Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 5579
Hei. Har nettopp meldt meg inn som medlem her. Vært en fast "tyv-titter" i mange år. Synes dette er et flott forum med fantastiske medlemmer.
Nå trenger jeg litt råd og hjelp. Jeg går rett på sak. Har vært i LAR ca. 2 år, får 2x8 mg Subuxone hver dag.(utlevert 1 gang i uken). I disse årene har jeg holdt meg nyktern fra alt, og nå kjenner jeg det tar veldig på. Synes Subuxonen forsterker angsten min og har store problemer med søvn. Har fått tilbud om å gå over til Metadon, men jeg er sååå skeptisk. Har luftet ideen om Sevre-Long til dem, men som dere sikkert vet, den er ikke lett å få. Håper nå under samtaler jeg kan klare å få dem til å forstå fordelene med Sevre-Long vs Metadon. Og her trenger jeg litt hjelp. Jeg går ut fra den er mindre giftig, har mindre bivirkninger og ikke minst, lettere å slutte med en faktisk både Subutex og Metadon? Jeg har så lyst på lengre sikt å slutte med LAR medisin, men klarer jeg ikke det, vil jeg jo selvfølgelig ha det som er minst skadelig. Derfor er jeg så skeptisk til Metadon. Men jeg vet at jeg må over til den ganske så snart, ellers sprekker jeg og da er alt som jeg har bygd opp på disse 2 årene ødelagt. Jeg har fått lappen tilbake, bedre omgang med min sønn og familie, hus på stell osv. Jeg KAN ikke miste dette. Har også hørt om et annet preparat som heter Substitol. Er dette noe lignende som Sevre-Long, er det innført i Norge?
Hva synes dere om disse alternativene vs Metadon og Buprenorfin?
Jeg holder ikke ut å leve med min angst og sug hver dag. Jeg har bevist holdt meg unna Benzodiazepiner pga førerkort og en fremtid uten rus. Det holder med Opiater for meg, men da må jeg ha noe som virker.Regner med at veien går vell først igjennom Metadon, så kan man eventuelt vurdere S-L eller Substitol.
Kan vell nevne at jeg har ruset meg i mange, mange år. Et liv med dagpenger fra sosialen og alt dritten som følger med. Men nå er også min gjeld slettet og jeg venter på trygd. Er med i en angstgruppe, som faktisk er meget bra. Det er bare den siste brikken som mangler i livet mitt. En stabil medisin som jeg kan bruke livet ut, eventuelt slutte med. Gleder meg til å høre hva dere har på hjertet angående disse tingene. Snakk fra levra, om erfaringer, meninger, tanker og ideer. Mvh, "usikker".
Hei.
Jeg er også i LAR og går på Buprenorphine som jeg syntes virker bra . Har vært rusfri uten sprekk i 2 1/2 år nå.
Metadon blir du jo "ruset" av så det burde du holde deg unna.
Det jeg lurer på hva er forskjellen mellom Buprenorphine, Subuxsone og Subutex. Er det det samme bare forskjellige leverandører ?
Trådstarter
4 0
Heisann. Buprenorfin er virkestoffet i Subuxsone og Subutex. (også i Temgesic, bare mye mindre mengder)
Grunnen til at jeg vil over til "tyngre" medikament, er nettopp rus suget som ikke stilner og den vedvarende angsten som Buprenorfin ikke tar vekk. Så å kunne kjenne seg litt ruset, er nettopp det jeg er ute etter. Alternativet uten dette (metadon/Sevre-Long/Substitol), blir isåfall for meg Heroin. Og det blir ikke igjennom LAR.
▼ ... mange måneder senere ... ▼
At LAR tibyr Larbrukeren å konvertere fra suboxone/subutex til Metadon en mot egen politikk.
metadon er mye hardere for kroppen, og LAR råder folk nettopp til å konvertere til sub...
Hallloooooooo............

Istedet for metadon, som er ett helvete å komme av...... Skift heller til Subutex og beroligende mot angsten.

Hvis du er ute etter ruset, og at subutex ikke gir deg rus.... som det gir.... så er du ganske ferdig altså.....

Du burde virkelig åpne øynene dine! Rus er så meget!
Trenger ikke ta en pille eller 120cl metadon for å få rus, eller heroin for den slags skyld... Har vært der oxo dessverre...

Hvis du vil ha rus så sleng huet ditt i veggen 10-20 ganger, eller hopp i fallskjerm!
Subutex og beroligene burde holde rus suget unna i noen dager hvertfall.... og det verste er jo tiden etterpå..... da burde du finne eller allerede ha funnet nye hobbyer som stimulerer deg rus messig! Og det er masse av dem, uten heroin..........

Seriøst, ta å finn ut av hva du vil i livet ! heheheheh er vel noe der.......
Anonym bruker
"Stø Gjedde"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Spørsmål, fikk ikke hentet mere subutex og legen er ikke til stedet, er dag 7 nå og føler meg helt fin, har svak influense symptomer og litt feber.
Når kommer de virkelige abstinensene?
Anonym bruker
"Stø Gjedde"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Glømte å si at jeg har bare brukt det i 6 uker i strekk daglig.
Halveringstiden er ganske kort på Subutex, så hvis du allerede har klart deg i 7 dager uten er jo det utrolig bra - med kun influensa tendenser.

Sorry as, men fysiske symptomer er jo som du sikkert vet, det enkleste å bli kvitt. Det er jo tiden etterpå, med psykisk avhengighet, og å ha ett eller annet å fylle hverdagen med som er problemet her...

Snakker ut av erfaring ja...

Eneste rådet jeg vet som funker er å skaffe noen å snakke med, få oppfølgning, kanskje noen andre enn LAR, når du ikke tar sub lengre. Eventuelt hamle opp med det sjøl, og vri om på livet.
Starte med fysisk aktivitet + masse søvn.. fiks deg sovepiller mot søvnproblemer eventuelt.

Ser ingen annen utvei enn det. Og det har fungert for veldig mange, inklusive meg selv. Men du må ha noe å fylle dagene med. Og bli sliten hver dag, så du får god søvn etc.

Det fikser seg til slutt - i starten er det ett helvete jeg veit.

Hvis du trenger noe mot angst og rus sug, kan du jo forsøke SSRI istedet for benzo.
Det hjelper mot angst og depresjon, men kan gjøre deg mer likegyldig, og er en stor fare for sprekker...

Så igjen, eneste rådet er å holde seg helt unna. Eventuelt ta noe mot angsten, sobril som er mildeste varianten av benzo.

Det er jo vanlig å ha angst og depresjoner etter mange år med rus, så sånn er det jo bare. Det er ikke evig, hvis man endrer livet sitt da.. men det tar tid seff :-( håper det ordner seg for deg!
Sist endret av hallo'der; 23. juni 2017 kl. 12:32. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.