Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  40 15279
Har kommet i den situasjonen at jeg nå doserer ghb 24/7. Det vil si 5-6 doser døgnet. Det første jeg Gjør på morgenen, og det siste jeg Gjør før lyset slukkes. Jeg begynte med Ghb først å fremst for å erstatte annen rus. Jeg ruset meg på Alkohol, Amfetamin, kokain, Mdma, Lsd og alt som kan ruses på, utenom opiater. Har gjennomført en lang behandling for å komme ut av det. Ghb ble en erstatning for alkoholen og det sentralstimulerende, da den ga noe av samme følelsen. Veldig euforisk og fin rus. Etterhvert merket jeg at jeg fungerte mye bedre sosialt med litt innabords, så sakte men sikkert ble det en del av hverdagen. Har gått på det 24/7 i ca 3 mnd nå. Det jeg lurer på, er om det vil være farlig for meg å bråstoppet? Det er nettopp en bråstopp jeg er fristet til å gjøre selvom det kan bli et par tøffe uker foran meg. Men kan det være fare for livet mitt? Jeg har en avhengighetspersonlighet, så jeg må bare infinne meg med at jeg ikke kan bytte ut noe med et annet. Benzo som nedtrapping er uaktuelt. Har noen nyttige erfaringer? Tenker at jeg må ta tak i det nå Før det er for sent. Takk
GHB kan gi ganske brutale abstinenser, forrige gang jeg var på avrusing for heroin og benzo, fortalte helsepersonell der at det verste tilfellet de hadde hatt inne var på nettopp GHB. Personen ble psykotisk og måtte legges i koma etter få dager. Så vel, ikke for å skremme men jeg ville vel snakket med kvalifisert helsepersonell før du tar en cold turkey på akkurat GHB.
Hammerheart GG
Halmstad's Avatar
Pissa blod enda eller ? Gled deg
Sitat av Halmstad Vis innlegg
Pissa blod enda eller ? Gled deg
Vis hele sitatet...
Haha, måtte le litt her. Oppmuntring til avslutning!
Har ikke erfaring med det selv men har hørt fra flere at og slutte brått på GHB er noe av det vanskeligeste/jævligeste som er. Kan fort havne i Delirium. Tror ikke det kan anbefalest og bare slutte brått på det uten noe form for nedtrapping. Det er iallefall ikke noe god ide og trappe seg ned på andre stoffer mens du i tilleg tar GHB. Lureste er vel og tvinge deg selv ned fra 5-6 doser til 3-4 2-3 1-2 0-1
Trådstarter
Ikke mange oppmuntrende tilbakemeldinger her Men skulle gjerne ha hørt noe mer konkret angående lengden jeg har brukt 24/7. Har hørt at det er først etter 6mnd det begynner å bli direkte farlig cold turkey. Jeg vet svært godt at det er et helvete med bråstopp om man har brukt det over tid. Jeg tror ikke jeg har disiplin nok til å klare trappe ned, derfor ønsker jeg en bråstopp nå, før en bråstopp vil være fysisk umulig. Noen som vet noe om det? (Ser jeg skrev 3 mnd I innlegget, men etter å ha telt uker er det 2,5mnd)

Sitat av Halmstad Vis innlegg
Pissa blod enda eller ? Gled deg
Vis hele sitatet...
Hehe.. Nei heldigvis ikke! Hvor lang tid tok det Før du pisse blod? Om du snakker av erfaring vel og merke? Hva kommer det av? Hadde jeg gjort det, hadde jeg ikke bare vurdert en stopp. Da MÅ man jo stoppe
Sist endret av slaabrokk; 25. juli 2016 kl. 19:22. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Er vel helt på grensen til off-topic men det eneste mennesket jeg kjenner som gikk 24/7 på GHB klarte å slutte ved å få familien til å spandere gravstein og kiste, hun ordnet det resterende med å prøve å fly fra 6 etasje.

