Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  20 8074
Hei, en bekjent av meg kom med følgendes utsagn før sommeren:
"Jeg hater å røyke weed sammen med andre. Du ser hvordan de virkelige er."

Jeg fikk oppleve dette en dag hvor vi var et gjeng på 4-5 som tok MDMA. Etter en stund, så ruller han ene en jay med noe veldig bra grønt som traff som et fjell. Den ene personen i gruppen ble deretter veldig egoistisk i form av at bare han skulle styre musikken, og ville bare prate om seg selv. Stikk motsatt av hvordan han var for 5 minutter siden. Han er heller ikke nødvendigvis slik i edru tilstand.

En annen gang opplevde jeg at en person ble ekstremt usikker på seg selv etter røyking, og jeg fikk en følelse av at han bare sa ting som skulle gjøre at jeg skulle oppfatte denne personen bedre. En såkallt "people-pleaser". Han er ikke slik til vanlig.

Har noen av dere opplevd at personligheten til folk endrer seg veldig etter å ha røyka, og er det positivt/negativt?
Endrer du deg?
Føler ikke at folk endrer seg under cannabisrusen, men heller at personlighetene blir boostet under rusen. Det er ihvertfall slik jeg har opplevd det.
Om noen er veldig glade til vanlig kan de ble ekstra glade under rusen, om noen noier mye til vanlig kan det hende de noier enda mer under rusen, er noen selvgode og alltid skal bestemme over andre mennesker så kan det hende at dette også blir boostet under rusen, men etter personlig opplevelse har det ikke vert helt slik at de negative sidene til folk blir boostet, men heller de positive sidene. Er kanskje derfor jeg bare har gode minner fra røykeopplevelser med kompiser.
Sist endret av slappegodt; 15. august 2016 kl. 00:13.
Jeg tror ikke det er så enkelt som at det er sånn eller sånn. Tror det skjer hundrevis av ting, og disse tingene skjer i forskjellig grad hos forskjellige mennesker og det er ikke vits å prøve å dra noe vettug ut av det å bruke det i generell sammenheng.
Jeg liker kun å røyke med noen kompiser fremfor andre. Har en veldig god kompis som jeg røyker en del med, og har også fks tatt MDMA med, og da har jeg fks funnet ut at jeg egentlig synes det er kjekkere å røyke alene fremfor med han. Grunnen til dette er at han blir ofte veldig egoistisk, fks spiser opp all munchies, gidder ikke hente/gjøre ting selv altså får andre til å gjøre det, skal styre all musikk og blir irritert om noen andre prøver å styre musikk, og ikke minst krever penger når jeg fks har røyka med han selvom jeg om kansje ikke oftere lar han røyke mitt og fikser andre ting gratis til han.

Nå ble dette en liten rant, men det har veldig mye å si hvem du røyker/tar noe annet med. Personlighetene kan bli boostet og det blir fort litt slitsomt.
Sitat av Tripstil Vis innlegg
Jeg liker kun å røyke med noen kompiser fremfor andre. Har en veldig god kompis som jeg røyker en del med, og har også fks tatt MDMA med, og da har jeg fks funnet ut at jeg egentlig synes det er kjekkere å røyke alene fremfor med han. Grunnen til dette er at han blir ofte veldig egoistisk, fks spiser opp all munchies, gidder ikke hente/gjøre ting selv altså får andre til å gjøre det, skal styre all musikk og blir irritert om noen andre prøver å styre musikk, og ikke minst krever penger når jeg fks har røyka med han selvom jeg om kansje ikke oftere lar han røyke mitt og fikser andre ting gratis til han.

