Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 1874
Heisann!
Han jeg leier hos har et zyxel P8702N modem stående oppe hos seg, å når jeg flytta inn fikk jeg lagt opp kabling ned til egen router. (gjorde dette selv siden jeg er telemontør)
Funka fett i starten, men de 2 siste månedene så har det begynt å bli litt problemer.

Jeg har en Netgear N7000, og rett som det er kutter den internettet. Zyxel modemet jobber som vanlig, så der kan jeg bruke wifi non stop.
Har prøvd å bytta netgear routeren på garanti, men ble ikke noe forskjell.
om jeg tar pluggen på WAN og replugger den en tur, så kommer det tilbake. Da kan det vare i en halvtime før jeg må gjenta prossesen.
Har også prøvd å byttet LAN porten på modemet uten hell.

Har vært i kontakt med telenor selv, men de ville selvfølgelig ikke være veldig behjelpelig siden de ikke kunne se noe feil på linje/modemet.

Noen som har peiling på hva det kan være? neste steg blir vell å bytte ut modemet til husverten, om dere ikke har noen gode ideer
Sjekk DHCP funker som normalt på husvertens router; logg deg inn på husvertens og din egen router å sjekk at alt av IP'er og slikt samsvarer.
Du burde sette statisk IP fra husvertens router til din egen for å slippe DHCP kluss. Høres ut som det bare er deling av internettet som krasher (?) og ikke hardwarefeil, så å bytte router igjen vil ikke løse problemet.
Kan kanskje hjelpe å sette opp et VLAN for din router fra husvertens router om det er mulig på husvertens router for så å bruke LAN portene i stedet for WAN portene, for å forsikre dere to individuelle isolerte nettverk.
Trådstarter
Sitat av WayGone Vis innlegg
Sjekk DHCP funker som normalt på husvertens router; logg deg inn på husvertens og din egen router å sjekk at alt av IP'er og slikt samsvarer.
Du burde sette statisk IP fra husvertens router til din egen for å slippe DHCP kluss. Høres ut som det bare er deling av internettet som krasher (?) og ikke hardwarefeil, så å bytte router igjen vil ikke løse problemet.
Kan kanskje hjelpe å sette opp et VLAN for din router fra husvertens router om det er mulig på husvertens router for så å bruke LAN portene i stedet for WAN portene, for å forsikre dere to individuelle isolerte nettverk.
Vis hele sitatet...
fant noe som het Static DHCP tidligere i dag på modemet, så valgte å add device into static DHCP. Nå ca 8-10 timer etter at jeg valgte det, har jeg ikke hatt noen utfall. virker som det var løsninga
Du driver vel ikke på med dobbel-NATing?
Sitat av Hawkan2k Vis innlegg
fant noe som het Static DHCP tidligere i dag på modemet, så valgte å add device into static DHCP. Nå ca 8-10 timer etter at jeg valgte det, har jeg ikke hatt noen utfall. virker som det var løsninga
Vis hele sitatet...
Flott, bare glad for å hjelpe.

Sitat av 0xFF Vis innlegg
Du driver vel ikke på med dobbel-NATing?
Vis hele sitatet...
Urelevant.