Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  359 52952
Fått rivotril i tolv år? shit, kan ikke tenke meg en gang åssen du har det.. Rart at leger ikke vet det der med hvor viktig det er å trappe kjempe forsiktig ned på de greiene der altså.. Samme som med han fyren jeg hørte om, Legen hadde jo ikke peiling å bare stoppa hele greia coldturcky på han.

Skjønner det er vanskelig å være sterk nå, men dette fikser du!
Stå på og prøv og søk hjelp fra noen som har peiling på det du sliter med, mange leger har faktisk ikke det utrolig nok
Sitat av Elixyr1980 Vis innlegg
Jeg setter så stor pris på det du skriver. Du hjelper meg mye nå, og får endel ting frem i lyset. Jeg trodde jeg skulle klare dette alene, men det går ikke lengre vettu. Jeg hadde mange slike maniske episoder og fikk den diagnosen i tiløegg til emosjonell ustabil personlighetsforstyrrelse. Jeg skal ringe legen i morgen og få en innleggelse der.
Eller er det noe annet jeg kan gjøre som får meg dit kjapt? Der har de et bra opplegg så jeg, og man kan være lagt inn i 6 uker. Jeg er så sliten, redd og helt knust pga det her.
jeg vil inn på et sykehus nå jeg. Helst for flere måneder siden
Vis hele sitatet...
Det er egentlig bare å fortelle ting som dem er ellers slik du forteller her. Det er ingen snarvei til innleggelse, det må taes med fastlege/legevakt også igjennom akuttvakt på psykiatrien. Om ikke du er psykotisk/manisk eller suicidal blir det uansett planlagt innleggelse. Om du har noen av disse diagnosene og da må du jo spille på dem, for det er jo dem som lager alle tilleggsproblemer for deg. Uansett om dem mener du er frisk for sykehus, er det utelukkende en bra ting. Imorgen er det onsdag, det er som regel en brukbar dag =)
Tusen takk begge to :-)
Ja jeg kan ikke gi meg vettu, men det er ikke lett det her. Nettopp meditert, og sovna jeg. Det var egentlig ganske deilig.
Nei jeg er ikke selvdestruktiv lengre slik som før, så en akutt innleggelse går ikke da dessverre. Jeg kan få det til, men kan jo snakke med legen først da. Bare ikke han sier at jeg må vente i en evighet. Det går jo ikke.

Et nytt spørsmål:

Hva er greia med å være helt gelé i kroppen, kjempe svimmel og ha en elendig balanse??
Det har kommet mer de 2 siste dagene. Det gynger liksom. Ikke rart jeg drømte at jeg var på en båt.. hmm..
Det irrer i hodet. Kjennes ut som om.det strammer veldig. Beina er gelé som sagt. Vondt i leggene mine. Muskelsvakhet er der, og jeg må bruke krefter på å holde mobilen oppe for å skrive feks.
Det skjer så mye rart med kroppen min, og jeg vet ikke hva alt er jeg..
Er det NOEN som har hatt det sånn?

Det er som strøm i hodet liksom. En følelse av at det er noe som renner eller hvordan jeg skal forklare det. Ikke så lett å forklare det, men de som har hatt det sånn skjønner kanskje hva jeg mener
Sist endret av Elixyr1980; 1. mars 2017 kl. 04:39. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Elixyr1980 Vis innlegg
Et nytt spørsmål:
Hva er greia med å være ....
Vis hele sitatet...
Det er fort en del av pakka det der. Folk bruker litt forskjellige ord om symptomene men alt det der høres ganske så riktig ut for dem som slutter.
Ja har det slik, det er noe som må gå over av seg selv. Det er ikke en kronisk greie. Prøv å få til litt mer aktivitet om du kan, som husarbeid eller gåtur =) Om du sliter deg litt ut er det mulig du sover bedre også !
Jeg sliter litt med å gå da, for tror jeg skal ramle hele tiden. Det ser sikkert så fjernt ut, for jeg holder meg brått fast, også har jeg jo egentlig ikke ramla i det hele tatt
Hehe..
Huff, jeg må le midt i alt, for ellers blir jeg mer sprø tror jeg. Lenge leve galgenhumor =Petter
Jeg er VELDIG glad for at det der også går over. Det er som sagt så vanskelig å forklare vettu, men dere skjønte hva jeg mente da =)
Jeg vet ikke hva jeg skulle ha gjort uten dere jeg.
Og takket være deg moonlord, kommer jeg må nå inn på et sykehus. Har en bra følelse ang det der. Takk =)
Om dere heller kan skrive sms til meg, hadde det vært litt kjekt. Noe blir kanskje litt privat
Du har misbrukt nervesystemet ditt så mye med Rivotril at akkurat nå er det i elendig tilstand. Dette fører til alle disse ubehagelige utrolig kjipe fysiske symptomene. Om du er svimmel får du for lite benzo btw, det er da jeg vet at jeg trenger en sobril ekstra eller må trappes opp igjen.

Jeg sliter litt med pilleavhengighet selv om dagen... Tenkte jeg skulle nevne det. Har spist Rivotril siden begynnelsen av Desember, litt av og på. Alltid vanskelig å bedømme hvor kjipe abstinenser jeg kommer til å få. Men jeg har abstinenser allerede. I går var hvilepulsen på 95, mot min vanlige på rundt 65. Får ikke sove, svetter, mareritt og nattesvette. Føler meg i veldig kjip form. Men jeg har ikke gått uten Rivotril lenge nok til å få de ordentlige abstinensene enda som jeg forventer _kan_ komme. Sprakk litt i går og tok 0.5mg Rivotril.

Jeg fikk endelig sove på morgenen etter en lang natt. Jeg trenger åpenbart nedtrapping og eller sykehusinnleggelse. Jeg har et godt nettverk rundt meg så jeg regner med at jeg har ting i orden før helgen, for da stopper jo alt opp. Eneste alternativet mitt da blir å igjen kjøpe piller illegalt for å prøve trappe meg ned på egen hånd.

Du må enten snakke med fastlegen din eller dra til legevakten. Benzo-abstinenser etter 12 år ja.. Jeg synes du burde vært innlagt og ser jo at det er det du mest ønsker. Prøv å gjør noe med saken før helgen slik som meg. Om du har blitt svimmel de siste par dagene har jeg dårlige nyheter til deg dessverre... Det blir kun verre og det kan bli så ille at du ikke klarer å holde ut. Da må du enten få i deg flere benzo på egen hånd eller ringe legevakt. Du kan prøve å gjøre det uten men det er ytterst få som klarer det.
Sitat av ZionRoad Vis innlegg
Du har misbrukt nervesystemet ditt så mye med Rivotril at akkurat nå er det i elendig tilstand. Dette fører til alle disse ubehagelige utrolig kjipe fysiske symptomene. Om du er svimmel får du for lite benzo btw, det er da jeg vet at jeg trenger en sobril ekstra eller må trappes opp igjen.

Jeg sliter litt med pilleavhengighet selv om dagen... Tenkte jeg skulle nevne det. Har spist Rivotril siden begynnelsen av Desember, litt av og på. Alltid vanskelig å bedømme hvor kjipe abstinenser jeg kommer til å få. Men jeg har abstinenser allerede. I går var hvilepulsen på 95, mot min vanlige på rundt 65. Får ikke sove, svetter, mareritt og nattesvette. Føler meg i veldig kjip form. Men jeg har ikke gått uten Rivotril lenge nok til å få de ordentlige abstinensene enda som jeg forventer _kan_ komme. Sprakk litt i går og tok 0.5mg Rivotril.