Nå ble dette en liten rant, men det har veldig mye å si hvem du røyker/tar noe annet med. Personlighetene kan bli boostet og det blir fort litt slitsomt.
Vis hele sitatet...
Men jeg kjenner meg litt igjen i han, og jeg er ikke egoistisk. Det er bare det at jeg får så syyyykt munch og kan bli så syyykt soffasliter xD Men jeg blir jo ikke alltid slik av rusen, om han blir det så tyder det jo på at det er slik han er.
Sist endret av mollypolly; 15. august 2016 kl. 21:33.
Generelt sett så endrer man jo personlighet gradvis over tid hvis man røyker mye. Man blir sløv, treig og giddalaus. Og ikke minst egoistisk. Går det så langt at man røyker hver dag så er det ikke mye annet du ville ha valgt fremfor hasjen. Men dette er konsekvenser av langvarig bruk. Er du av typen som tar deg en fjon et par-tre ganger iløpet av året så er det ganske vanlig for de aller fleste at man får den berømte mønsjen og totalt lættis. Man tenker liksom på en annen måte, og man legger til side det negative og tenker mer positivt/morsomt.

Og BTW, det at han kompisen din sa at han hater å røyke med folk, for da ser han hvordan de egentlig er... Det må være blant det dummeste jeg har hørt. Hvis han ikke vil se hvordan vennene hans egentlig er uansett om det er fordi dem røyker eller ikke, så er det virkelig han det er noe galt med og ikke hans venner.
Sitat av hurdur Vis innlegg
...bare han skulle styre musikken, og ville bare prate om seg selv...
Vis hele sitatet...
Det er fort gjort å glemme seg bort når du er høg, dette er ganske vanlig.
Heldigvis er løsningen enkel. Bare vær ærlig med fyren.
"Gunnar, dude. Vi kunne ikke gitt mer faen i hva du syns om sesong 3 av Twin Peaks. Sorry ass.."
Ellers er det greit å innføre 5 minutters regelen på historie tid og la AUXen går i rotation per låt. Problem svolved
Sist endret av Juicekongen; 16. august 2016 kl. 22:32.
Trådstarter
Takk for svar! Var greit å få et annet perspektiv på dette.
Det er fullt mulig dette har blitt et overtenkt scenario, slik som med alt annet fort kan bli når en røyker
Sitat av smileyvic Vis innlegg
Generelt sett så endrer man jo personlighet gradvis over tid hvis man røyker mye. Man blir sløv, treig og giddalaus. Og ikke minst egoistisk. Går det så langt at man røyker hver dag så er det ikke mye annet du ville ha valgt fremfor hasjen. Men dette er konsekvenser av langvarig bruk. Er du av typen som tar deg en fjon et par-tre ganger iløpet av året så er det ganske vanlig for de aller fleste at man får den berømte mønsjen og totalt lættis. Man tenker liksom på en annen måte, og man legger til side det negative og tenker mer positivt/morsomt.

.
Vis hele sitatet...
Det spørs litt da, er flere jeg kjenner som røyker nesten hver dag og er fullt oppegående, ikke noe sløvere enn vanlig utenom under rusen. Jeg har røyket mye og ofte og det er mye jeg vil ha ovenfor cannabis. Tror det kommer helt an på person til person, jeg kjenner selvfølgelig typer som du beskriver, men det kommer helt an på person til person som sagt.
Kan ha et sunt forhold til cannabis selv om en røyker hver dag, det spørs bare hva formålet ditt med det er. Det er selvfølgelig mange formål og grunner til at folk røyker og ikke alle er bilder på et sunt forhold til rusmidler. Forskjellige grunner til at folk røyker cannabis kan være alt fra selvmedisinering, rømme vekk fra hverdagen eller bare chille alene eller med dine gode venner osv osv. Det er mange faktorer som kan spille inn og forme deg som person. Det har bare noe med synet ditt på rusmidler og hvordan du klarer å håndtere det mens verden spinner rundt.
Liten konklusjon: Ja, det er mange sløve stonere, men er utrolig mange som ikke er det også, ikke alle skal bli tatt under en kost.
Det er min mening, ble kanskje litt rotete, begynner å bli sent
Sist endret av slappegodt; 17. august 2016 kl. 03:31.
Sitat av slappegodt Vis innlegg
Liten konklusjon: Ja, det er mange sløve stonere, men er utrolig mange som ikke er det også, ikke alle skal bli tatt under en kost.
Det er min mening, ble kanskje litt rotete, begynner å bli sent
Vis hele sitatet...
Visst ikke jeg er helt på jordet her så ville han få frem at folk som røyker over lengre tid blir sløve. Uansett hvordan du vrir og vrenger på det, så har han rett. Du endres selvfølgelig ved at man røyker dag inn og dag ut, dog ikke på en negativ måte nødvendigvis, men man endrer seg.

