Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 4480
Hei, for over ett år siden ble min Instagram konto hacket. Hadde ikke mange følgere, men hadde ganske fet navn. Så jeg regner med det som var grunnen. Nå når jeg søker opp navnet "mitt" på IG. Finner jeg et selskap som bruker det. Vet ikke om det var de som har gjort det eller ikke. Har prøvt å kontakte de, til og meg prøvt å kjøpe navnet tilbake. Men de var ikke intreserte i det. Så jeg har så og si gitt opp håpe om å få det navnet tilbake.
Spørmålet mitt hvor vanskelig er det å hacke en Instagram konto? Er det sånn at hvem som helst, med litt data kunnskap hadde greid? I tillegg hvordan kunne de hacke meg hvist de ikke hadde tilgang til mobilen min eller den var ikke ikke koblet til f.eks facebook.
Vill gjetting: Du gjorde noe utrolig dumt. De har ikke hacket deg, men du har oppgitt passordet et sted, logget inn på en falsk nettside, eller enkelt og greit bare hatt et utrolig dumt passord.
Det kan jo hende de har tilbudt Instagram cash for å gi dem kontoen din. Er ikke første gangen det har skjedd isåfall.
"Øko-Terrorist"
Eh, har du vurdert å kontakte Instagram for å forklare hva som har skjedd? Det letteste er nok ved phishing eller social engineering. Også mulig at brukernavn/passord er hentet fra en annen hacket database, Playstation Network, Yahoo etc.
Trådstarter
95 2
Sitat av Sinken Vis innlegg
Vill gjetting: Du gjorde noe utrolig dumt. De har ikke hacket deg, men du har oppgitt passordet et sted, logget inn på en falsk nettside, eller enkelt og greit bare hatt et utrolig dumt passord.
Vis hele sitatet...
Jeg er helt sikker på at jeg ikke har brukte det samme passorde noe annet annet. Har blitt hacket før på et annet platform.

Sitat av moret Vis innlegg
Det kan jo hende de har tilbudt Instagram cash for å gi dem kontoen din. Er ikke første gangen det har skjedd isåfall.
Vis hele sitatet...
Ja, har tenkt på det selv.

Sitat av tr80r Vis innlegg
Eh, har du vurdert å kontakte Instagram for å forklare hva som har skjedd? Det letteste er nok ved phishing eller social engineering. Også mulig at brukernavn/passord er hentet fra en annen hacket database, Playstation Network, Yahoo etc.
Vis hele sitatet...
Hvordan kan jeg kontakte instagram. De har jo ikke noe support...
Sist endret av Fobian; 18. januar 2017 kl. 15:18. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Fobian Vis innlegg
Jeg er helt sikker på at jeg ikke har brukte det samme passorde noe annet annet. Har blitt hacket før på et annet platform.
Hvordan kan jeg kontakte instagram. De har jo ikke noe support...
Vis hele sitatet...
Så du har blitt hacket 2 ganger, sikker på at det ikke er layer 8 error da???

Jeg mistenker ihvertfall både lag 8 9 10 osv.....

https://www.facebook.com/help/instag...40949042640030
https://www.facebook.com/help/instagram/
Trådstarter
95 2
Sitat av SinHazzard Vis innlegg
Så du har blitt hacket 2 ganger, sikker på at det ikke er layer 8 error da???

Jeg mistenker ihvertfall både lag 8 9 10 osv.....

https://www.facebook.com/help/instag...40949042640030
https://www.facebook.com/help/instagram/
Vis hele sitatet...
Neinei. Den første gangen var det en venn av meg som fant ut passordet. Vet ikke om det er riktig å si "hacket", men jeg ble veldig forsiktig med passords. De linken du la til, så har gjort det som går ann å gjøres
Sist endret av Fobian; 18. januar 2017 kl. 15:38.
Vil tro at Instagram/Facebook har en policy hvor selskaper kan kreve eierskap til navn som er likt eller sterkt relatert til selskapets eget navn. Det er sånn på for eksempel på .no-domener.
Trådstarter
95 2
Sitat av Likyhane Vis innlegg
Vil tro at Instagram/Facebook har en policy hvor selskaper kan kreve eierskap til navn som er likt eller sterkt relatert til selskapets eget navn. Det er sånn på for eksempel på .no-domener.
Vis hele sitatet...
Vell det selskapet som atagelivis har tatt navnet mitt er ikke så stor. De har kanskje 2000 følegere. Mens jeg hadde rundt 1800.
Ble nysgjerrig, hvilket navn er det snakk om? Om du vil dele det da
Hadde dette stemt så hadde du tatt kontakt med IG selv, ikke spurt hvordan du kan hacke en bruker.
Brukeren din registeres med DIN email, så det er ikke værre en å ta glemt passord.
Uansett om den har blitt hacket eller ikke så er det da din mail den er registret med, det er på din mail du får meldinger ifra instagram.
Instagram har support som det meste annet har.
Tviler uansett på at et selskap bruker tid og ressurser på å gidde å hacke noen, ettersom det kan ødelegge for hele selskapet.

Du sier du ikke hadde mange følgere, så sier du at du hadde rundt 1800, det er egentlig ganske mange til å være i norge.
Dessuten, en hacker trenger ikke tilgang til telefonen din eller facebooken din for å hacke noe.
Sitat av Likyhane Vis innlegg
Vil tro at Instagram/Facebook har en policy hvor selskaper kan kreve eierskap til navn som er likt eller sterkt relatert til selskapets eget navn. Det er sånn på for eksempel på .no-domener.
Vis hele sitatet...
Stemmer dette? Jeg kjenner en som Lenge eide Complet.no og dro in masse trafikk pga folk skrev feil. dette var ca 8 år siden.
Sitat av Sterol91 Vis innlegg
Stemmer dette? Jeg kjenner en som Lenge eide Complet.no og dro in masse trafikk pga folk skrev feil. dette var ca 8 år siden.
Vis hele sitatet...
Tja, Complet og Komplett er ikke veldig likt, så jeg ser for meg at enten:
1) De er ikke like nok til at Komplett kan kreve å få domenet
2) De er ikke like nok til at Komplett egentlig har brydd seg