Min anbefaling etter moderat erfaring med stoffet er dog å trappe ned.
Trådstarter
Sitat av ztaale Vis innlegg
Er vel helt på grensen til off-topic men det eneste mennesket jeg kjenner som gikk 24/7 på GHB klarte å slutte ved å få familien til å spandere gravstein og kiste, hun ordnet det resterende med å prøve å fly fra 6 etasje.
Vis hele sitatet...
Litt off-topic ja, men setter pris på alle slags tilbakemeldinger

Prøver med en form for nedtrapping i dag. Kan holde tråden oppdatert med hvordan det utarte seg
Hva med å snakke med legen din?
Vil fraråde deg å ta det opp med legen din. Det kan og vil ofte få konsekvenser for eventuelle sertifikater, samt senere behandlingstilbud ved en psykiatrisk lidelse.
Sitat av stranger Vis innlegg
Vil fraråde deg å ta det opp med legen din. Det kan og vil ofte få konsekvenser for eventuelle sertifikater, samt senere behandlingstilbud ved en psykiatrisk lidelse.
Vis hele sitatet...
Det er vel bedre å snakke med legen(og potensielt miste lappen) enn å være rusavhengig resten av sitt liv. Det er vanskelig å kvitte seg med slike avhegigheter uten hjelp, der kan legen være en god støttespiller. Dessuten så burde ikke en person som er rusa på ghb 24/7 heller kunne kjøre bil. Jeg synes det blir dumt å fraråde noen å søke profesjonell hjelp.
Trådstarter
Jeg ser begge sider av saken. Har gjennomført behandling for andre rusmidler som nevnt I åpningstråden med suksess. Ghb'en ble en erstatter for alt det andre, og med en avhengighetspersonlighet så er det jævla naivt å tro at en skal klare kose seg med det en gang iblant. Men akkurat nå med kun Ghb'en ønsker jeg å prøve på egenhånd. Lite motivert for en ny runde behandling. Tar med meg mye av det jeg lærte I behandling selvsagt. Skulle jeg snuble etter å ha prøvd tappert gang etter gang, så henvender jeg med direkte til stedet jeg var i behandling. Men spørsmålet er fortsatt om noen andre vet hvordan det er å gå av ghb etter å ha brukt det 24/7 over ca 2,5mnd. Klart meg med 4 doser I dag. (4 fulle korker) med ca 3,5t intervall. Gått helt greit.
Tror ikke Du finner noen som har hatt nøyaktig likt intervall som deg på dette. Når det er sagt så tømte jeg en gang 1,5 liter sterk GHB i løpet av ca 2-3 uker. Det skal nevnes at jeg også dytta i meg 100 1 MG xanor i samme periode. Jeg kan huske at jeg ble fysisk og psykisk syk på grensen til det uutholdelige i ca 1- 2 uker etterpå. Så ble det ganske fort mye bedre. Så jeg tipper det blir ekstremt hardt for deg første uka, før det gradvis avtar. Likt mye annet med andre ord. Men vær forberedt på en vond måned iallfall
Tenkte å skrive her i går, men gav faen siden jeg ikke skjønner helt hvor du vil, og hva du har å tape? Har du barn? Hvis ikke ville jeg lagt meg inn på sykehus. Fuck rehabilitering om du ikke vil, men når du først bor i norge går det an å benytte seg av helsetjenestene. Bor du hundre mil fra butikken er det såklart litt kjipt å miste førerkortet også men. Hvorfor slite med det her selv, når du kan bare ligge å chille i en seng og bli overvåket av profesjonelle folk en liten stund? Ligge der og få gratis mat og legedop? Skjønner ikke helt hvorfor du gidder å gjøre hva enn du har tenkt å gjøre(?) alene. Høres ikke helt ut som du vet selv om du vil slutte eller ikke.... Men en pause gjør vel uansett godt? Så kan du dra hjem å drikke GHB etterpå igjen da, ingen som nekter deg det.

Nei, har ikke erfaring med å være på GHB 24/7 og er usikker på hva de gjør med kroppen. Men om abstinensene er en tidel av alkohol/benzo abstinenser, ville jeg lagt meg inn og tatt det som en pause i verste fall.
Sist endret av TrippyKing; 27. juli 2016 kl. 02:21.
Trådstarter
Sitat av GodBlanding Vis innlegg
Tror ikke Du finner noen som har hatt nøyaktig likt intervall som deg på dette. Når det er sagt så tømte jeg en gang 1,5 liter sterk GHB i løpet av ca 2-3 uker. Det skal nevnes at jeg også dytta i meg 100 1 MG xanor i samme periode. Jeg kan huske at jeg ble fysisk og psykisk syk på grensen til det uutholdelige i ca 1- 2 uker etterpå. Så ble det ganske fort mye bedre. Så jeg tipper det blir ekstremt hardt for deg første uka, før det gradvis avtar. Likt mye annet med andre ord. Men vær forberedt på en vond måned iallfall
Vis hele sitatet...
Takk for god tilbakemelding! Går ca 1 liter i mnd bra sterk GHB her. Ganske heavy blande Gro og Xanor En tøff periode i livet ditt?

