Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 2524
Hei jeg lurte på det med toleranse, røyka omtrent hver dag nå i det siste men vil gjerne ikke få så mye toleranse. Regner med at toleransen øker mer hvis man røyker litt men ofte enn det å røyke samme mengde men litt sjeldnere i løpet av samme tidsrom. Hvordan fungerer egentlig toleransen? Regner med at mekanismen er ganske ulik immunforsvarets antistoffer, regner også med at man får nullstilt toleransen selv om man kan testes positiv for metabolitter. Hvis man teoretisk sett inntar CBD, får man toleranse for THC selv om de bruker forskjellige reseptorer? Det å få toleranse er straff nok for Cannabis synes jeg .
Toleranse og toleranse. Etterhvert klarer man å røyke mer og mer, og trenger også litt ekstra for å bli ordentlig fjern. Men magien blir borte; man blir vant til rusen og det er ikke noe spennende lenger. I lengden er cannabis-rus nokså kjedelig. Den eneste måten å beholde magien er å røyke sjeldent. Smoke less... enjoy it more!
Har ikke noe fasit på spørsmålene dine, men egen erfaring tilsier at sjelden bruk ofte resulterer i en mye mer psykadelisk rus enn om man bruker hver dag.
Dersom man bruker hver dag er rusen ofte grei den, men synes det gjerne blir sånn at man bare gjør det for å bli komfortabel med å ikke gjøre noe spesielt, med andre ord bytter man ut kjedsomhet med cannabis.
gonna blast
Kloroplast's Avatar
Trådstarter
Blir nok ikke smoke less her ass, ikke smoke more heller. Det med 'psykedelisk' stemmer litt da jeg har hatt closed eye visuals, spessielt gøy når man trekker på en joint og er balle innen den er brent ut. Med lav toleranse kan det hende man kaster opp. Man kan liksom høre en lyd, og komponere 'musikk' ut av den til man hører an annen morsom lyd og den joiner den første lyden til å komponere en sang i hue. Hadde vært artig å ta toget greit fjern og høre 'dørene lukkes' som adlibs xD. Har hendt meg at jeg var i ferd med å høre på noe musikk men så gadd jeg ikke fordi jeg allerede hørte på musikk i hodet mitt... Det er definitivt magien med Cannabis at det er litt psykedelisk. THC-O-acetat sies å være mer psykedelisk enn THC men det er svært vanskelig å få tak i konsentrert eddiksyre slik at man kan danne om THC til nevnt ovenfor ved en kondensreaksjon. Vet ikke sikkert men tror at i CBD så acetyleres begge OH'ene. Vet ikke om den nye CBD acetaten kan være agonist av CB1 men kan jo hende man kommer til å få kjøpt det lovlig innen de neste 15 årene så man slipper å ha en lab på rommet . Sorry for avsporingen...
Sist endret av Kloroplast; 2. desember 2016 kl. 20:28.
Haha kjenner meg så utriog godt igjen. En lyd blir til en beat, beaten får en bassline og en annen lyd blir til enda en beat helt til den sakte dør ut og blir erstatta av en ny beat Last ned Thicket, en app som funker nettopp sånn, kan ligge med den i timesvis
Teoretisk sett, hadde du tatt rent CBD så hadde du ikke blitt særlig fjern, men du hadde fått medisinsk effekt. Men det forekommer ikke av det du røyker, da er det THCen som forårsaker det du beskriver. Må si jeg misunner deg, jeg har for lengst mistet all magi med å røyke. Men uansett, om du fortsetter å røyke daglig så kan jeg garantere at det kommer til å rotbunde deg. Du ender opp med å ikke komme noen vei med målene dine, så hold det moderat. Alle stonere jeg kjenner i byen har endt opp slik uten fremgang, og kun de som kjenner til moderasjon og disiplin kan bruke det med fornøyelse samt fortsette med livet sitt. Ikke vær en sånn idiot som vokser opp med å tro at cannabis er harmfritt og så sitter der på slutten av dagen og er en taper. Alt du opplever nå kommer til å forsvinne dramatisk fort, sammen med fornuften din og den åpenbarheten som alle får når de er i begynnelsen av å røyke.
gonna blast
Kloroplast's Avatar
Trådstarter
Får gjort mye morsomt mens jeg er fjern, satte meg inni cannabinoid temaet og så faktisk hvor mye cannabinoidene er beslektet med terpenene, da det er en geranyl pyrofosfat som danner blant annet sykloheksen ringen i THC og CBD og i noen andre cannabinoider. Limonen som finnes i citrus og blant annet i cannabis ligner mye på CBD. Så jeg vil tørre å påstå at Cannabis ikke er evolusjonert til å være gift da planter som er faktisk giftige danner alkaloider, Da er cannabis ikke så direkte farlig, men snuten er kjip da. Alt med måte, og nei sitter ikke der på slutten av dagen og er ikke taper, for da tar jeg og fyrer nættings
Sist endret av Kloroplast; 3. desember 2016 kl. 02:03.
Sitat av Kloroplast Vis innlegg
Så jeg vil tørre å påstå at Cannabis ikke er evolusjonert til å være gift da planter som er faktisk giftige danner alkaloider, Da er cannabis ikke så direkte farlig, men snuten er kjip da. Alt med måte, og nei sitter ikke der på slutten av dagen og er ikke taper, for da tar jeg og fyrer nættings
Vis hele sitatet...
Tror du er på god vei, jeg.
Å være en 'taper' betyr bare at man har sluttet å 'spille spillet', om enn av egen intensjon eller som resultat av påvirkning fra miljøet.

Akkurat nå vil jeg si at verden har et stort behov for flere tapere hvis det innebærer mindre forbruk og mindre miljøskadelig atferd.