Skjønner veldig godt hva du ville fram til Slappegodt og hva du mener, men selv om du føler du ikke har forandra deg stort så kan jeg garantere deg at du har blitt sløvere/slappere/mer giddalaus osv... enn det du hadde vært om du IKKE røyket !
Sitat av MasterOfNone Vis innlegg
Skjønner veldig godt hva du ville fram til Slappegodt og hva du mener, men selv om du føler du ikke har forandra deg stort så kan jeg garantere deg at du har blitt sløvere/slappere/mer giddalaus osv... enn det du hadde vært om du IKKE røyket !
Vis hele sitatet...
Dette kan du ikke garantere. Det er ikke slik at alle som røyker blir sløvere, slappere eller mer giddalaus. Selv ikke de som røyker daglig.
Sitat av caperno Vis innlegg
Dette kan du ikke garantere. Det er ikke slik at alle som røyker blir sløvere, slappere eller mer giddalaus. Selv ikke de som røyker daglig.
Vis hele sitatet...
Muligens feil ordvalg der, beklager for det, men jeg mener fortsatt at de som røyker daglig vil bli sløvere/slappere osv, til en viss grad. Noen mindre enn andre, men flesteparten reagerer i den retningen.

Mener ikke nødvendigvis at du blir totalt ubrukelig og ikke orker å lage middag, sånn at jeg får skutt det inn.

Ikke bare sløvere/slappere, men mer kynisk, giddalaus, men også visst du røyker for å kunne få innsikt i forskjellige ting som f.eks filosofi. Man endres når man begynner å røyke(både på godt og vondt) og på mange forskjellige måter, og det var vell egentlig det jeg ville frem til. Noen kan bli snillere, noen kan bli frekkere, noen kan innse at selvtilliten ikke har et stoppepunkt, mens andre kan få et knekk uten like av selvtilliten sin. Folk kan røyke for å komme frem til ting og tang, på lik måte som enkelte kan bruke lsd/syre/sopp for å oppnå åpenbaringer(litt forskjellig, men du skjønner tankegangen?).
Sist endret av MasterOfNone; 17. august 2016 kl. 14:27. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Du tegner et anekdotisk bilde som ikke er verdt stort. Mange du møter røyker kanskje ofte og du vil aldri vite om det. Selv er jeg godt trent og har mange aktive hobbyer, og de har ikke blitt færre etter jeg startet å røyke, tvert i mot. Samtidig har karrièren skutt i været. Skjønner at ikke alle har godt av røykings for ofte, men weed = slapp og lat har jeg altfor mange eksempler på er helt feil. Om kompisen din ble en kødd på røykings er han en kødd ellers, bare ikke i like stor grad.
Sist endret av flexx; 17. august 2016 kl. 23:55.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Hei,