Tok sist dose kl 1930 I går. En seroquel før leggetid, og sov som en stein. Kl er nå 0800 på morgenen, og jeg kjenner ikke så mye til abstinens. Men jeg går nok for en nedtrapping. Loggfører alle doser.

Sitat av TrippyKing Vis innlegg
Tenkte å skrive her i går, men gav faen siden jeg ikke skjønner helt hvor du vil, og hva du har å tape? Har du barn? Hvis ikke ville jeg lagt meg inn på sykehus. Fuck rehabilitering om du ikke vil, men når du først bor i norge går det an å benytte seg av helsetjenestene. Bor du hundre mil fra butikken er det såklart litt kjipt å miste førerkortet også men. Hvorfor slite med det her selv, når du kan bare ligge å chille i en seng og bli overvåket av profesjonelle folk en liten stund? Ligge der og få gratis mat og legedop? Skjønner ikke helt hvorfor du gidder å gjøre hva enn du har tenkt å gjøre(?) alene. Høres ikke helt ut som du vet selv om du vil slutte eller ikke.... Men en pause gjør vel uansett godt? Så kan du dra hjem å drikke GHB etterpå igjen da, ingen som nekter deg det.

Nei, har ikke erfaring med å være på GHB 24/7 og er usikker på hva de gjør med kroppen. Men om abstinensene er en tidel av alkohol/benzo abstinenser, ville jeg lagt meg inn og tatt det som en pause i verste fall.
Vis hele sitatet...
Vet godt hvordan avgiftning er. Gjenngått det 2 ganger. Og ja, det er behagelig, trygt og godt. Men det er mange faktorer som spiller inn som gjør at det er absolutt siste utvei nå, uten at jeg skal gå nærmere inn på det. Ellers takk for responsen
Sist endret av slaabrokk; 27. juli 2016 kl. 09:16. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Er vel bedre å hvertfall h

Er vel bedre å hvertfall høre hva legen din sier istede for å risikere helse ved å stoppe et så intenst bruk på feil måte?
Sist endret av Makkafisn; 27. juli 2016 kl. 11:38. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Trådstarter
Sitat av Makkafisn Vis innlegg
Er vel bedre å hvertfall h

Er vel bedre å hvertfall høre hva legen din sier istede for å risikere helse ved å stoppe et så intenst bruk på feil måte?
Vis hele sitatet...
De fleste fastleger har ikke snøring på Ghb abstinenser. De fleste har ikke peil på Ghb I det hele tatt. Og under omstendighetene, som jeg ikke føler for å dele, så lar jeg det være en siste utvei med profesjonell hjelp. Gir det et forsøk (eller et par, om jeg ikke lykkes første gang) før jeg går den vegen. Hvem vet. Kanskje jeg faktisk klarer dette på egenhånd uten at det skal oppleves som et mareritt. Er forberedt på at det kommer til å bli tungt, og savnet av glede og å fungere sosialt blir veldig vanskelig. Hører gjerne fra andre som har vært igjennom dette, og deres historier.
Sitat av slaabrokk Vis innlegg
De fleste fastleger har ikke snøring på Ghb abstinenser. De fleste har ikke peil på Ghb I det hele tatt. Og under omstendighetene, som jeg ikke føler for å dele, så lar jeg det være en siste utvei med profesjonell hjelp. Gir det et forsøk (eller et par, om jeg ikke lykkes første gang) før jeg går den vegen. Hvem vet. Kanskje jeg faktisk klarer dette på egenhånd uten at det skal oppleves som et mareritt. Er forberedt på at det kommer til å bli tungt, og savnet av glede og å fungere sosialt blir veldig vanskelig. Hører gjerne fra andre som har vært igjennom dette, og deres historier.
Vis hele sitatet...
Det skader vel ikke å høre med fastlegen? Om det faktisk skulle være farlig å gå "cold turkey" etter et slikt forbruk så er vel det å ignorere legehjelp temmelig dumt. Jeg synes også det blir dumt å avfeie legenes kompetanse med å si at "De ikke har snøring på ghb". Hva får deg til å tro at du eller vi på freak har bedre kompetanse enn en utdannet lege? Men for all del... bare å kjøre på. Det er jo bare din egen helse det er snakk om.