Jeg fikk endelig sove på morgenen etter en lang natt. Jeg trenger åpenbart nedtrapping og eller sykehusinnleggelse. Jeg har et godt nettverk rundt meg så jeg regner med at jeg har ting i orden før helgen, for da stopper jo alt opp. Eneste alternativet mitt da blir å igjen kjøpe piller illegalt for å prøve trappe meg ned på egen hånd.

Du må enten snakke med fastlegen din eller dra til legevakten. Benzo-abstinenser etter 12 år ja.. Jeg synes du burde vært innlagt og ser jo at det er det du mest ønsker. Prøv å gjør noe med saken før helgen slik som meg. Om du har blitt svimmel de siste par dagene har jeg dårlige nyheter til deg dessverre... Det blir kun verre og det kan bli så ille at du ikke klarer å holde ut. Da må du enten få i deg flere benzo på egen hånd eller ringe legevakt. Du kan prøve å gjøre det uten men det er ytterst få som klarer det.
Vis hele sitatet...
Det er i dag 11 uker uten Rivotrilen. Jeg har vært masse svimmel, men kroppen har vært ekstra ille de siste dagene. Helt gelé og endel smerter. Jeg har snakket med legen min, og han skal sende en henvisning til sykehuset.
Jeg var jo på legevakta for 2 dager siden. Da hadde jeg ikke tatt Sobril hele dagen heller, så da slet jeg bra kan du si.
Håper du får en innleggelse du også, så det ikke blir verre.
Trust me, det unner jeg ingen.
Du må ikke si at jeg blir verre igjen da. Huff.. Det skal liksom gå fremover.. =/
Sist endret av Elixyr1980; 1. mars 2017 kl. 21:27.
Sorry men det er slikt det har gått med meg hver gang.. Men det er en midlertidig tilstand og kan fjernes ved rett nedtrapping. Du er på go vei. Det er ikke alltid det blir verre heller det er veldig individuelt.
Sitat av ZionRoad Vis innlegg
Sorry men det er slikt det har gått med meg hver gang.. Men det er en midlertidig tilstand og kan fjernes ved rett nedtrapping. Du er på go vei. Det er ikke alltid det blir verre heller det er veldig individuelt.
Vis hele sitatet...
Men jeg har jo vært svimmel i 4 måneder da, så da skal det gå fremover i alle fall. Er bare litt ekstra gelé nå. Helt rørete i hue. Gynger liksom..
Det er på en annen måte enn tidligere.
Ja heldigvis er det bare midlertidig. Det blir bedre når jeg tar Sobrilen, men ikke helt bra nei.
Nå tror jeg virkelig at det hjelper å komme på det sykehuset asså. Der har de spesialister innenfor akkurat det her, og hver enkelt person får en tilpasset behandling. Det å klare det her alene.. Det går ikke. Det skal sies at jeg har prøvd alene i 4 måneder som sagt, men å går det ikke mer. En ny utredning og en ny kartlegging. Håper på det beste =)
Jeg skulle ønske du ikke tok fler Rivotril asså. Jeg unner deg ikke det. Jeg skal ikke komme med noen modal preken jeg, men om du har fulgt den tråden her, skjønner du nok at det ikke er noe du vil oppleve.
Takk for advarselen men jeg har som sagt opplevd benzo-abstinenser flere ganger og vært igjennom nedtrapping flere ganger så jeg vet hva jeg holder på med.

Dessverre hadde jeg ikke tilgang på noe annet enn Rivotril akkurat i går. Alt jeg hadde her i leiligheten var en 2mg Rivotril. Delte den i 4 og tok da altså 0.5mg. Hadde jeg hatt Sobril eller Valium hadde jeg selvfølgelig tatt det i stedet. Jeg håper jeg slipper å ta resten av Rivotrilen, men må jeg så må jeg liksom.
Sitat av ZionRoad Vis innlegg
Takk for advarselen men jeg har som sagt opplevd benzo-abstinenser flere ganger og vært igjennom nedtrapping flere ganger så jeg vet hva jeg holder på med.

Dessverre hadde jeg ikke tilgang på noe annet enn Rivotril akkurat i går. Alt jeg hadde her i leiligheten var en 2mg Rivotril. Delte den i 4 og tok da altså 0.5mg. Hadde jeg hatt Sobril eller Valium hadde jeg selvfølgelig tatt det i stedet. Jeg håper jeg slipper å ta resten av Rivotrilen, men må jeg så må jeg liksom.
Vis hele sitatet...
Jeg skjønner selvfølgelig hva du mener. Man blir jo gal.
Jeg er i det. Jeg kan jo ikke gi meg, men nå må jeg få den rette hjelpen asså. Er helt svingstang i hele kroppen. Skikkelig på en båt i hele systemet. Så det er vanlig det asså?
Hvorfor nå liksom? Har jo hatt alt annet.
Ja det er vanlig og det kan dessverre forverres også. Kjenner en som begynte å hallusinere og gjemte seg selv i et skap i flere timer. Han mistet totalt forstanden etterhvert men i dag er alt bra med han igjen. Det var på en måte hans egen feil. Han var innlagt da det skjedde og nektet og trappe ned med piller. Han ville bare få abstinensene vekk så fort som mulig. Ordentlig harding, men han det var ikke det smarteste han gjorde.

Benzo-abstinenser kommer i forskjellige grader og med forskjellige symptomer etterhvert som kroppen begynner å tilvennes/avgiftes. For meg starter det med de symptomene jeg forklarte tidligere. Etterhvert blir søvn satt helt på vent, jeg får feber, jeg må drite eventuelt kaste opp og blir veldig svimmel. Til jeg etterhvert blir så utslitt at jeg bare sovner i ren utmattelse eller jeg da tar en tablett som roer det verste ned. For meg personlig hadde jeg bare noen dager med dette litt av og på. Men jeg har kun brukt i noen få måneder når dette har skjedd.

Dine abstinenser har allerede vart mye lenger enn mine noen gang har. Jeg har hatt milde psykiske plager lenge etter misbruk men ikke på den måten som du opplever nå. Abstinensene dine vil vedvare dessverre en tid framover, vil jeg tro. Det kan jeg selvfølgelig ikke si noe sikkert om.

Men det høres ut som du takler det greit. Det verste er angsten.. Om den kommer for alvor da går alt som regel til helvete. Det er ikke alltid jeg har slitt så veldig med angst når jeg har trappet ned. Det var vel verst første gangen jeg skulle av Rivotril, da bet angsten fra seg og det var ulevelig og måtte opp igjen på Sobril.

Husk at det ikke er farlig og skulle det bli for ille er det bare å ringe legevakta. Men jeg tror du er såpass vandt til abstinensene og du går jo tross alt på sobril, så jeg tror du skal klare deg bra jeg.
Sitat av ZionRoad Vis innlegg
Ja det er vanlig og det kan dessverre forverres også. Kjenner en som begynte å hallusinere og gjemte seg selv i et skap i flere timer. Han mistet totalt forstanden etterhvert men i dag er alt bra med han igjen. Det var på en måte hans egen feil. Han var innlagt da det skjedde og nektet og trappe ned med piller. Han ville bare få abstinensene vekk så fort som mulig. Ordentlig harding, men han det var ikke det smarteste han gjorde.

