Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 2821
Hei!

Jeg har planer om å bestille Passiflora Incarnata også kalt Pasjons Blomst. Er det noen som vet om jeg har lov til å bestille dette til Norge eller er dette forbudt som alt annet er i dette landet?

Jeg beklager hvis jeg har postet dette i feil kategori, da håper jeg at moderator flytter innlegget til rett kategori og ikke sletter innlegget mitt :-) .

Takker så mye for svar!
Suicide by proxy
Passiflora incarnata er klassifisert som legemiddel: Forskrift om legemiddelklassifisering (legemiddellisten, unntakslisten og urtelisten)

Så det er forbudt å importere. Hvis du likevel prøver har du gode odds for at det kommer gjennom, litt avhengig av hvor og når du bestiller. Blir det stoppet skjer det ikke noe annet enn at det returneres til avsenderen og du får et brev.
Det skal gå fint så lenge du ikke bestiller over 3mnd forbruk (hvem vet hvor mye det er) og bestiller fra et eøs-land. (england f.eks)
Jeg har selv bestilt det 2 ganger fra www.indigo-herbs.co.uk (passion flower tincture, den er bra!)
Var nervøs for at det ikke skulle komme gjennom, spesielt andre gangen (hadde med hamp-te i samme pakke, står markert som "cannabis sativa" og greier ) men den kom gjennom helt fint.