begynte også når jeg var 15 -16 år. I starten var det veldig sosialt og morsomt. I 20 årene ble jeg mer usosial (det ble de fleste røyke vennene min, de likte best å røyke alene) Har aldri hatt panikk angst eller noe av den slags men hadde lite selvtillit. Var jeg fjern tok jeg ikke tlf osv. Følte også at alle de andre i livet mitt fikk gode jobber, familie osv mens jeg var tiltaksløs og nummen. Blir en følelse av å eksistere, ikke leve livet. Du drar på jobb, kommer hjem, røyker... og røyker, plutselig har det gått 10 år. Elsker cannabis men jeg er en av de 10% som misbruker det. Kan ikke ha 5 gram hjemme uten å bøtte på. I dag, 34 år har jeg sluttet, begynt og spise sunt å trene og digger det. Kommer nok til å begynne å røyke igjen senere i livet med har fått nok nå for de neste 15-20 årene.
cannabis kan funke veldig sterkt, ikke rart at noen oppfører seg litt annerledes om man er påvirket. så spiller det nok inn flere ting også med personen.
Bare ikke lage noen negative vibber bland hverandre under sterk rus.
Vil legge til noe som jeg har diskutert med andre, opplevd selv og sett på andre. Når en kjøper seg noen grammere og røyker her og der så forandrer en perspektiv på alt, en kommer inn i en slags boble. Det er deilig ja, men man merker ofte at en er mer sliten, mer avslappa, mer giddaslaus men ofte mer lykkelig (i starten). Så blir en mer apatisk og nummen men fremdeles mer avslappa. Det er ikke før en slutter i noen dager at en ser hvor i tåka man har vært, da sprekker bobla og man får virkeligheten i trynet igjen føles det som. Tror dette er generelt ut ifra hva jeg har hørt og opplevd. Andre med liknende erfaringer? Tror en ofte kan ha en tendens til å bli for komfortabel med sine egne tanker og sin egen avslappelse at en ikke lenger føler en trenger like mye stimuli fra andre folk. Eller fra jobb, eller fra omgivelsene rundt en. Tror tankesettet til folk er veldig forskjellig og en ikke kan trekke definitive konklusjoner men en kan vel se generelle mønstre som en kan halvhjerta prøve å sette på plass.

At en kan være suksessfull og alt det uten at cannabisen påvirker deg veldig er helt mulig, men det er etter min erfaring noe de lateste stonerne liker å lire av seg der de sitter med maten sin og pc'n sin i sin rotete lille leilighet. De jeg kjenner som er suksessfulle som røyker cannabis er de som røyker det en sjelden gang i blant, ikke mer en 2-3 ganger i måneden. Vet om et par mennesker som røyker grammevis om dagen og som fungerer helt vanlig, de ser aldri fjerne ut heller - men de har ofte en del skjulte problemer som ofte kan knyttes til cannabisen har jeg lært.

Jeg tror at cannabis nesten utlukkende ved ofte røyking vil gjøre deg mindre effektiv, mindre suksessfull på flere områder her i livet. Unntak skjer jo med tanke på hvordan folk er bygget opp mentalt sett. Kanskje noen får slappet av og tenkt seg om mer de som er veldig stresset og det blir produktivt for dem, kanskje disse menneskene ellers ikke hadde hatt så veldig mye negativt av å røyke cannabis heller. Blir jo bare et eksempel på synsinga mi.

Men i bunn og grunn sett vekk fra mine erfaringer er cannabis et stoff som har en spesiell virkning med spesielle egenskaper og når dette stoffet blir innført i svært forskjellige sinn vil resultatet ofte bli svært forskjellig. Det virker ganske nyttesløst å diskutere det uten forskning.
Sitat av Relevant Vis innlegg
Vil legge til noe som jeg har diskutert med andre, opplevd selv og sett på andre. Når en kjøper seg noen grammere og røyker her og der så forandrer en perspektiv på alt, en kommer inn i en slags boble. Det er deilig ja, men man merker ofte at en er mer sliten, mer avslappa, mer giddaslaus men ofte mer lykkelig (i starten). Så blir en mer apatisk og nummen men fremdeles mer avslappa. Det er ikke før en slutter i noen dager at en ser hvor i tåka man har vært, da sprekker bobla og man får virkeligheten i trynet igjen føles det som. Tror dette er generelt ut ifra hva jeg har hørt og opplevd. Andre med liknende erfaringer? Tror en ofte kan ha en tendens til å bli for komfo
Vis hele sitatet...
Der traff du godt. Dette jeg prøvde så hardt og få frem i mitt tidligere innlegg. Fint du kan det å ordlegge deg, har noen timer og øve meg på hehe. Skjønner veldig fint hva du mener.
Jeg er enig i det du sier Relevant, og har nylig opplevd det samme selv.
Hadde akkurat fått tak i noe god grønt etter en 3 måneders pause, og røyka hver kveld i en uke fra 22-01 kanskje. De første kveldene var veldig bra, men ble etterhvert mye mer lat, og jeg tenkte hver dag på at "Yess, i kveld skal jeg røyke!" fra morgen av. Sluttet etter en uke, når de negative effektene ble for store.