Benzo-abstinenser kommer i forskjellige grader og med forskjellige symptomer etterhvert som kroppen begynner å tilvennes/avgiftes. For meg starter det med de symptomene jeg forklarte tidligere. Etterhvert blir søvn satt helt på vent, jeg får feber, jeg må drite eventuelt kaste opp og blir veldig svimmel. Til jeg etterhvert blir så utslitt at jeg bare sovner i ren utmattelse eller jeg da tar en tablett som roer det verste ned. For meg personlig hadde jeg bare noen dager med dette litt av og på. Men jeg har kun brukt i noen få måneder når dette har skjedd.

Dine abstinenser har allerede vart mye lenger enn mine noen gang har. Jeg har hatt milde psykiske plager lenge etter misbruk men ikke på den måten som du opplever nå. Abstinensene dine vil vedvare dessverre en tid framover, vil jeg tro. Det kan jeg selvfølgelig ikke si noe sikkert om.

Men det høres ut som du takler det greit. Det verste er angsten.. Om den kommer for alvor da går alt som regel til helvete. Det er ikke alltid jeg har slitt så veldig med angst når jeg har trappet ned. Det var vel verst første gangen jeg skulle av Rivotril, da bet angsten fra seg og det var ulevelig og måtte opp igjen på Sobril.

Husk at det ikke er farlig og skulle det bli for ille er det bare å ringe legevakta. Men jeg tror du er såpass vandt til abstinensene og du går jo tross alt på sobril, så jeg tror du skal klare deg bra jeg.
Vis hele sitatet...
Jeg er forberedt på at det kan ta tid, men der skal jo bli bedre da, særlig når man får den rette hjelpen. Litt skjelvinger og sånn skal jeg takle. Angsten min er mye bedre nå, og jeg er roligere enn jeg var før. Uansett om jeg er så sjuk så jeg tror jeg skal dø, så er jeg ikke så redd som var. Litt angst fremover skal jeg også klare å takle, bare det verste som er nå går over da.
Jeg hadde planer om å bare være i det og håpe at det gikk over av seg selv. Slik som han du kjenner, men så skjønte jeg at det var mindre lurt. Jeg har sovet deg bare sluknet av utmattelse før. Nå klarer jeg derimot å sove opp til 10 timer sammenhengende, og marerittene mine er så og si borte. Mindre kvalm og har null ticks lengre. Det må vel være et positivt tegn? =)
Nå håper jeg på et fint svar. Hehe..
Ja at du sover så lenge er et kjempe godt tegn, samme med marerittene. Søvn er kjempe viktig når du har abstinenser og for vær natt som går blir du bedre. Når det står på som verst klarer jeg kun å sove i maks 4 timer, våkner helt igjennom våt, må bytte alle klær. Og klarer ikke å få sove igjen.

Utnytt søvn så godt du bare kan det har du bare godt av.
Sitat av ZionRoad Vis innlegg
Ja at du sover så lenge er et kjempe godt tegn, samme med marerittene. Søvn er kjempe viktig når du har abstinenser og for vær natt som går blir du bedre. Når det står på som verst klarer jeg kun å sove i maks 4 timer, våkner helt igjennom våt, må bytte alle klær. Og klarer ikke å få sove igjen.

Utnytt søvn så godt du bare kan det har du bare godt av.
Vis hele sitatet...
Jeg hadde det sånn før, og var søkk våt når jeg våknet. Marerittene var ikke milde heller. Det var kun drap, slakt, det å bli jaget etter, skyttergraver og helvete bokstavelig talt. Hadde masse av det når jeg var barn, men alt kom tilbake da så klart, når jeg hadde abstinensene på det verste. Sov heller aldri lenge da, og var helt ferdig. På det verste merket jeg ikke engang at jeg var trøtt, for jeg var for syk. Det tok over hele meg, så den trøtthetsfølelsen kjente jeg ikke.
Nå er jeg trøtt hele tiden nå..
Jeg sovner super seint, men det er bare meg. Typisk b-menneske ;-)
Jeg ligger heller ikke å rister lengre. Jeg kan være skjelven, men ikke sånn som før. Aldri om jeg bare ligger og rister i senga mi. Hadde jeg ikke tatt Sobril derimot, hadde det nok gått mye verre da. Merka jo det når jeg havna på legevakta. Fy a meien. Det er sånn, Overlever jeg det her, så overlever jeg søren i meg alt.
Merkelig at jeg hadde et perfekt blodtrykk midt i det der asså. Et bra tegn vil jeg tro ;-)
Hehe ja men du hadde nok ikke akkurat normal hvilepuls.
Sitat av ZionRoad Vis innlegg
Hehe ja men du hadde nok ikke akkurat normal hvilepuls.
Vis hele sitatet...
Nei det kan man si. Hehe.. Den var på over 90 ja. Nå håper ikke jeg det er for farlig da. Redd hele tiden jeg jo =(
Nei det er ikke farlig, det er ikke engang så høyt. Rundt 130 ville jeg begynt å bekymre meg, om jeg ikke var i nærheten av helsepersonell.

Det blir feil å kalle det "hvilepuls" uansett, bare en måte å si det på. Kroppen jobber tross alt på høygir mot masse forskjellige signal feil osv som angst.
Sist endret av ZionRoad; 2. mars 2017 kl. 01:49. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av ZionRoad Vis innlegg
Nei det er ikke farlig, det er ikke engang så høyt. Rundt 130 ville jeg begynt å bekymre meg, om jeg ikke var i nærheten av helsepersonell.

Det blir feil å kalle det "hvilepuls" uansett, bare en måte å si det på. Kroppen jobber tross alt på høygir mot masse forskjellige signal feil osv som angst.
Vis hele sitatet...
Ja det er helt sant. Det er ikke mye hviling det her gett. Kroppen har aldri jobbet så hardt noen gang. Stakkars kroppen min :-(
Godt å høre at det ikke var så høyt, og da var jeg på det sykeste faktisk. Helt uten beroligende for første gang på 13 år. Tatt EGK som er helt perfekt og . Det er noe med det at selv om det ikke er farlig, er det et helvete, og man vil bare bli bedre liksom. Én ting med det berømte lyset i enden av tunnelen, men man bare vil ikke være i den helsikes tunnelen lengre.
Ble så syk når jeg drev og trappet ned også, så 4 måneder med et helvete er lenge det. Fy søren asså. Er lov til å synes synd på seg selv.
Send meg gjerne skulle sms om du vil. Enklere. Si i fra om du trenger nummeret mitt :-)

I går hadde jeg en fin kveld faktisk =) Jeg trengte ikke å ta fler Sobril når den gikk ut av kroppen. Jeg var veldig rolig og overhode ikke svimmel. Balansen var på stell, og jeg klarte fint og sovne. Sov i 7 timer "bare". Hadde sovet lengre om det ikke var for en blære som holdt på å eksplodere. Hehe...=P
Hadde en nydelig dag med barnet mitt også. I dag har jeg hatt storhandel på Kiwi, og det gikk også bra gett. Tok 1 Sobril kl 11, og vil nå da drøye så lenge som mulig. Balansen er litt mer ræva akkurat nå, men jeg synes selv at jeg er beintøff asså
Jeg vet det kommer til å gå i berg og dalbane det her, men har ikke hatt det så rolig på over 4 måneder jeg. Nyter de timene hvor det er sånn. Ikke starta på de nye medisinene jeg fikk, da jeg tror det beste er å bli bedre uten å få i meg flere tabletter.
Ville bare oppdatere litt om positive ting også =)
Snart vår i tillegg! =D
Sist endret av Elixyr1980; 2. mars 2017 kl. 16:03. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Så flott! Høres ut som kroppen din begynner å komme seg igjen. Godt å høre at du har noen flotte timer i løpet av dagen hvor du klarer å nyte den.

