Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 3675
Var på et utested i går da det var noen som hadde leid hele lokalet for å feire 18års dag. Var sikkert 150 ungdommer i 18års alderen. Litt utover kvelden ble jeg skubbet oppå et bearpong bord som stod inni lokalet, dette bordet knakk. Litt etterpå kommer han som eier utested mot meg og tar meg med utenfor lokalet der han hisser seg opp og vil ha navn + nummeret mitt. Han sier så at visst jeg ikke sier navn + nummer kaster han meg på sjøen som er like ve utestedet. Redd for at han nå skal kreve erstatning for bordet, det var jo ikke min feil at det ble ødelagt, jeg gikk ikke oppå bordet frivillig. Han har ikke noe spesielt bevis for at det var meg heller, men jeg har vitner på at han truet med å kaste meg på sjøen. Hva gjør jeg visst han anmelder meg for hærverk???

mvh
keegasus
Du forteller nøyaktig det samme som du fortalte her. Snakker du sant har du absolutt ingenting å frykte.
Jeg ble skubbet oppå bordet har vitner på det også! Var absolutt ikke med vilje! Håper han ikke kommer noe vei med det!
Uvaksinert 👍
Anmeld han for trusler, du har jo vitner på det også.
Trusler har mye hardere straff enn hærverk, så du står i en langt sterkere posisjon enn eieren av utestedet.
Sitat av U.S.Marshall Vis innlegg
Trusler har mye hardere straff enn hærverk, så du står i en langt sterkere posisjon enn eieren av utestedet.
Vis hele sitatet...
"Tom trussel" å bli kasta på sjøen? Kom igjen, det er fortsatt vanlig folkeskikk å gjøre opp for seg i dette landet. Selvforskyldt eller ei. Vanskelig å forestille seg at trådstarter er helt uskyldig her og en deling av beløpet i 2-3 er helt på sin plass.
Finnes det ikke forsikring mot nettopp dette ?
Alltså, du har to valg her. Og den beste løsningen er faktisk og ta kontakt med og si at du skal erstatte dem sine skader. Det var ikke min feil, om dere ønsker å være vanskelig skal iallefall ikke jeg være en idiot. Eller du kan be dem dra til helvette og leve videre uten at ingenting vil skje. Det handler egentlig bare om hva du ønsker for noe sosiale konsekvenser rundt din omgangskrets =) Antar du var drita full så du har sikkert ikke så mange "rettigheter" igjen. Dette er ingen politisak det håper jeg alle forstår og drive å anmelde folk for dette frem og tilbake er det som gjør at rettsvesenet gir helvette i om noen har stjelt min sykkel.
Det er du som har stått på bordet. Om noen holdt deg i hånda for å få deg opp er det fortsatt dine bein som har stått på det. Her er du selv skyldig, ingen andre. Merker et snev av ansvarsfraskrivelse. Kjipt at noe sånt skjer på fylla, live and learn.
Sitat av Yalla Vis innlegg
"Tom trussel" å bli kasta på sjøen? Kom igjen, det er fortsatt vanlig folkeskikk å gjøre opp for seg i dette landet. Selvforskyldt eller ei. Vanskelig å forestille seg at trådstarter er helt uskyldig her og en deling av beløpet i 2-3 er helt på sin plass.
Vis hele sitatet...
I det norske rettssystemet og hos politiet så er det ikke noe som heter folkeskikk eller ikke, der går det på lov og ikke lov. Det er fullt mulig at vi ikke har hørt hele historien til ts, men ut fra det som står skrevet, så er det faktisk sånn jeg velger å tolke saken. Ts må selv skjønne at hvis han oppgir uriktig info her, så vil han selv få uriktige svar tilbake.
Sist endret av U.S.Marshall; 5. desember 2016 kl. 14:54.