Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 2903
Jeg har vært arbeidsledig en stund nå. Jeg har fagbrev innen IKT. Jeg har slått fra meg ideen om høyere utdannelse, selv om jeg vet at dette kunne styrket CVen min mye.

Jeg er heller interessert i å jobbe å ta noen sertifiseringer.
Jeg har søkt en del på support jobber rundt om, men uten noe hell.
Så hvilken sertifisering vil styrke min CV, og hjelpe meg ut i en IT jobb?
Hva slags IT jobb ønsker du?

IT er jo ett enormt felt og IKT utdannelsen er jo veldig basic.
I begynnelsen er jeg ikke så kresen. F. eks. brukerstøtte, slik at jeg bare får startet en plass.
Men om noen år når jeg har mer erfaring, så kunne jeg tenke meg å jobbe med sikkerhet, og å drifte nettverk.
Kan du noe om nettverk og eventuelt FreeBSD? isåfall så vet jeg at pfSense ser etter support folk for å dekke 24-7 shiftet sitt, og ja dette er noe du kan gjøre over VPN hjemmefra eller der du ønsker

God i engelsk, god på generell nettverk, godt kjennskap til pfSense som software er pluss men ikke krav, samt FreeBSD er pluss men ikke krav, stabilt internet

http://www.netgate.com/company/caree...t-analyst.html
Hvis du ønsker en jobb innen support er det å kunne snakke med kunder en vesentlig del av jobben. Så å skaffe seg jobb innen kundeservice utenfor IT kan hjelpe deg på vei.
CCNA uten tvil. Men, den er vanskelig. Sjekk ut reddit.com/r/ccna