Kan komme med en liten oppdatering selv. Ble ikke noe sykehusinnleggelse for min del, trangt med plasser antagelig. Men i dag starter jeg med nedtrapping på Valium! Så har vært en positiv dag for meg og hittil. Jeg skal muligens på et kort sykehusopphold senere, kanskje om et par ukers tid. Men om jeg allerede er avgifta før det er det ikke sikkert jeg tar meg bryet.

PS: Gleder meg masse til varmere vær selv og på første gang på lenge ser jeg litt mer positivt på framtiden. I dag er det jo flott ute, har vært så super trist i det siste..
Sitat av ZionRoad Vis innlegg
Så flott! Høres ut som kroppen din begynner å komme seg igjen. Godt å høre at du har noen flotte timer i løpet av dagen hvor du klarer å nyte den.

Kan komme med en liten oppdatering selv. Ble ikke noe sykehusinnleggelse for min del, trangt med plasser antagelig. Men i dag starter jeg med nedtrapping på Valium! Så har vært en positiv dag for meg og hittil. Jeg skal muligens på et kort sykehusopphold senere, kanskje om et par ukers tid. Men om jeg allerede er avgifta før det er det ikke sikkert jeg tar meg bryet.

PS: Gleder meg masse til varmere vær selv og på første gang på lenge ser jeg litt mer positivt på framtiden. I dag er det jo flott ute, har vært så super trist i det siste..
Vis hele sitatet...
Det var godt å lese det der asså :-D Virkelig! Det går fremover da jo. Så flott da =)
For meg er det ikke bare å få det ut av kroppen dessverre. Jeg må jo starte livet på nytt omtrent, med et skrullete nervesystem. Nå skal det sies at jeg aldri har lært så mye noen gang som jeg har lært de siste 4 månedene. Har blitt en så mye bedre versjon av meg selv, og nå vil jeg da kunne bruke ressursene mine snart ;-)
Jeg er den som liker å hjelpe. Frivillighetssarbeid, omsorg til de som ikke har noen, og veiledning når det kommer til angst og mye annet er viktig for meg å drive med.
Kom igjen æ kropp! På tide å fungere! Hehe.. ;-)

Sitat av Elixyr1980 Vis innlegg
Det var godt å lese det der asså :-D Virkelig! Det går fremover da jo. Så flott da =)
For meg er det ikke bare å få det ut av kroppen dessverre. Jeg må jo starte livet på nytt omtrent, med et skrullete nervesystem. Nå skal det sies at jeg aldri har lært så mye noen gang som jeg har lært de siste 4 månedene. Har blitt en så mye bedre versjon av meg selv, og nå vil jeg da kunne bruke ressursene mine snart ;-)
Jeg er den som liker å hjelpe. Frivillighetssarbeid, omsorg til de som ikke har noen, og veiledning når det kommer til angst og mye annet er viktig for meg å drive med.
Kom igjen æ kropp! På tide å fungere! Hehe.. ;-)
Vis hele sitatet...
P.S: Du er kjempe flink! Be proud :-D
Sist endret av Elixyr1980; 2. mars 2017 kl. 17:26. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Nå tror jeg at jeg kan forklare det. Det er nemlig det å ikke kunne sette ord på det her som gjør det enda verre. Hvordan skal en lege kunne hjelpe meg da liksom.
Det er som om hodet er for tungt. Det veier liksom mange mange kg mer enn det burde. Det gjør at jeg må kjempe for å holde det oppe. Det sprenger da så klart, siden det er så tungt. Sånn tror jeg det er..
Det høres sikkert ikke særlig rart ut, men det kjennes sånn ut
Sist endret av Elixyr1980; 4. mars 2017 kl. 14:28.
Ja nå er jeg jo frisk. Ikke akkurat.
I tilegg til masse abstinenser, kjennes det ut som om jeg har influensa ganger hundre. Jeg klarer ikke å bevege meg egentlig. Jeg skjønner ikke hva som skjer med meg, og jeg er jo så redd =(
Oppdatering 08.03.17

Jeg hadde da fått tilbake streptokokkene i halsen, så hadde feber. Det var ikke abstinenser det der. Ikke så lett å vite hva som er hva.
Går på penicillin igjen, og den hjelper kjapt heldigvis.
Snakka med legen ang sykehusinnnleggelse i går. Jeg er så lei av at han bagatelliserer alt det her.
Med tanke på at han ikke tok tak i ting, gjorde jeg det selv.
Jeg ringte 2 ganger til sykehuset, ringte ambulant team, smp og legevakta. Jeg spurte om alt jeg trengte å vite for å få den rette hjelpen. Legen min trodde at avrusningsklinikk for meg var bak mål siden jeg aldri har rusa meg på dem, men jeg snakka med de selv, og de kunne absolutt hjelpe meg sa dem. De trenger en henvisning i fra smp som da legen min må skrive. Jeg blir litt forbanna egentlig. Hvorfor har ikke han gjort det her før? Hvorfor har han latt meg ha et helvete såpass lenge uten å gjøre noen med det?
Ja skal man få gjort noe riktig, må man gjøre det selv tydeligvis.

Når jeg ser tilbake på ting jeg skrev for en stund siden her inne, ser jeg jo at jeg er bedre, men det er mye igjen her..
Jeg klarer ikke mer jeg nå. Ledda mine er vonde eller hva nå enn det er. Hodet er bare rart. Jeg klarer ikke å bevege meg ordentlig. Havna på legevakta om onsdagen igjen. Det er som om jeg fylles med strøm eller noe. Sobrilen hjelper nesten ingenting lengre.
Jeg har lyst til å starte på Rivotrilen igjen jeg.
Er helt knust jeg nå :-(
Sist endret av Elixyr1980; 10. mars 2017 kl. 16:57.
Park Supervisor
NodSquad's Avatar
Det er kanskje ikke det mest motiverende å høre, men sånn er det bare. Det ER jævlig, og det kan nok ta en god stund til dessverre. MEN, du har over 4 mnd uten. Det er en enormt stor bragd. Du må prøve å huske på alt du har fått til hittil, og at det er den eneste løsningen selv når det er så bedritent. Den smerten og ubehaget du føler er jo tross alt kroppen som tilpasser seg et liv uten rivoen. Har du overskudd til det, så vil jeg absolutt anbefale og ha en plan for når det skulle stå på som verst, slik at du slipper å tenke for mye når hodet allikevel ikke er med. Hva det kan være må du nesten tenke ut selv. Fysisk aktivitet er jo alltid bra, men kanskje ikke så lett i din situasjon. Kanskje en lydbok for å prøve å få oppmerksomheten bort fra faenskapet en stund.

