Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  14 16459
Hei! Har hørt om en tv boks som fungerer i Norge hvor man kan få streamet alt av Premier Leauge etc uten at det skal koste så hinsides mye. Noen tips til hva den boksen heter?
En Raspberry PI med KODI burde fungere fint til det formålet. Det er i alle fall det som er min "TV-boks"
Sist endret av caperno; 5. januar 2017 kl. 18:29.
Det du leter etter en en IPTV-tilbyder. Det finnes mange alternativer på markedet som sikter seg inn mot sportssegmentet. Her finnes det en del relativt seriøse tilbydere, men også veldig mange useriøse. Prisene ligger stort sett på £10-£20 i måneden, og da bør du få "alt" av britiske kanaler, og en del amerikanske/kanadiske/asiatiske. Husk at engelske kanaler ikke har lov til å vise kamper som går 16:00, så du må ha en tilbyder med litt utenlandske kanaler hvis du vil se disse kampene.

For øyeblikket er det fullt lovlig å kjøpe slike tjenester i Norge, men dette kan fort forandre seg. Det tilbyderne driver med selv derimot, er selvfølgelig ulovlig, så vær klar over at de kan forsvinne over natten hvis de blir tatt av politiet. Flere har brent seg på å kjøpe årsabonnement, for å så se tjenesten forsvinne etter en uke. Jeg kjøper derfor for litt kortere perioder om gangen, selv om det er litt dyrere.

De fleste av disse tjenestene støtter en eller flere av disse avspillingsmulighetene:
  • Avspilling rett i nettleseren
  • App for mobil
  • Mediasenter for Android/Windows/Mac/Linux (Kodi/Plex stort sett), for eksempel på en billig "kinaboks" med Android som Beelink MINI MXIII
  • IPTV-app på din Smart TV
  • MAG-boks (dedikert tuner for IPTV, for eksempel en MAG 254)

MAG-boks skal visstnok være det beste, men jeg har ikke prøvd det enda. For min del har alle de andre alternativene fungert ypperlig, bl.a. Kodi på en billig "kinaboks" koblet rett i TV-en.

For å komme i gang er det egentlig bare å finne seg en tilbyder som ser bra ut, og se hvilke avspillingsmuligheter de støtter. Har du en Smart-TV så er kanskje det det enkleste og greieste å sette opp.

NB: Nå for tiden finnes det ikke (så vidt jeg vet) noen "perfekte" tilbydere - alle har problemer fra tid til annen med buffering, DoS-angrep etc, så det kan være lurt å ha en backup-tjeneste du kan aktivere i en fei i tilfelle problemer.

For min del, har jeg prøvd to forskjellige tilbydere. Den første (ntv.mx) fungerte greit, men jeg fant en annen til halv pris med flere kanaler, som har fungert fint hittil.
▼ ... noen uker senere ... ▼
NB: Den siste lenken fungerer ikke lenger, da Facebook-gruppen ble stengt. De har derimot opprettet en ny.
Sist endret av steili; 27. januar 2017 kl. 20:37.
<?php echo 'VIF'; ?>
datagutten's Avatar
Sitat av caperno Vis innlegg
En Raspberry PI med KODI burde fungere fint til det formålet. Det er i alle fall det som er min "TV-boks"
Vis hele sitatet...
Det er viktig å presisere at KODI alene ikke gir deg tilgang til noe innhold.
For det trenger du en plugin fra en tredjepartstilbyder.
Jeg selv har brukt Kodi med ZemTV installert. Mange 1000 kanaler, serier og filmer. Grunnet jeg har en noe redusert internettlinje har jeg funnet et annet perfekt alternativ. Ikke misforstå, med kodi og zemtv får du opp alle kampene som live i sanntid, plus alle skysports kanaler og fler.

Min løsning er aceStream: Dette fungerer orgasmisk hos meg, og det beste er støtten den tilbyr til cromecast (bruker mobil).
acestream linkene henter jeg fra reddit.com/r/soccerstreams når jeg skal se sport.
Jeg har MAG. Har kanskje en 500 kanaler - Men elendig kvalitet? Endel av kanalen er tilbydd i HD, men sky sports og alle fotballkanelen er ikke hd, er som å se tippekampen før i tiden...

Ikke noen som vet hvordan man lager ei liste med favorittkanalene sine på MAG250 vel?
Sist endret av et eller annet; 29. januar 2017 kl. 00:32. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Jeg bruker Raspberry Pi 3, med Kodi. I kodi må man legge til en addon - jeg bruker Occultum: https://www.occultum.ws/packages (krever invite, send meg PM ved interesse)

Her kan du se hvordan man går frem. Koster noen kroner i måneden, og man har veldig rask support. Har tilgang til det som er verdt å se av sport. Får sett all engelsk fotball, også alle PL-kampene. Ligger amerikanske sportskanaler i pakken, noe som tilgjengeliggjør samtlige PL-kamper også på lørdager. USA er nemlig unntatt 1-kampsregelen.
Sist endret av nj6RVVcU$gEV$; 29. januar 2017 kl. 02:43.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Hvilken er å foretrekke av rpi 3 med kodi (osmc) eller en mag 254?
Funker like bra begge to. Mag254 er vel enklest å sette opp med Kodi, men det går også an å kjøpe forhåndsprogrammert. Tror Raspberry har best specs.
Sist endret av nj6RVVcU$gEV$; 16. mars 2017 kl. 21:46.
Ja, tror også rpi3 er ganske god til dette bruket, dessuten koster jo mag'n nesten det dobbelte
▼ ... over en måned senere ... ▼
Nå ser jeg jo att f eks asus tinkerboard kan være en ny kandidat til dette, har f eks 2gb ram vs 1gb ram til rpi 3
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Noen som ver om noen stabile gode tilbydere av streamer?? Vurderer å kjøpe eb MAG 254 men vil gjerne vite om det finnes en god leverandør av stream som jeg kan abbon. på.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Ferale, du kan bare søke på iptv i på ebay finnes mange tilbydere der.