Edit: Om det skulle være en ultraspesiell grunn for at du ikke kan søke legehjelp, så beklager jeg krassheten i innlegget mitt
Sist endret av Mirage; 27. juli 2016 kl. 14:44.
Trådstarter
Sitat av Fuglern Vis innlegg
Det skader vel ikke å høre med fastlegen? Om det faktisk skulle være farlig å gå "cold turkey" etter et slikt forbruk så er vel det å ignorere legehjelp temmelig dumt. Jeg synes også det blir dumt å avfeie legenes kompetanse med å si at "De ikke har snøring på ghb". Hva får deg til å tro at du eller vi på freak har bedre kompetanse enn en utdannet lege? Men for all del... bare å kjøre på. Det er jo bare din egen helse det er snakk om.

Edit: Om det skulle være en ultraspesiell grunn for at du ikke kan søke legehjelp, så beklager jeg krassheten i innlegget mitt
Vis hele sitatet...
Jeg ignorerer ikke legehjelp. Jeg ønsker å prøve på egenhånd først av ulike årsaker. Om det mot formodning skulle bli altfor vanskelig, legger jeg meg inm til avrusning. Og som nevnt litt ovenfor her, har jeg allerede begynt nedtrapping. Altså ingen cold turkey. Oppfatter deg ikke som krass Men akkurat nå ønsker jeg å prøve dette på egenhånd, og vil gjerne høre fra dem som har erfart lignende, med et misbruk på ca samme tidsperiode.

I dag tok jeg første dosa kl 0900 (1 kork) 2 timer etter jeg sto opp. Neste dose kl 1330. Klokka er nå 1740, og har ikke tatt noen ny dose enda. Dette er en stor reduksjon i forhold til hva jeg pleier å ta, og det går overraskende fint. Kjenner på en trang til dosering nå, men tenkte å drøye til iallefall etter en økt på gymmen. Det blir da isåfall siste dose før kvelden. Kjenner jeg blir motivert over at det foreløpig går så fint.

Klokka er nå 1940. Har klart utsette siste dose for dagen med mange timer. 6,5t siden sist. I går tok jeg 23ml. Og I dag har jeg klart meg med 13ml totalt. Legger meg tidlig og bruker seroquel for å sove, så vet at jeg ikke kommer til å ta noe mer. Godt under halvparten av hva jeg vanligvis tar, og nesten halvparten så mye som i går. Og det har foregått nærmest smertefritt. Lover bra Kjenner at det hjelper meg å skrive litt om det her også. Litt terapautisk. Bryr meg ikke så mye om hvor mange som leser det. Men om noen har innspill eller noen kommentarer av noe slag, så er det hjertelig velkommen!
Sist endret av slaabrokk; 27. juli 2016 kl. 20:43. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Har ingen erfaring eller kjennskap til ghb whatsoever, vil bare ønske deg lykke til! Fortsett å loggføre inntaket ditt, vær positiv og fortsett å dele med oss hvordan det går. Jeg leser og heier :-)
Bare forbered deg på at dette kommer til å bli tøft. Da er du godt på vei allerede, og det blir enklere å forholde seg til, når du vet at det skal gjøre vondt. Lykke til og tvi tvi
Sitat av slaabrokk Vis innlegg
Kjenner at det hjelper meg å skrive litt om det her også. Litt terapautisk. Bryr meg ikke så mye om hvor mange som leser det. Men om noen har innspill eller noen kommentarer av noe slag, så er det hjertelig velkommen!
Vis hele sitatet...
Fortsett! Følger med på hvordan det går her jeg og
Kan jo linke til denne tråden startet av Skogtur:
"Oppkast på GHB"

Sitat av kn^tte Vis innlegg
.....
Det som skjer med GHB er at du blir FYSISK avhengig av det. Går du lenge nok på det, MÅ kroppen ha det. GHB er et stort problem i Nederland (22 000 daglige brukere, som er FYSISK avhengige). Det er ikke mulig å få brukerne til å slutte med det, da det er fysisk umulig, du blir dårlig, og du kan potensielt dø dersom du ikke får dosen din. I Nederland gjøres det tiltak for å forhindre nye brukere, samt bare "holde liv" i de som er avhengige.