I know...ikke mye hjelpen i dette, men vit ihvertfall at folk her på freak støtter deg fullt. Hang in there, og tenk hvor jævlig det ville vært og starte all den dritten her på nytt.
Sitat av Trollegutten Vis innlegg
Det er kanskje ikke det mest motiverende å høre, men sånn er det bare. Det ER jævlig, og det kan nok ta en god stund til dessverre. MEN, du har over 4 mnd uten. Det er en enormt stor bragd. Du må prøve å huske på alt du har fått til hittil, og at det er den eneste løsningen selv når det er så bedritent. Den smerten og ubehaget du føler er jo tross alt kroppen som tilpasser seg et liv uten rivoen. Har du overskudd til det, så vil jeg absolutt anbefale og ha en plan for når det skulle stå på som verst, slik at du slipper å tenke for mye når hodet allikevel ikke er med. Hva det kan være må du nesten tenke ut selv. Fysisk aktivitet er jo alltid bra, men kanskje ikke så lett i din situasjon. Kanskje en lydbok for å prøve å få oppmerksomheten bort fra faenskapet en stund.

I know...ikke mye hjelpen i dette, men vit ihvertfall at folk her på freak støtter deg fullt. Hang in there, og tenk hvor jævlig det ville vært og starte all den dritten her på nytt.
Vis hele sitatet...
Takk for at du skrev. Jeg trengte det nå.
Jeg har vært 11 uker og 2 dager uten, men ble dårlig mens jeg trappet ned vettu, så har vært syk i 4 og en halv måned.
Når Sobrilen ikke fungerer, får jeg mer panikk. Innbiller meg at det er noe annet galt, men har sjekka alt som er. Senest for meg dager siden tok jeg EKG igjen forsiden jeg havna på legevakta.
Nei aktiviteter nå kan jeg bare drite i gett. Jeg klarer ikke å gå ordentlig vettu. Lydbøker harundt jeg faktisk, og jeg skal meditere nå også tenkte jeg.
Liker ikke at depresjonen kommer tilbake. Ikke så rart kanskje, men så ille da. Er helt tom inni meg. Ligger bare her og er ødelagt. Det forandrer deg hele tiden. Er ikke i dag som for 3 dager siden liksom.
Er det vanlig at Sobrilen brått slutter å fungere??
Det hjelper at du skriver uansett hva du skriver nesten. Jeg skjønner ikke hvorfor det ikke slipper litt taket jeg da men
Park Supervisor
NodSquad's Avatar
Er ingen benzo-ekspert, men det høres jo rett og slett ut som at du har utviklet toleranse for sobrilen. Det måtte jo skje før eller siden, og da kommer spørsmålet om dosering og evt økning. Det er ihvertfall noe du må ta opp med lege. Depresjon er veldig vanlig uavhengig av hva man slutter med. Det er jo forbigående det og, men hjelper jo ikke akkurat et allerede plaget sinn. Har du noen som kan komme og besøke deg? Noen du kan "sutre" litt til, og som kanskje vet litt om hva du går gjennom?

Sett deg små mål som er greit å gjennomføre, og for all del ikke glem å gi deg selv omsorg og en klapp på skulderen for alt du allerede har fått til. "1 time til klarer jeg", "Denne dagen klarer jeg". Er du glad i godteri, stapp i deg alt du orker. Dette er ikke tiden for å få til noe som helst, du har bare en jobb og det er å håndtere dette . Prøv å ikke tenk så langt fram, det hjelper ikke.
Sitat av Trollegutten Vis innlegg
Er ingen benzo-ekspert, men det høres jo rett og slett ut som at du har utviklet toleranse for sobrilen. Det måtte jo skje før eller siden, og da kommer spørsmålet om dosering og evt økning. Det er ihvertfall noe du må ta opp med lege. Depresjon er veldig vanlig uavhengig av hva man slutter med. Det er jo forbigående det og, men hjelper jo ikke akkurat et allerede plaget sinn. Har du noen som kan komme og besøke deg? Noen du kan "sutre" litt til, og som kanskje vet litt om hva du går gjennom?

Sett deg små mål som er greit å gjennomføre, og for all del ikke glem å gi deg selv omsorg og en klapp på skulderen for alt du allerede har fått til. "1 time til klarer jeg", "Denne dagen klarer jeg". Er du glad i godteri, stapp i deg alt du orker. Dette er ikke tiden for å få til noe som helst, du har bare en jobb og det er å håndtere dette . Prøv å ikke tenk så langt fram, det hjelper ikke.
Vis hele sitatet...
Jeg gjør det du sier, at jeg tar 1 time om gangen. 5 minutter kanskje.
Ja jeg har nok utviklet en toleranse. Jeg vil bruke noe annet. Ikke det der som ikke fungerer.
Ho som bor under her er her mye. Ho har jeg kjent i over 11 år, og ho vet hva som skjer nå. Ho har aldri hatt angst eller noe selv, men ho ser alikevell at det her er et helvete.
Det å være mamma er ikke så lett nå men. Huff..Det er vondt =( =(
Jeg har lyst på kake, sjokolade og masse greier, men alle pengene miner har gått til legen, legevakt, medisiner og taxi til legen. Helt blakk jeg nå. Pleier ikke å være det.
Du må gjerne dukke opp med masse digg til meg asså ;-)
Sitat av Elixyr1980 Vis innlegg
Jeg hadde et innlegg her den 29 desember ang Rivotril abstinenser. Jeg gikk på de i 12 år. Alt i fra 0,5-6mg om dagen. På slutten var det kun 0,5. Jeg har aldri misbrukt dem, men fortsatt er jeg så utrolig syk nå. Jeg begynte å bli dårlig mens jeg trappet ned, og for 3 uker siden sluttet jeg helt. Har vel hatt alle symptomene som Felleskatalogen nevner. Jeg fikk Sobril av legen min for å hjelpe meg når det er som verst. Jeg ligger ikke og rister på sofaen lengre sånn som jeg gjorde. Jeg er syk på en annen måte nå. Voldsomme spenninger i hodet. Som om det strammer. Tåler ikke mye lys og høye lyder. Dotter i øra. Masse angst og noen ganger er det som om jeg skal tippe helt over og bli sinnsyk rett og slett. Jeg er svimmel om man kan kalle det det. Jeg må ofte holde meg fast når jeg går. Det går helt rundt. Fortsatt kramper i legger og lår. Jeg er så sliten og så trist :-( Jeg fungerer jo ikke noe særlig. Virkelighetsforståelse er ofte ikke tilstedet. Jeg klarer ikke å føle noe ordentlig. Klarer ikke å tenke klart. Jeg vet at det er noe som kan vare lenge, men det kan vel ikke være som det her så lenge? Legen pluss noen til, har sagt 2-3 måneder. Så roer det seg. Jeg tar ikke mye Sobril nå, så det er jo positivt da. Før trengte jeg mer. Jeg tenker at siden dette endrer/utvikler seg, er det tegn på at det kan skje blir bedre også? Er det NOEN som kjenner seg igjen? Jeg orker ikke å høre at dette varer i flere år. Jeg er helt utslitt :-(

Det skal også sies at Sobrilen kan brått fungere på 2 minutter, noe som får meg til å tro at det kanskje ikke er den som hjelper, men at ting slipper litt taket. Jeg klarer også å spise nå. Svelge uten å tro jeg skal dø
Vis hele sitatet...
Hei!
Føler så inn i hælsike med deg da jeg står i samme bås selv.
Sluttet cold-turkey for 2-3 uker siden på Rivotril (joda, hodet mitt er SÅ fucka at jeg ikke klarer huske datoen uten å sjekke kalender).
Har vel allerede hatt nesten alt det du besrkiver; og du sliter enda. Det er jo helt for jævlig!

