Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  14 3683
Det har seg slikt at jeg og kompis av meg har avtalt å prøve ut lsd sammen. ingen av oss har noe erfaren med det fra før av, og jeg lurer på om det er så lurt. Personen er litt bi-polar og er en forskjellig person til ulike tider. Har kjent han i over 10 år og jeg vet hvordan han er, men med tanke på at han er en litt ustabil person begynner jeg å bli litt i tvil. Han er alltid snill og hyggelig rundt meg, men blant andre er han en annen person. Er dette dumt? brudd vi han en trippe venn der? eller bør jeg droppe det helt?
Qon
Praise the Most High
Qon's Avatar
Hvor gamle er dere?

Hvis man tviler på om det er lurt så har man ofte rett. Er det noen andre han er trygg på som eventuelt kunne vært trip-sitter? Det tror jeg er veldig lurt så du slipper å være alene om å håndtere at han eventuelt bad tripper siden dette også blir din første gang.

Faktisk vil jeg anbefale deg å prøve det uten han. Da slipper du å bekymre deg for hans ustabilitet og kan fokusere på å utforske deg selv og dine egne tanker og følelser. Du trenger ikke (og burde for sikkerhets skyld) ikke gjøre det alene første gang. Bare finn deg noen andre å gjøre det med eller en som kan være trip-sitter (enten sammen med deg, eller i rommet ved siden av).
Sist endret av Qon; 20. oktober 2016 kl. 22:09.
Sitat av Qon Vis innlegg
Hvor gamle er dere?

Hvis man tviler på om det er lurt så har man ofte rett. Er det noen andre han er trygg på som eventuelt kunne vært trip-sitter? Det tror jeg er veldig lurt så du slipper å være alene om å håndtere at han eventuelt bad tripper siden dette også blir din første gang.

Faktisk vil jeg anbefale deg å prøve det uten han. Da slipper du å bekymre deg for hans ustabilitet og kan fokusere på å utforske deg selv og dine egne tanker og følelser. Du trenger ikke (og burde for sikkerhets skyld) ikke gjøre det alene første gang. Bare finn deg noen andre å gjøre det med eller en som kan være trip-sitter (enten sammen med deg, eller i rommet ved siden av).
Vis hele sitatet...
vi er begge 17år gamle
Om du skal ta det, ikke ta det med en du vet er litt ustabil. Men uansett vil jeg på det sterkeste fraråde deg å ta det. Det er så mye som foregår oppe i hjernen din for øyeblikket, du er ikke ferdig utvokst. Vent noen år, og om du fortsatt er interessert, så ja gjør det. Men ikke nå mann, du vil ikke begynne med sånt så tidlig!!
Sist endret av pmprsrgr; 20. oktober 2016 kl. 22:35.
17 år er alt for tidlig! Og om han har bipolare tendenser, så kan det være vanlige tenåringsgreier, men det kan også være begynnelsen på noe som kan utvikle seg i en mer alvorlig retning. LSD er kjent for å kunne framskynde psykisk sykdom, så jeg ville latt være å ta det om jeg var han.
Qon
Praise the Most High
Qon's Avatar
Sitat av spesielle kåre Vis innlegg
vi er begge 17år gamle
Vis hele sitatet...
Da synes jeg du skal snakke med kameraten din og foreslå at dere utsetter det noen år. Fokuser på viktigere prioriteringer som skole, førekort, jenter og venner. Det blir ikke mindre LSD i fremtiden så det vil komme mange anledninger senere til å eksperimentere med det. Jeg prøver ikke å si at du ikke takler det som 17-åring, men det haster ikke.

Hvis du derimot ikke klarer å vente i flere år så burde du definitivt gjøre det uten kameraten din. Det er ikke sånn at bare fordi dere har avtalt det og kjent hverandre lenge så "skylder" du han å gjennomføre det (synes jeg). Tvert i mot så burde du tenke på hans beste og ikke hjelpe han med å få det i seg. Det kan gjøre vondt verre for han og trippen kan bli ødelagt for dere begge. Det kan også være positivt. Kanskje han takler det bra og får en ny innsikt i seg selv og sine utfordringer, men jeg ville ikke satset på det.

