir det lett en veldig mørk video med utbrent senter. I tillegg så kan det være lurt å prøve å roe ned litt når man filmer. Ikke sveip så mye og så raskt fram og tilbake. Jeg kan ikke spille FPV-spill fordi jeg etterhvert blir skikkelig kvalm, og fikk litt samme følelsen her etterhvert :-)
Anonym bruker
"Varsom Skrubbe"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Holy fuck at du gjorde dette alene hahaha
Vis hele sitatet...
Takk for tilbakemeldingen
Må faktisk nesten innrømme at jeg ikke forstår hva problemet med at jeg gjorde det alene, årsaken til det finner du litt lenger ned i dette innlegget

Sitat av Jerazol Vis innlegg
Så ut som en kul plass å utforske. Den bar-aktige plassen mot slutten av videoen, var det oppe i "tårnet"?

Par kommentarer til filmingen. Dersom man bruker en lommelykt med mye "throw" heller enn "flood", så blir det lett en veldig mørk video med utbrent senter. I tillegg så kan det være lurt å prøve å roe ned litt når man filmer. Ikke sveip så mye og så raskt fram og tilbake. Jeg kan ikke spille FPV-spill fordi jeg etterhvert blir skikkelig kvalm, og fikk litt samme følelsen her etterhvert :-)
Vis hele sitatet...
Takk for tilbakemelding! Forstår absolutt hva du mener, men må faktisk innrømme at jeg er 100% døv, altså helt hørselshemmet. Derfor var filmingen veldig styrt av at jeg helst ville ha oversikt over alt hele tiden, jeg kunne jo nemlig ikke høre en dritt av hva som var rundt meg, eller om det FAKTISK var folk.

Når jeg reagerte på at det kanskje var folk i bygningen, så var det fordi jeg kjente på kroppen eller beina at det var fotsteg eller vibrasjoner....

Kameraet er jo på hodet mitt, så det pekte jo dit jeg reagerte

Det forklarer veldig mye i forhold til at jeg faktisk gjorde dette alene, jeg hører jo ingenting, og blir derfor ikke så veldig skremt i forhold til det

Neste gang skal jeg nok få til litt bedre filming, det fins nemlig enda en bygning i byen!! Gleder meg til å poste det her
Anonym bruker
"Varsom Skrubbe"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Jerazol Vis innlegg
Så ut som en kul plass å utforske. Den bar-aktige plassen mot slutten av videoen, var det oppe i "tårnet"?
Vis hele sitatet...
Jepp, oppe i tårnet ja, aller øverste etasje, og altså endestopp for meg
Kom du deg inn i bakgården?

Har jobbet i bygningen den tid den var i bruk. Kommunale boliger. Har benkpress og manualer stående i kjelleren etter vi tømte bygningen for alt rotet som ble satt igjen i kjeller og loft i forbindelse med fraflytting.

Er ikke mer enn 7 år siden 2 etg ble totalrenovert. Tak og vegg, kjøkken.
Bygget skal vel rives pga utvidet veg inn til byen. Ligger et hus som er forlatt litt lenger opp i gata mot Lerkendal. Antar du er klar over det
Anonym bruker
"Sint Ravn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Meget kult! Har alltid hatt lyst til å prøve mer UE, men har liksom bare blitt med Lier Mentalsykehus for meg. Er det noen steder det finnes lister over egnede steder i og rundt Trondheim?
Anonym bruker
"Varsom Skrubbe"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Hei-Det-Er-Meg Vis innlegg
Kom du deg inn i bakgården?

Har jobbet i bygningen den tid den var i bruk. Kommunale boliger. Har benkpress og manualer stående i kjelleren etter vi tømte bygningen for alt rotet som ble satt igjen i kjeller og loft i forbindelse med fraflytting.

Er ikke mer enn 7 år siden 2 etg ble totalrenovert. Tak og vegg, kjøkken.
Vis hele sitatet...
Merker godt at spesielt 2. og 3. eller 4. etg er renovert i forhold til resten ja Kommunen har nå ødelagt vannrøret inn, slik at dersom vi skrur på vannet, fosser det ut ved inntaket.

