Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 581
torquate.net kjører jeg nå cutenews som blogscript. det funker helt ypperlig, bortsett fra en liten ting. hvis det f.eks over natta er lagt inn fler kommentarer, og jeg går inn på siden dagen etter, så er det ikke alltid jeg ser dette på index.php / forsiden, der det står "kommentarer (x)" før jeg har trykket F5. trykker jeg rett på kommentar-linken kommer de selvfølgelig opp. det skal selvfølgelig ikke være sånn ang index.php, men jeg lurer litt på hvorfor. det er ikke alltid, men sabla irriterende..

noen som har noe peiling på hvorfor det er sånn, og hva jeg kan gjøre?
mulig det er browseren din som cacher sida, akkurat nå er jeg for trøtt til å tenke ut en glupere løsning enn det

btw: jeg syns skriften ble litt vel liten og trykt sammen
hvis du legger til pragma = no-chace i headeren, forhindrer du at siden blir lagret lokalt og du får en frisk utgave hver gang du går inn på den. vet ikke hvordan du legger til noe i headeren med php, men det er det sikkert andre som gjør. du kan også gjøre det med html, men det er ikke så proft.

<META HTTP-EQUIV="PRAGMA" CONTENT="NO-CHACHE">
mia
mia's Avatar
Trådstarter
hørtes lurt ut, frittjaaff.. skal prøve å finne ut litt mer om det år jeg kommer hjem, og se om jeg får til noe lurt. thankyou. den skal altså ligge i headeren?

moridin; det var ikke tilbakemelding på designet jeg ville ha. det forblir som det er.
Opprinnelig postet av mia
torquate.net kjører jeg nå cutenews som blogscript. det funker helt ypperlig, bortsett fra en liten ting. hvis det f.eks over natta er lagt inn fler kommentarer, og jeg går inn på siden dagen etter, så er det ikke alltid jeg ser dette på index.php / forsiden, der det står "kommentarer (x)" før jeg har trykket F5. trykker jeg rett på kommentar-linken kommer de selvfølgelig opp. det skal selvfølgelig ikke være sånn ang index.php, men jeg lurer litt på hvorfor. det er ikke alltid, men sabla irriterende..

noen som har noe peiling på hvorfor det er sånn, og hva jeg kan gjøre?
Vis hele sitatet...
Det er fordi internet explorer er teit slik at du må trykke refresh.
mia
mia's Avatar
Trådstarter
øivind; mneeei.. IE skal vel kunne klare å refreshe siden selv, den gjør da det med alle andre sites, som f.eks vg.no og sånt. er vel heller cutenews som har noe med det å gjøre, tror jeg.. har sett det på siden din også. ;>
IE refresher bare selv om selve sida har blitt forandra, ikke nødvendigvis om det dynamiske (cutenews) har blitt forandra.

VG/dagbla er ganske så statisk tror jeg, siden de har massevis av html-filer de linker til.
mia
mia's Avatar
Trådstarter
ÅKEI DA. din hestefankern. ;>