Dropp det. Eller dropp det uten han (get it?)
This is bat country!
gregory's Avatar
Er du i tvil, så sier det seg selv. Dropp det, utsett det noen år. Jeg ventet til jeg var 22 år med å ta LSD første gang. Jeg angret ikke ett sekund over at jeg utsatte det så lenge.
Jeg er stor fan av god bruk av psykedelika men å ta syre med din psykisk ustabile kamerat når du er 17 år er helt enkelt en dårlig ide. Gjør deg selv og han en tjeneste og dropp tanken noen år.
Som alle andre her sier, vent noen år. LSD'en forsvinner ikke, tvert imot vill jeg tro det er større tilgang på LSD om noen år. Var selv 19 år første gang og tok det på en fest jeg arrangerte. Jeg anbefaler ikke å ta det på noen fest heller, trippen min var velykket men det kunne gått galt svært fort. Og om du tar det, ikke ta det med vennen din. Hadde jeg vært deg hadde jeg bare sagt straight up til han at du kan føle at det kan bli litt ukomfortabelt, eller at du blir stressset.
Sitat av spesielle kåre Vis innlegg
Har kjent han i over 10 år og jeg vet hvordan han er, men med tanke på at han er en litt ustabil person begynner jeg å bli litt i tvil. Han er alltid snill og hyggelig rundt meg, men blant andre er han en annen person.
Vis hele sitatet...

Jeg vill egentlig anbefale dere begge med å vente et par år med å ta LSD, men om dere imot all formodning har hastverk må dere virkelige lese dere opp på både subjektive og objektive beskrivelser stoffet, og være 110% sikker på at der LSD-25 og ikke noe sketchy RC dere har tenkt å trippe på. Dette sjekkes enkelt med UV lys. Dere er også nødt til å ha en bombesikker setting, vi snakker hytta med mobilen på flymodus osv osv.
Sist endret av Juicekongen; 21. oktober 2016 kl. 06:36.
Dersom dere mot formodning skulle velge å ta det likevel vil jeg anbefale deg å prøve å ta det uten han først. Selv om det kanskje går helt fint kommer det at du er stressa over han til å ødelegge hele trippen for deg. Prøv å få han til å ta det med noen andre eventuelt som ikke er stressa, jeg vet ikke, det er kanskje litt dårlig gjort. Ha i hvert fall en tripsitter klar til han om dere mot all formodning gjør det sammen likevel. (PS: men ikke gjør det)
ArbeidsledigProletar
Vet hvordan det er å være ung og utålmodig. Men serriøst, hvorfor riske å fucke opp den bipolare vennen din mer (og ikke minst deg selv) i det lange løp? Du/dere kan jo bare vente noen år og faktisk få så mye mer ut av det.

Mener ikke bare å komme med pekefinger her, men perspektiv og forståelse av verden er vel ikke helt utvikla før i tjueåra og man får ikke egentlig på nært like mye ut av psykedelia før man faktisk har litt mer voksne perspektiv på ting og lært seg konsekvenstekning, noe denne tråden tyder på at du ihvertfall har begynt å utvikle, dra nytte av det
Tja, hvor godt har du/dere planlagt da? Har du for eksempel sett for deg verst tenkelig scenario, og hva du/dere skulle ha gjort? Tror du gjør det beste valget om du følger rådene som blir gitt i denne tråden, ellers ville jeg anbefale deg å ha noen nødplaner i tilfelle ting går rett vest, som benzoer eller muligens antipsykotika
Hadde tenkt å skrive at det kunne være til nytte for en ustabil person å ta LSD. Selvfølgelig ikke dersom vedkommende har tendenser til å ta selvmord, da ville jeg anbefalt å ikke gjøre det. Jeg tok ikke LSD før jeg ikke lenger hadde noen selvmordstanker, men heller ville leve.

Dette hadde jeg altså tenkt å skrive. Helt til jeg så at dere bare var 17 år gamle begge to. Dere venter til dere er minst 20, ferdig snakka.
Jeg hadde tenkt å spørre om du mener faktisk bipolar, eller mer type ustabil, kort lunte, uforutsigbar, problematisk. Fordi jeg er bipolar og elsker LSD. Har hatt god terapeutisk nytte av det, og tror forresten egentlig at det kan være enklere å håndtere mind-altering drugs for en som allerede er vant til at ting går opp og ned og rundomkring inni hodet.

Det hadde jeg altså tenkt å skrive. Helt til jeg så at dere bare er 17 år gamle begge to. Hjernen er ikke ferdig utvokst før du er minst 20, og den er fortsatt litt i forandring fram til 25 års alder. Vent til minst 20. Selv var jeg over 23 første gang jeg tok LSD og det er jeg glad for, særlig med tanke på det at jeg har psykiske diagnoser. Det er fint å vite at hjernen har fått utvikle seg uten at jeg har køddet med den, så vet jeg at det er ikke min egen skyld at jeg er gæern. Jeg ble sprø FØRST, helt av meg selv, og da er det bare å akseptere. Men tenk så kjipt å leve med nagende tvil om at problemene kan ha rot i at man var en arrogant, utålmodig dust en gang som søttenåring. Vent.