Når jeg leser hva du går gjennom så blir jeg vettskremt. Skal dette bli ENDA værre dette for meg??
Har brukt Rohypnol (og alt annet B & C prep) tidligere, men det var absolutt ingen hjelp i mot min særdeles ille Insomnia (har vært våken opptil mange uker i strekk, og levd med hvile puls på 180 i flere år før jeg fikk hjelp).

Nå vet jeg jammen ikke min arme råd da mitt (hellige) førerkort ryker om jeg ikke klarer å slutte.

Håper du står den av!

Om jeg ikke svarer da ligger jeg (helt alene) å dør
Hei
Jeg føler med dere som slutter med Rivotril eller andre benzo preparater etter lang tids bruk. Det er ingen lett oppgave, og ingen spøk. Nedtrapping bør alltid foregå i nært samarbeid med lege, og det må være en lege med erfaring. Hvilken kompetanse fastleger har på dette området er svært varierende. Det er også stor forskjell på legers holdning til mennesker som sliter med missbruk av legemiddler. Nå vet jeg at ikke alle her har gjort det, du Elixyr gar jo faktisk stått på Rivotril så lenge med legens velsignelse. Er det den samme legen du bruker i dag?
Jeg missbrukte Rivotril over en periode på flere år. Medisinene tok jeg fra et familiemedlem jeg hadde ansvar for. Da denne personen sluttet med Rivotril fortsatte jeg å hente medisinen på apoteket og tok den selv. Hvor mye jeg brukte er uklart, tok bare en liten neve ca. 5-7 tbl.på 2.mg. I tillegg brukte jeg Stesolid, antideppresiva og smertestillende. Det jeg gjorde da var helt uakseptabelt, og det finnes ingen unnskyldning. Jeg vil bare prøve å forklare hvorfor. Livet mitt var svært vanskelig i denne perioden, og det hadde vært uutholdelig i flere år. Ektefelllen min var alkoholiker og vi hadde et alvorlig kronisk sykt barn med enorme problemer. For meg fantes det ingen løsning, ikke noe håp om et bedre liv eller en lysere framtid. Når jeg tok medisinene var det for å slippe å tenke på alt som var vondt og fælt. Det virket, for i ettertid husker jeg nesten ikke noe fra den perioden.
Denne tråden handler ikke om meg, men jeg skjønner god hva dere går i gjennom nå. Det tok dessverre mange å for jeg kom til meg selv etter Rivotril missbruket mitt. Trøsten får være at alt det kroppslige en opplever etter fire måneder uten er kun psykisk. Det er psyken som gir deg fysiske symptomer. Når EKG er normalt er det ingen fare for hjertet ditt, prøv å si dette til deg sel. Ja, jeg vet det er vanskelig.
Jeg kunne skrevet mange sider om abstinenser og tiden uten medikamenter. Siden det kanskje ikke er så spennende kan jeg heller svare på evt.spørsmål.
Lykke til alle sammen, vær sterke, ta en liten stund om gange.
Stor klem fra Betty
Sitat av Nurse Betty Vis innlegg
Hei
Jeg føler med dere som slutter med Rivotril eller andre benzo preparater etter lang tids bruk. Det er ingen lett oppgave, og ingen spøk. Nedtrapping bør alltid foregå i nært samarbeid med lege, og det må være en lege med erfaring. Hvilken kompetanse fastleger har på dette området er svært varierende. Det er også stor forskjell på legers holdning til mennesker som sliter med missbruk av legemiddler. Nå vet jeg at ikke alle her har gjort det, du Elixyr gar jo faktisk stått på Rivotril så lenge med legens velsignelse. Er det den samme legen du bruker i dag?
Jeg missbrukte Rivotril over en periode på flere år. Medisinene tok jeg fra et familiemedlem jeg hadde ansvar for. Da denne personen sluttet med Rivotril fortsatte jeg å hente medisinen på apoteket og tok den selv. Hvor mye jeg brukte er uklart, tok bare en liten neve ca. 5-7 tbl.på 2.mg. I tillegg brukte jeg Stesolid, antideppresiva og smertestillende. Det jeg gjorde da var helt uakseptabelt, og det finnes ingen unnskyldning. Jeg vil bare prøve å forklare hvorfor. Livet mitt var svært vanskelig i denne perioden, og det hadde vært uutholdelig i flere år. Ektefelllen min var alkoholiker og vi hadde et alvorlig kronisk sykt barn med enorme problemer. For meg fantes det ingen løsning, ikke noe håp om et bedre liv eller en lysere framtid. Når jeg tok medisinene var det for å slippe å tenke på alt som var vondt og fælt. Det virket, for i ettertid husker jeg nesten ikke noe fra den perioden.
Denne tråden handler ikke om meg, men jeg skjønner god hva dere går i gjennom nå. Det tok dessverre mange å for jeg kom til meg selv etter Rivotril missbruket mitt. Trøsten får være at alt det kroppslige en opplever etter fire måneder uten er kun psykisk. Det er psyken som gir deg fysiske symptomer. Når EKG er normalt er det ingen fare for hjertet ditt, prøv å si dette til deg sel. Ja, jeg vet det er vanskelig.
Jeg kunne skrevet mange sider om abstinenser og tiden uten medikamenter. Siden det kanskje ikke er så spennende kan jeg heller svare på evt.spørsmål.
Lykke til alle sammen, vær sterke, ta en liten stund om gange.
Stor klem fra Betty
Vis hele sitatet...
Jeg setter pris på alt du skrev Betty. Tusen takk!
Denne tråden trenger ikke å bare handle om meg heller. Den handler nok litt om mange, og det er poenget. At vi kan dele erfaringer og hjelpe hverandre så godt det er mulig.
Det er trist å høre at du hadde det sånn, og det å ville rømme da, det er helt naturlig.
Jeg vet ikke hvor mye du leste av denne tråden, men jeg fikk de under en innleggelse i 2004. Jeg hadde da hatt panikkangst i 6 måneder. Veldig svimmel og et voldsomt press i panna mi. Jeg fikk bare preparater som ikke hjalp meg der. Atarax og annet "tull".
Fikk en rivotril av en annen pasient. Den fungerte super bra, så da gav overlegen meg dem. 2-3 ganger daglig. Videre lå den i dosetten og multidose. Det var bare sånn det skulle være. Den skulle jeg ta.
Min lege kom på banen i 2007. Det var da han ble fastlege. Han ville at jeg skulle slutte på dem etterhvert, men det vet ikke mulig når jeg hadde en liten baby som trengte meg.
Ja nå har jeg tatt mange EKG tester, og alle er fine. Blodtrykket ligger på 114/75 i gjennomsnitt tenker jeg.
Ja det er psyken som gjør at det kjennes fysisk ut. Det gjør jo igjen at det blir fysisk da..Om du skjønner. Legen min skulle ha fått meg innlagt for lenge siden han. Nå har jeg selv ringt rundt til sykehus og alt for å få hjelp. Han visste ikke engang at de hadde 2 avdelinger på det sykehuset som kunne hjelpe meg. De tar virkelig tak i ting. Han trodde det var kun for narkomane som trengte metadon. Huff og huff..
Jeg har da gått her hjemme alene i snart 5 måneder. Jeg har kjempet hvert døgn i 5 måneder. Føler meg traumatisert av det her. Ingen har gjort noen ting Stappa meg full av Sobril som ikke engang fungerer lengre, og som egentlig gjorde meg verre når de gikk ut av kroppen.
Hvor mange år tok du dem? Tok du 5 -7 tabletter hver dag?
Og hvordan har du slitt i mange år etterpå?
Skriv gjerne pm om du har lyst til det
Sist endret av Elixyr1980; 15. mars 2017 kl. 13:01.
God natt
Du skriver så fint Elixyr, det setter jeg veldig pris på. Det er fint om denne tråden kan være for flere, og at vi kan dele erfaringer og få litt støtte i vanskelige tider.
Jeg sluttet brått med Rivotril da jeg ble tatt av politiet for kjøring i påvirket tilstand. Selv trodde jeg at ingen kunne se at jeg var rusa, og at jeg kjørte helt fint. I avhøret var jeg selvsikker og hadde full kontrol, trodde jeg.
Jeg fortsatte å putte i meg det jeg hadde tilgang på, men etter hvert hadde jeg bare C preparater og litt Paralgin forte. De årene jeg holdt på sånn husker jeg ikke så mye av, og det er helt sikkert på grunn av medikament missbruk, ellers har jeg så god hukommelse at det er plagsomt.
Jeg tok 10st.2mg på det meste, visste ikke hvor farlig det var.
I ettertid har jeg hatt samtlige symptomer på benzo abstinenser, skjelving, feber, tunellsyn, oppkast, hodepine, brainzapps, svimmelhet.....og så videre. Jeg har gått til bussen på bein som skjelver og kjennes ut som kokt spagetti. Jeg har svetta og svimla i butikken, vært redd for andre mennesker, hatt selvmordstanker og planer pluss mye mer i den gata.
Det går bedre etter hvert, men en innleggelse vil gjøre det lettere for mange.
Klem fra Betty
Sitat av Nurse Betty Vis innlegg
God natt
Du skriver så fint Elixyr, det setter jeg veldig pris på. Det er fint om denne tråden kan være for flere, og at vi kan dele erfaringer og få litt støtte i vanskelige tider.
Jeg sluttet brått med Rivotril da jeg ble tatt av politiet for kjøring i påvirket tilstand. Selv trodde jeg at ingen kunne se at jeg var rusa, og at jeg kjørte helt fint. I avhøret var jeg selvsikker og hadde full kontrol, trodde jeg.
Jeg fortsatte å putte i meg det jeg hadde tilgang på, men etter hvert hadde jeg bare C preparater og litt Paralgin forte. De årene jeg holdt på sånn husker jeg ikke så mye av, og det er helt sikkert på grunn av medikament missbruk, ellers har jeg så god hukommelse at det er plagsomt.
Jeg tok 10st.2mg på det meste, visste ikke hvor farlig det var.
I ettertid har jeg hatt samtlige symptomer på benzo abstinenser, skjelving, feber, tunellsyn, oppkast, hodepine, brainzapps, svimmelhet.....og så videre. Jeg har gått til bussen på bein som skjelver og kjennes ut som kokt spagetti. Jeg har svetta og svimla i butikken, vært redd for andre mennesker, hatt selvmordstanker og planer pluss mye mer i den gata.
Det går bedre etter hvert, men en innleggelse vil gjøre det lettere for mange.
Klem fra Betty
Vis hele sitatet...
Prøvd å sende pm, men hele nettet mitt slutta å fungere. Du får svare om beskjeden kom frem =)
"Jeg fortsatte å putte i meg det jeg hadde tilgang på, men etter hvert hadde jeg bare C preparater og litt Paralgin forte. De årene jeg holdt på sånn husker jeg ikke så mye av, og det er helt sikkert på grunn av medikament missbruk, ellers har jeg så god hukommelse at det er plagsomt."

