Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  14 3798
Etter mange tabber og jævlig mange dumme valg i årene som har vært har jeg fått et arr som utgjør et stort problem for meg i min hverdag. Frem til nå har jeg løst problemet med å bruke langermede skjorter som jeg bretter opp armene på sånn at det akkurat dekker over arret og ser greit ut. Men det er en dårlig løsning og nå savner jeg å gjøre normale ting om sommeren sånn som og bade, sole seg, gå med sommerklær og sole meg i bar overkropp uten å være redd for og at noen skal se det jævla arret og automatisk endre sitt syn på meg.
Tatovering har jeg aldri vært noe begeistret over eller ønsket meg selv før, men om alternativet er å amputere armen lever jeg godt med en tatovering 

Det er viktig for meg å kunne kle meg godt sånn at jeg kan skape et godt første inntrykk i møte med nye kunder og kontakter i årene fremover, jeg vil ikke ha en tattovering som gjør at jeg ikke kan ha en fin pique skjorte i møte med kunder om sommerene.

Jeg kan ikke ha noe tribal tatovering/fylle tatovering, navnet mitt, fotballklubb eller noe som minner om en uplanlagt tatovering tatt på guttetur i bulgaria liksom.

Veldig usikker på hva jeg kan gjøre og hva som evt kan bli bra,
Hva kan jeg gjøre?
Kan jeg ta en liten tatovering bare for og få skjult arret uten at det bare ser dumt ut?
Må jeg ta hele overarmen for at det ikke skal se tomt og rart ut?

Jeg håper på og ha en litt klarere ide på hva jeg skal gjøre før jeg tar dette til en tatto artist så jeg er åpen for alle forslag og synspunkter om hva jeg burde gjøre.

Og til dere som mener jeg får skylde på meg selv og stå for det jeg har gjort så er det ikke noe alternativ og ville i mitt tilfelle vært bedre og amputert bort armen.
Små tattooveringer ser bare rart og tomt ut, du må nesten legge noen timer og tusen i dette. På en annen side trenger du absolutt ikke dekke hele armen med blekk.
Hvis du vil ha et forslag så ville jeg outlinet en røff ide og så tatt dette med til en tatovør. Er det standard-stedet i albuen dette arret er? Isåfall er det ganske tradisjonelt å ha roser der. Det ser temmelig bra ut imho og kan fint bæres av hvem som helst. Eks; https://www.askideas.com/media/36/Do...side-Elbow.jpg

Men overall vil jeg som sagt anbefale å finne en ide du liker og så finner du en flink tatovør som overfører denne ideen til et flott design du er fornøyd med.
Takk for input moret, du har skjønt hva jeg tenker på. Rosen var kul den, fin størrelse på motivet også. Jeg er veldig usikker på hvordan motiv jeg skulle velge og hva jeg skal tenke på rundt det. Noe som kan symbalisere at alle hjelper alle og er snille mot hverandre og behandler folk som man ønsker og bli behandlet selv hadde vært fint. Eller er det andre ting jeg også burde tenke på ?
Er på standar plassen ja..
Har du personlig erfaring med det? Jeg har vanskelig for og tro at du ikke ser noe arr etter endt behandling der.
Hva med sånn dame som er en vakker prinsesse eller stygg kone, alt ettersom hvordan hun vendes? Eller kankje to profilfjæs som utgjør en vase i den negative formen?
Men nei, ett råd: Skal du tatovere deg bør du jo være relativt sikker, selv om selve blekket ser ut til å være litt sekundært for din del.
Du har jo allerede en masse verdiord over her, flopp ned laptoppen og drodle deg videre, ikke bry deg om tegningskvaliteten, poenget er å finne frem idéen du svangrer. Tenk på det som ett minstekrav for å merke deg for livet.
Qon
Praise the Most High
Qon's Avatar
Sitat av norskesvensken Vis innlegg
Jeg er veldig usikker på hvordan motiv jeg skulle velge og hva jeg skal tenke på rundt det. Noe som kan symbalisere at alle hjelper alle og er snille mot hverandre og behandler folk som man ønsker og bli behandlet selv hadde vært fint.
Vis hele sitatet...
Har du et sterkt forhold til musikk? Det er noe alle kan relatere seg til og som, etter min mening, aldri går ut på dato. Søk rundt og bli inspirert av andre. F.eks (kanskje ikke akkurat den) Eventuelt kan vel denne dekke over arret og likevel ikke ta stor plass. Den kan du relatere både til musikk (fordi du elsker musikk) og livet generelt (at du gjerne skulle kunnet spole tilbake og endre på ting). Eller noe sånt. Det er mye å velge mellom. Denne er jo også litt tøff, og DNA representerer jo liv.