Kom inn via bakgården ja, en dør hvor jeg har nøkkel

Trist at bygget bare har stått helt stille siden 2013...
Manualene og vektene osv er dessverre borte nå, som jeg kan se

Sitat av Hei-Det-Er-Meg Vis innlegg
Bygget skal vel rives pga utvidet veg inn til byen. Ligger et hus som er forlatt litt lenger opp i gata mot Lerkendal. Antar du er klar over det
Vis hele sitatet...
Nei, men sender deg en PM og spør om detaljer i dette øyeblikk, vil gjerne utforske. Finner kanskje bygget selv om jeg leter litt, da

Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Meget kult! Har alltid hatt lyst til å prøve mer UE, men har liksom bare blitt med Lier Mentalsykehus for meg. Er det noen steder det finnes lister over egnede steder i og rundt Trondheim?
Vis hele sitatet...
Litt usikker, har kun funnet stedet ved en tilfeldighet, da jeg reagerte på at det var så avsperret...
Anonym bruker
"Hjemmelaget Succubus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Det er vel dette huset vi snakker om?
http://www.adressa.no/nyheter/trondh...t-14314808.ece
Merkelige kommentarer i Discus... Virker ikke helt stabil.
Var nok ikke samme bygning, anonym. Men det der er ett av de byggene som står i Elgeseter gt. som skal rives for en bredere veg inn til byen.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Har du adressen til dette bygget? Hadde vært gøy å se selv��
Artig film !

Eneste jeg lurer på, hvorfor dere som ikke postet filmen velger å poste anonymt ?
Det er jeg som er trådstarter.

Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Det er vel dette huset vi snakker om?
http://www.adressa.no/nyheter/trondh...t-14314808.ece
Merkelige kommentarer i Discus... Virker ikke helt stabil.
Vis hele sitatet...
Jeg har vært inne i dette huset også, men nei, det er ikke det jeg har postet. Huset i artikkelen er mye mindre. Jeg gikk faktisk forbi det huset litt etter at det i artikkelen skjedde, jeg fikk maling på skoene

Sitat av Hei-Det-Er-Meg Vis innlegg
Var nok ikke samme bygning, anonym. Men det der er ett av de byggene som står i Elgeseter gt. som skal rives for en bredere veg inn til byen.
Vis hele sitatet...
Korrekt
Sitat av Reppe94 Vis innlegg
Har du adressen til dette bygget? Hadde vært gøy å se selv��
Vis hele sitatet...
Det ligger i Elgeseter Gate i Trondheim. Mer spesifikk adresse kan jeg dessverre ikke bare utlevere, men om du sender meg en PM, skal jeg med glede vise deg bygningen.

Sitat av oom Vis innlegg
Artig film !

Eneste jeg lurer på, hvorfor dere som ikke postet filmen velger å poste anonymt ?
Vis hele sitatet...
Takk for tilbakemeldingen
Sitat av Reppe94 Vis innlegg
Har du adressen til dette bygget? Hadde vært gøy å se selv��
Vis hele sitatet...
Klarte fint å finne det ut fra beskrivelsen i første posten og innholdet i videoen, på under 10 minutter med litt hjelp av kart.1881.no og google maps. Gjør *litt* innsats selv da :-)
grisefett! skulle hatt en temmelig grei slump med penger for å gå der selv, alene
Jeg synes det er interessant at så mange er redde for å gå på slike steder alene.

Er det noen spesiell grunn til det, annet enn at ,man kan knekke ankelen f.eks?

Får stadig dette spørsmålet når jeg forteller om Urban Exploration eller viser noen filmer/bilder fra forlatte steder.

Jeg kjøper rett og slett ikke at majoriteten av voksne mennesker er redd for spøkelser.

Ønsker ikke en debatt om spøkelser her, er bare nysgjerrig på hvorfor folk er bekymret for slike ting.