GHB har hatt sin popularitet fordi det er så utrolig lett og billig å produsere selv. Brukere forteller at bedre selvtillit er en av hovedfaktorene til at de bruker stoffet. Det finnes mange tryggere måter å være sosial på eller få bedre selvtillit. Finn noe meningsfylt å bruke tiden på. Du har ikke lyst å være en av de som sitter der å kun tenker på sin nye dose, og må kjøre på hver 2. time. Det er ikke mye sosialt liv i det, og jeg tror nok at din selvtillit tappes ganske kjapt i en sånn tilstand.

Anbefaler dere som vurderer å begynne med det om å lese dette først: http://english.mainline.nl/posts/sho...se-ghb-at-home

Se gjerne resultatene fra "GHB Overdose Prevention Research among hard to reach users" gjort av Mainline: http://mainline-eng.blogbird.nl/uplo...tober_2015.pdf
Vis hele sitatet...
Trådstarter
Veldig hyggelig å se at folk er interesserte i å følge med Det gir meg enda mer motivasjon. Det har også i dag gått over all forventning. Tok første dosa kl 0900, og den andre kl 1600. Nå er kl 2050 og jeg føler kun et bittelite sug, men klarer fint la være. Så I dag har jeg kun intatt 9ml. Ca 3 ganger så lite som Hva jeg vanligvis har tatt. Jeg er utrolig lettet over hvor godt jeg har taklet nedtrappingen fysisk og psykisk. Krever jo litt disiplin. Også overrasket hvor lite abstinenser jeg føler på. Vet ikke om det kan kalles abstinenser engang. Skjelver ikke. Ingen svette. Kun litt apati og mindre gledesfølelse. Hadde nok overlevd cold turkey, men glad jeg valgte nedtrapping. Ser for meg at jeg holder meg på 9ml er par dager nå, før jeg går ned til 4-5ml.

Sitat av kn^tte Vis innlegg
Kan jo linke til denne tråden startet av Skogtur:
"Oppkast på GHB"
Vis hele sitatet...
Jeg er klar over alt det der. Står ingenting om hvordan det er å gå av etter 2-3 mnd. Tror nok at dem som er blitt så fysisk avhengige har holdt på 24/7 en god del lenger enn meg. Men takk for innspillet
Sist endret av slaabrokk; 28. juli 2016 kl. 21:58. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Dette kommer til å gå kjempe fint.
Hold fokus og ikke føl så mye
Klem fra Betty
Trådstarter
Sitat av Nurse Betty Vis innlegg
Dette kommer til å gå kjempe fint.
Hold fokus og ikke føl så mye
Klem fra Betty
Vis hele sitatet...
Takk Betty Betyr mye!

Tok første dose nå kl 0930. Sist gang kl 16 i går. Så har da gått 17,5 timer uten dosering. Og når jeg nå tok dagens dose, følte jeg ikke på noen abstinenser. Kun et lite sug. Hadde klart meg uten dosering, men når jeg nå har gått inn for nedtrapping så doserte jeg allikevel. Veldig overrasket over at et 24/7 forbruk ( 30-35ml daglig) på nærmere 3 mnd skulle være så enkelt å trappe ned på. Veldig gledelig selvsagt. Kan ha noe med at jeg har forberedet meg på det verste, og at jeg har klart tenke så positivt som jeg har gjort. Takk til alle dere som har bidratt i denne tråden også. Jeg kommer til å skrive her daglig, helt frem til at jeg har vært på 0ml over flere dager
Lykke til slaabrokk. Du har tatt en god beslutning!
En jeg kjenner var avhengig av GHB i ungdomsårene, det beste for han var å gå på avrusning. Anbefaler dette sterkt, han er ikke akkurat rusfri i dag, han holder fortsatt på med cannabis og xtc, men jeg mener det er steg bedre enn å fortsette å ruse seg på GHB! Lykke til! Du kommer til å klare dette! Fortsett å skrive hvordan der går!
Dette her er veldig bra slaabrokk! Etter at jeg har sett disse innleggene du har skrevet så tror jeg at du klarer deg fint uten legehjelp/avrusning.
Du har vært råflink! Har ikke erfaring med GHB selv, men har lest at å kutte det kan være et rent helvette.
Keep it up, og husk å ikke vær for hard på deg selv om du sprekker, å feile er ett steg nærmere å lykkes! Du prøver, og er motivert til å slutte, og det vil jeg tørre påstå er mesteparten av jobben overstått!
Sist endret av Lyra; 29. juli 2016 kl. 13:58.
Trådstarter
Sitat av slappegodt Vis innlegg
En jeg kjenner var avhengig av GHB i ungdomsårene, det beste for han var å gå på avrusning. Anbefaler dette sterkt, han er ikke akkurat rusfri i dag, han holder fortsatt på med cannabis og xtc, men jeg mener det er steg bedre enn å fortsette å ruse seg på GHB! Lykke til! Du kommer til å klare dette! Fortsett å skrive hvordan der går!
Vis hele sitatet...
Jeg har gjennomgått både avrusning og behandling tidligere for andre ting. Om dette er noe jeg klarer på egenhånd, ønsker jeg det. Og det har jo gått over all forventning, så er jo ikke noe å lure på mer Ellers Tusen takk!