Let til du finner noe du har lyst på.
Sist endret av Qon; 15. desember 2016 kl. 16:28.
prøv å google "tattoo covering scar" så ser du hvilke folk har brukt for å skjule ting lykke til
Men hvordan blir det om vi tar tatoveringene Qon linket til som eksempel, jeg jobber innen salg av eiendom, det er sommer og varmt og jeg har kortermet skjorte. Vil ikke folk ta meg mindre seriøst med litt markante tatoveringer? Jeg tror det, at jeg vil slite med å oppnå samme tillit som jeg hadde fått med litt mer anonym og forsiktig tatovering.

Hva er deres mening om det?
Sist endret av norskesvensken; 15. desember 2016 kl. 17:19.
Da bruker du langermet skjorte på jobb, og har en helt normal tættis når du løper rundt i tskjorte/baris.
Qon
Praise the Most High
Qon's Avatar
Jeg synes det er bedre at du tatoverer noe som reflekterer deg eller noe du kommer til å like å se på resten av livet enn å prøve å ikke bli dømt av andre. Dessuten er det så vanlig med store fancy tatoveringer innen alle bransjer nå, selv politi har jo sleeves, så jeg tror ikke folk flest ser ned på deg for å ha en kul tatovering. Jeg tror folk dømmer deg mer etter hva du har enn om du har. Det har altså noe å si hvor kul den er. En kjedelig amatørtatovering tatt på impuls sier noe annet om deg som person enn en som er mer "markant" og komplisert. Så her er det ikke bare størrelsen som teller, men designet. Hvis du har noe som er skikkelig tøft så tror jeg du blir mindre grilla av skeptikere enn hvis du har noe som ble piska sammen kjapt for å dekke over et arr.

Ta deg god tid. Finn et motiv du liker. Ikke bry deg for mye om hva boligkjøperne tenker om tatoveringen. Jeg tenker positivt om folk som har kule tatoveringer og gir dem ikke noe mindre tillit basert på det. Tenker selv å ta kule tatoveringer på armene og jeg skal jobbe som sykepleier.
Sist endret av Qon; 15. desember 2016 kl. 21:37.
Mad Scientist
Nizada's Avatar
Kunne vegvisir symbolet vært en god ide? Vet ikke ka du liker, så kan foreløbbig bare komme med ting eg ville syns var stilig på noen.
https://www.google.no/search?q=vegvi...FXDLkQ_AUIBygC

Ka liker du?
Sitat av Nizada Vis innlegg
Kunne vegvisir symbolet vært en god ide? Vet ikke ka du liker, så kan foreløbbig bare komme med ting eg ville syns var stilig på noen.
https://www.google.no/search?q=vegvi...FXDLkQ_AUIBygC

Ka liker du?
Vis hele sitatet...
Vil tro at mannen i gata tenker mer kultsymbol enn veivisersymbol. Kanskje et stort fint kompass i sjømann stil er et bedre alternativ. De dekker også litt bedre iom. Det er mer i bakgrunnen.
Hvis det er et poeng at folk ikke må endre sin oppfatning av deg så tenker jeg ta et trygt, enkelt, klassisk motiv. Har du et godt forhold til moren din eller evt egne barn, er tatoveringer basert på det noe de fleste synes er relaterbart og sjarmerende.