Dog, så skal det sies at weeden har også hjulpet meg gjennom flere tunge perioder i livet mitt, hvor den har vært det eneste pågangsmotet jeg hadde for å komme meg gjennom den perioden. Dette involverte at jeg MÅTTE jobbe 8-12 timer 6 dager i uka i et halvt år. Halvveis gjennom denne perioden mistet jeg totalt motivasjonen. Ved å kombinere jobbing, og røyking, så kom jeg meg gjennom det hele uten å miste fatninga. Jobba 6 timer fra morran av edru, 1-2 timers pause, og så røyka/jobba jeg på kvelden. Må si at jeg virkelig fikk smaken til slutt på å programmere dype algoritmer fullstendig fjern

Jeg måtte fra starten av ha mindsettet at røyking = jobbing, og læringsfaktor gikk nok ned kraftig når jeg var rusa. En annen faktor kan være at jeg røyka før jeg mista motivasjonen også, og at dette kunne utløst tap av motivasjon.

Alt i alt, så mener jeg selv at weeden var den som gjorde at jeg ikke mistet fatningen i denne perioden.
Sitat av Relevant Vis innlegg
Vil legge til noe som jeg har diskutert med andre, opplevd selv og sett på andre. Når en kjøper seg noen grammere og røyker her og der så forandrer en perspektiv på alt, en kommer inn i en slags boble. Det er deilig ja, men man merker ofte at en er mer sliten, mer avslappa, mer giddaslaus men ofte mer lykkelig (i starten). Så blir en mer apatisk og nummen men fremdeles mer avslappa. Det er ikke før en slutter i noen dager at en ser hvor i tåka man har vært, da sprekker bobla og man får virkeligheten i trynet igjen føles det som. Tror dette er generelt ut ifra hva jeg har hørt og opplevd. Andre med liknende erfaringer? Tror en ofte kan ha en tendens til å bli for komfortabel med sine egne tanker og sin egen avslappelse at en ikke lenger føler en trenger like mye stimuli fra andre folk. Eller fra jobb, eller fra omgivelsene rundt en. Tror tankesettet til folk er veldig forskjellig og en ikke kan trekke definitive konklusjoner men en kan vel se generelle mønstre som en kan halvhjerta prøve å sette på plass.
Vis hele sitatet...
Skjønner veldig godt hva du mener, spesielt det du mener med at man blir apatisk og trenger mindre stimuli. Tror dette egentlig er noe som gjelder alle rusmidler, sakte men sikkert så erstatter man ulike behov med rusmiddelet etterhvert som man blir avhengig/bruker mer. Til slutt så trenger man bare rusen sin og en god film for å ha det bra.
Jeg tror veldig mye har med miljø og mindset å gjøre. Jeg har alltid vært veldig sosial, men så røyker jo alle vennene mine også. Jeg liker også å ha mange baller i luften, er med på mye forskjellig i lokalsamfunnet og engasjerer meg i mye rart. Er langt fra apatisk i alle fall. Har røyka hver dag i over 10 år.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Mulig det kompisen din sa utløste et tankemønster under en mdma rus. Hvordan er du selv under en rus? Jeg føler meg hvertfall mer avslappet og tilfreds med meg selv når jeg røyker, har et godt selvbilde til vanlig også, men når jeg røyker får jeg lyst til å bare slappe av med dama eller et spill. Spiller ikke mye når jeg ikke er rusa, så jeg tviler på at jeg innerst inne er en nerd..

Du må egentlig føle på deg selv. Kompisen din mener dette, og han kan ha rett, men mest sannsynlig mener han bare deres vennegjeng, med tanke på at han ikke liker å røyke med "andre mennesker", betyr jo bare at han ikke har røyket med meg ennå
Sist endret av Realtaylor; 11. oktober 2016 kl. 06:00.