Og tusen takk til dere andre Om det er andre i samme situasjon som meg, så håper jeg dette kan motivere og gi dere et spark bak. Nå er det ikke sikkert en nedtrapping går like problemfritt for dere, som det tilsynelatende gjør med meg. Jeg vil anbefale avrusning på det sterkeste slik som dem fleste andre her.

Har slitt litt mer i dag enn i går. Første dose kl 0930. Kl er nå 1420. Har ikke tatt meste dose enda. Tenker å gjøre som i går å ta den kl 1600. Noe som hjelper veldig er å ta en treningsøkt for å få bort suget, og tankene vekk fra det. Det gjør også at en får litt mer gledesfølelse. Naturlig gledesfølelse Det er godt å kjenne på. Reseptorene er da ikke helt avslått

Det var egentlig ikke planen, men siden det gikk så bra, så landet jeg i dag på 6,5ml ned 2,5ml fra i går. Uten trening og genrell fysisk aktivitet hadde det ikke gått like lett.
Sist endret av slaabrokk; 29. juli 2016 kl. 20:51. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Veldig inspirerende å se at du klarer dette så bra.

Du må ha en sterk psyke.

Men... jeg vil tipse deg til å ikke bråslutte helt enda, fordi det er når man er på de lave dosene det er viktig å la kroppen vende seg til at dette skal ut av systemet, så ikke bråslutt enda.

Regel nummer 1 når det kommer til nedtrapping er aldri gå OPP igjen på dosering en dag, ta det heller sakte og sikkert mot slutten og målet ditt er nådd!
Trådstarter
Sitat av Freefalling Vis innlegg
Veldig inspirerende å se at du klarer dette så bra.

Du må ha en sterk psyke.

Men... jeg vil tipse deg til å ikke bråslutte helt enda, fordi det er når man er på de lave dosene det er viktig å la kroppen vende seg til at dette skal ut av systemet, så ikke bråslutt enda.

Regel nummer 1 når det kommer til nedtrapping er aldri gå OPP igjen på dosering en dag, ta det heller sakte og sikkert mot slutten og målet ditt er nådd!
Vis hele sitatet...
Tusen takk Ja, jeg har gått ganske fort frem i nedtrappingen. Fristende da det har gått så bra. Mestringsfølelse. Men ser veldig godt poenget ditt! Og tar det til etterretning.

Nå har jeg ikke dosert siden kl 11 i går formiddag. Kjenner ikke på noen abstinenser. Kun det vanlige, som apati og mindre gledesfølelse. Tenkte å dosere kl 11, da det har 24t. Og fortsette med det i noen dager før det er full stopp

Gått på en smell i dag. Ekke noe vits i å være uærlig på min egen tråd. Middag ute med kolleger. Disiplinen holdt ikke helt mål. Ikke brukt på langt Nær like mye som før nedtrapping, men klassifiseres absolutt som et tilbakefall. Men det betyr ikke at jeg ikke fortsetter med nedtrappingen. Kjenner jeg får vondt inni meg av å skrive dette. Men skuffer vel ingen andre enn meg selv.
Sist endret av slaabrokk; 30. juli 2016 kl. 22:25. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Park Supervisor
NodSquad's Avatar
Tilbakefall er regelen, det vil skje før eller siden, med de aller aller fleste. Det er ikke noe å trykke seg ned for. Tenk på hva du allerede har fått til. Du har tatt en avgjørelse om å slutte. Du har begynt nedtrappingen som er en lur måte å gjøre det på. Det har gått fint hittil. You are golden. Liten glipp, ikkenoe problem. Lær av det. Hva fikk deg til å glippe? Unngå den situasjonen neste gang.

