Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 2461
Hei,

Jeg har 2 forskjellige skjermkort
- 1 gammelt gtx 660
- 1 gtx 1070

Det jeg lurer på er om jeg kan putte begge inn i maskinen min å få utnytte av dem til f.eks rendering og export i Premiere CC ? Uten sli kobling.

Jeg har lest litt at premiere cc støtter dual grapich card til rendering, men jeg har ikke fortsått om dette gjelder 2 av samme type eller 2 forskjellige.

Eller vil ikke dette ha noe å si ?
De vil ikke kunne jobbe sammen, du kan benytte ett som physx eller sette opp 2 skjermer og spre lasten, men disse vil ikke samarbeide overhodet.

Jeg har aldri personlig orket å teste physx, ser for meg at det bare er stress uten fortjeneste, er faktisk så uinteressert at jeg ikke har orket å lese meg opp på det engang.

bruk 1070 du, er ett fint nok kort, selg det andre eller gi det bort i gave.
physx forandrer nye i spill. Jeg har det ikke og en kompis har det alltid misunnelig.
De vil ikke sammarbeide. Du trenger 2 like kort. :/
Denne tråden summerer det du lurer på ganske greit:

http://www.tomshardware.co.uk/answer...-gtx-1070.html
Hovedbruken min er ikke spill MEN tungt video arbeid.

det jeg så for meg var at man bruker 1070 som hovedskjermkort - men når det kortet trenger litt hjelp i exporten, så kommer 660 inn å hjelper til med sin GPU kraft. men det fungerer kanskje ikke sånn ?

Jeg satte inn begge kortene, og prøvde meg frem. men kan ikke si jeg merker noe særlig forskjell. det går litt fortere? men det er kanskje placebo

INstallerte driveren, men får ikke opp noe sted at jeg har satt inn et 660
Sist endret av lordshiva; 18. januar 2017 kl. 16:32. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
Hva slags program bruker du?
Octane er et av mange program som kan bruke 2 skjermkort av ulike typer til å rendre med.

I spill vil det ikke fungere, med mindre du dedikerer ett skjermkort til PhysX, noe som etter min mening ikke er nødvendig lenger, var kanskje noe å hente for 2-3 år siden, men nå er det nesten ikke vits.
Sitat av lordshiva Vis innlegg
Hovedbruken min er ikke spill MEN tungt video arbeid.

det jeg så for meg var at man bruker 1070 som hovedskjermkort - men når det kortet trenger litt hjelp i exporten, så kommer 660 inn å hjelper til med sin GPU kraft. men det fungerer kanskje ikke sånn ?

Jeg satte inn begge kortene, og prøvde meg frem. men kan ikke si jeg merker noe særlig forskjell. det går litt fortere? men det er kanskje placebo

INstallerte driveren, men får ikke opp noe sted at jeg har satt inn et 660
Vis hele sitatet...
Hvorfor gikk du for nvidia 1070, da?

Nei, det fungerer ikke slik, du kan kjøre 2 skjermkort sammen hvis du miner bitcoins, eller kjører *unix på systemet. Du kan sette et kort til kun PhysX og hovedkortet til alt annet. Jeg regner med du tar 6gb vram editions? Du burde nok skaffe noen andre kort enn dette. Hilsen en med 2x 980 ti 6gb vram og 2x titan x