Ja, jeg holder enda på med forsøket mitt å holde meg ute av tåka. Det er rart hvordan man kan overfokusere på puls også.

>angst>kjappere puls>enda mer angst>>angst>kjappere puls>enda mer angst

Den største motivasjonen er at angsten blir mindre og mindre etter hver jævla dag som går forbi, det er en helt utrolig forandring i fra da jeg begynte å skrive i denne tråden, selv om jeg har misbrukt her og der. (Tatt mye)
Sitat av Hoarse Vis innlegg
"Jeg fortsatte å putte i meg det jeg hadde tilgang på, men etter hvert hadde jeg bare C preparater og litt Paralgin forte. De årene jeg holdt på sånn husker jeg ikke så mye av, og det er helt sikkert på grunn av medikament missbruk, ellers har jeg så god hukommelse at det er plagsomt."

Ja, jeg holder enda på med forsøket mitt å holde meg ute av tåka. Det er rart hvordan man kan overfokusere på puls også.

>angst>kjappere puls>enda mer angst>>angst>kjappere puls>enda mer angst

Den største motivasjonen er at angsten blir mindre og mindre etter hver jævla dag som går forbi, det er en helt utrolig forandring i fra da jeg begynte å skrive i denne tråden, selv om jeg har misbrukt her og der. (Tatt mye)
Vis hele sitatet...
Det er flott at du er bedre. Det tar tid men. Jeg fikk Rivotril igjen som jeg skal ta frem til jeg kommer på sykehuset. Jeg må det for å kunne være mamma, men jeg tar en veldig lav dose. Virker ikke som om kroppen min vil ha de tablettene lengre egentlig.
Er som du sier at man blir verre av dem og. Får mer angst. Jeg blir kvalm av dem og jeg nå. Nei nå vil jeg bare på smp og på det sykehuset så det blir bedre snart
Jeg fikk en rar reaksjon i fra psykologen, jeg sa jeg følte meg så mye bedre, noe som er sant(Jeg tok ikke noen benzoer og ventet 2 dager før jeg dro dit), Også spurte jeg om vann siden jeg var så tørst at jeg ikke klarte å snakke(Bokstavelig talt). Hun spurte om ikke det var ubehagelig, noe jeg svarte nei til da jeg ikke hadde vurdert det nylig som ubehag. Jeg innså at lidelse er veldig individuelt. og enda værre, psykologen har jo tenkt sitt når dehydrering i fra min side ikke registrerer som lidelse eller noe annet enn en mindre discomfort.

"Er ikke det ubehagelig da?" "Uhm.. Jo faktisk når du nevner det, men alt er jo relativt"
Sist endret av Hoarse; 17. mars 2017 kl. 19:36.
Sitat av Hoarse Vis innlegg
"Jeg fortsatte å putte i meg det jeg hadde tilgang på, men etter hvert hadde jeg bare C preparater og litt Paralgin forte. De årene jeg holdt på sånn husker jeg ikke så mye av, og det er helt sikkert på grunn av medikament missbruk, ellers har jeg så god hukommelse at det er plagsomt."


Ja, jeg holder enda på med forsøket mitt å holde meg ute av tåka. Det er rart hvordan man kan overfokusere på puls også.

>angst>kjappere puls>enda mer angst>>angst>kjappere puls>enda mer angst

Den største motivasjonen er at angsten blir mindre og mindre etter hver jævla dag som går forbi, det er en helt utrolig forandring i fra da jeg begynte å skrive i denne tråden, selv om jeg har misbrukt her og der. (Tatt mye)
Vis hele sitatet...
Det er flott at du er bedre. Det tar tid men. Jeg fikk Rivotril igjen som jeg skal ta frem til jeg kommer på sykehuset. Jeg må det for å kunne være mamma, men jeg tar en veldig lav dose. Virker ikke som om kroppen min vil ha de tablettene lengre egentlig.
Er som du sier at man blir verre av dem og. Får mer angst. Jeg blir kvalm av dem og jeg nå. Nei nå vil jeg bare på smp og på det sykehuset så det blir bedre snart.