Lykke til og jeg har trua��
Sitat av slaabrokk Vis innlegg
Tusen takk Ja, jeg har gått ganske fort frem i nedtrappingen. Fristende da det har gått så bra. Mestringsfølelse. Men ser veldig godt poenget ditt! Og tar det til etterretning.

Nå har jeg ikke dosert siden kl 11 i går formiddag. Kjenner ikke på noen abstinenser. Kun det vanlige, som apati og mindre gledesfølelse. Tenkte å dosere kl 11, da det har 24t. Og fortsette med det i noen dager før det er full stopp

Gått på en smell i dag. Ekke noe vits i å være uærlig på min egen tråd. Middag ute med kolleger. Disiplinen holdt ikke helt mål. Ikke brukt på langt Nær like mye som før nedtrapping, men klassifiseres absolutt som et tilbakefall. Men det betyr ikke at jeg ikke fortsetter med nedtrappingen. Kjenner jeg får vondt inni meg av å skrive dette. Men skuffer vel ingen andre enn meg selv.
Vis hele sitatet...
hei. du har vært veldig flink og gikk på en liten smell igår. hvis du ikke hadde fortalt om det og bare lata som ingenting hadde det vært ødeleggende for selvbildet ditt, da du ville fått ros for den dagen også, men du visste at du hadde hatt en liten sprekk. bra du er ærlig, det viser at du kan klare dette på egenhånd. ny dag, kjør på!
Vel, hvordan går det med denne karen? Er nedtrappingen fortsatt en realitet, eller har abstinensene blitt for voldsomme? Uansett hvordan det går Vil jeg minne deg på at GHB er ekstremt tøft å slutte med, og det er mye mulig at behandling er veien å gå. Håper du er ved godt mot Slaabrokk, og lykke til!
Potetgullkjenner
FatMan's Avatar
Enda ingen oppdatering herfra? :/
Yo, går det bra med deg?
Helt rasjonelt vil jeg tro det beste er en kontrollert nedtrapping, der du gradvis nedjusterer dosene- altså mindre og mindre korker over tid til du er kommet ned på 0. Det finnes ikke noe som heter nedtrapping på ghb i behandlingsinstitusjoner. Der vil du få valium, orfiril, og diverse andre c- preparater. (Men alt det vet du jo..) Derfor forstår jeg godt at du vil klare dette selv. Gevinsten vil være enorm dersom du klarer dette. Tenk på den mestringsfølelsen du vil kjenne på, du "eier" din egen behandling, har kontrollen hele forløpet og vil få en erfaring som er verdifull, både for deg selv, men også for andre som du kan dele din erfaring med. I praksis vil nok dette likevel være vanskelig, og det vil kreve enormt med mot og viljestyrke. Og de underliggende årsakene til din avhengighetspersonlighet forsvinner ikke. Du skriver at du trener, det er veldig viktig. Dersom du trenger å ha en avhengighet til noe, så søk å bytte ut avhengigheten med noe som ikke skader deg, som trening eller pokemongo eller strikking, hehe. Så kan du jobbe med deg selv parallelt.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Håper virkelig det går bra her, jeg og flere andre begynner å bli ganske bekymret nå..
Jeg lurer også på hvordan det går med deg!
Jeg har lest i flere andres tråder hvor de prøver å slutte med div tyngre rusmidler og det er mye riktig i det som en annen sier over her at tilbakefall er regelen.
Det som er viktig er å ikke glemme målet ditt. Selv om du får et tilbakefall så betyr ikke det at du har feilet. Lær av det, bli sterkere av det og fortsett på veien for å bli clean. Du starter ikke på nytt selv om bruken ikke jevnt går nedover.

Når du kommer dit hen hvor du tar din siste dose, så er det viktig å kvitte deg med alle rusmidler, hvis ikke er du nesten garantert et tilbakefall. Den første tiden vil du minne deg selv på hvorfor du startet med rusmidler og hodet ditt kommer til å jobbe på spreng med å finne unnskyldninger til å ta mer. Hold ut, suget vil forsvinne og gløden kommer tilbake!