Det å være tørr i munnen er jeg hele tiden og. Synes det er ubehagelig jeg, men som du sier så er alt relativt
Sist endret av Elixyr1980; 17. mars 2017 kl. 20:06.
Nå er jeg så utrolig fortvila
Rivotrilen hjelper nesten ingenting lengre. Legen surrer noe veldig, så jeg kommer meg ikke på sykehuset.
Hva skal jeg gjøre når den ikke fungerer ordentlig da??
Jeg skjønner ingenting jeg np. Vil bare gi opp jeg, men kan vel ikke det =(
Hvordan går det? Jeg har misbrukt litt, men mesteparten av tiden har jeg ikke tatt noe benzoer. Er nede på maks 0.125mg ( 1/8 av en 0.5)

Det er ganske jævlig med tinnitus.

Folk tror jeg er ruset nå, de går så langt at de spør om jeg er ruset. Men realiteten er at jeg er edru og de ikke er vant til at jeg er edru...
Sitat av Hoarse Vis innlegg
Hvordan går det? Jeg har misbrukt litt, men mesteparten av tiden har jeg ikke tatt noe benzoer. Er nede på maks 0.125mg ( 1/8 av en 0.5)

Det er ganske jævlig med tinnitus.

Folk tror jeg er ruset nå, de går så langt at de spør om jeg er ruset. Men realiteten er at jeg er edru og de ikke er vant til at jeg er edru...
Vis hele sitatet...
Ja man virker jo blodrusa når man har abstinenser. Jeg har ikke vært rusa på dem da, men så ut som om jeg var rusa på noe der jeg gikk..
Du tar veldig lite nå, og det er kjempe bra! =Det
Snart er du jo helt ferdig jo! =Det
Jeg er svimmel som fy. Må ned til legen i dag igjen dessverre..
Blitt veldig deprimert og føler meg helt tom. Blir sånn når jeg ikke får den hjelpen jeg trenger og må kjempe alene. 5 måneder er lenge!!
Ja, det er lenge, og veien er hard. Jeg sprekker noen ganger og tar for mye noen ganger. (halveringstid på 72 timer). Men dag til dag er jeg snart ferdig med forbruk. Jeg føler for mye, og jeg tenker for mye nå, det er en grunn til at det kalles apedop, man slipper å tenke og bare ha det fint og ignorere alle problemer. Det er juo ikke rart at man misbruker det. Takk Banana Airlines for at jeg har selvkontroll og ikke løfter noen opp etter nakken.

Jeg hører depping er noe med kjemikalier, kanskje du vil se inn på det. Jeg har forøvrig motstått det og vil fortsette med det. Stoler ikke på piller lengre, gitt...
Sist endret av Hoarse; 28. mars 2017 kl. 12:39.
Sitat av Hoarse Vis innlegg
Ja, det er lenge, og veien er hard. Jeg sprekker noen ganger og tar for mye noen ganger. (halveringstid på 72 timer). Men dag til dag er jeg snart ferdig med forbruk. Jeg føler for mye, og jeg tenker for mye nå, det er en grunn til at det kalles apedop, man slipper å tenke og bare ha det fint og ignorere alle problemer. Det er juo ikke rart at man misbruker det. Takk Banana Airlines for at jeg har selvkontroll og ikke løfter noen opp etter nakken.

Jeg hører depping er noe med kjemikalier, kanskje du vil se inn på det. Jeg har forøvrig motstått det og vil fortsette med det. Stoler ikke på piller lengre, gitt...
Vis hele sitatet...
Selvsagt blir jeg deprimert av det her. Jeg får jo ikke hjelp. Jeg har prøvd alene nå i 5 måneder, og jeg er helt oppbrukt.
Tabletter vil jeg ikke ta, men jeg kan ikke slutte hjemme alene. Det har jeg prøvd på, og det gikk ikke. Legen min ler av meg og tar ingenting seriøst. Han vet ikke noe om det her han. Jeg fikk en henvisning til SMP nå da i alle fall. Etter jekla mye styr og kjefting
Jeg vil gi deg en anbefaling om hva jeg har gjort, bit sammen tenna og bli sint. Skuldrene mine er ved øra mine men det fungerer. Jeg har lest en del om avvening fra clonazerpam og xanor. Du kan kutte pillene med kniv også minske og minske(.250/.125/.100//60/10). Jeg kan nok sikkert kutte ut helt nå, men jeg er redd for bivirkiningene.
Sist endret av Hoarse; 28. mars 2017 kl. 12:55.
Jeg har vært sint. Veldig sint. Jeg har vært alt. Jeg føler nå ingenting annet enn sorg..om i det hele tatt det.
Det at jeg har et barn jeg skal ta vare på, gjør at jeg må utsette det å kutte helt ut. Det er så vanskelig..
Ja du klarer nok det helt fint tror jeg
Jeg kan desverre ikke dele mine erfaringer da jeg ikke har barn som jeg vet om(desverre), og jeg vet barn endrer tankesettet ditt totalt. Kan du tenke deg å kutte ned sånn som jeg har gjort? Uten misbruket av og til, selfølgelig.

Og jeg vil anbefale å holde deg unna noen klinikk for avrusning, desverre. Da dette kan gå ut over ditt barn og det blir ALLTID stilt spørsmål om din evne til å være mor. Jeg vet dette jeg skriver ikke hjelper, men jeg føler at det må sies.
Sist endret av Hoarse; 28. mars 2017 kl. 13:23. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Jeg vil heller være på et sykehus å få den rette hjelpen så jeg kan være en bra mamma resten av mitt liv, enn å prøve å klare alt alene i evigheter, og ikke fungere ordentlig og bra nok. Det er pappan hennes som har hovedomsorgen da jeg gav i fra meg den når stoffskiftet mitt gikk til helvete i 2013 og gjorde meg veldig syk. Jeg har ikke sett henne mindre av den grunn. Sovet her 4 ganger i uka fast.
Om jeg tar skrittet og ber om hjelp, ser jeg ingen grunn til at barnevernet brått skal dukke opp når hun har det trygt hos han
Da er det noe helt annet. Jeg kan innrømme at jeg har vært sta og nektet hjelp. Vil ikke miste lisenser til diverse ting.. Min metode har vært bedre enn "cold turkey" som KAN DREPE DEG hvis du bråslutter på tunge stoffer som piller.
Sist endret av Hoarse; 28. mars 2017 kl. 14:52.
Sitat av Hoarse Vis innlegg
Da er det noe helt annet. Jeg kan innrømme at jeg har vært sta og nektet hjelp. Vil ikke miste lisenser til diverse ting.. Min metode har vært bedre enn "cold turkey" som KAN DREPE DEG hvis du bråslutter på tunge stoffer som piller.
Vis hele sitatet...
Ja.man skal ikke bråslutte. Det vet vel alle nå. Det pleier gå bra det og, emner ikke verdt det.
Jeg skal selv trappe ned ja. Sakte..
Er så lei at jeg vil spy av hele greia