Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 1804
Heisann freaks!

Lurer på og fornye noe av høytalerne mine, har nå 3 stk fra dream acoustics dream 76 serien er det vel, 2 foran på siden og en i midten..har også en sub 8" koblet til som dundrer godt!
har ikke peiling på lyd eller noe som helst rundt det egentlig..

Vil min onkyo 807 forsterker være nok til og dra klipsch RF-82 MK1 høytalerne? og er det riktig kobling på de? kan jeg fortsatt bruke den midtre høytaleren fra dream acoustics selv om jeg kjøper de 2 andre? Og vil det være noe bra oppgradering i det heletatt?
sitter veldig nærme tven men liker litt trøkk! stua er vel på 20 kvm og avlang, sitter på tvers av rommet til tv'et.


setter veldig pris på svar
Ja de burde klare å dra klipsch høytallere, men ikke forvent deg veldig mye bass fra onkyo forsterker.
Min erfaringer med onkyo gir mere tynnere lyd gjerne mellomtone, men kan være hvordan du har stilt den etterpå om du har gjort endringer der.

Var jeg deg ville jeg heller gått for subwoolfer med den forsterkeren istedenfor. Eventuelt brukt stereo forsterker som subwoolfer forsterker for mere bass.
Onkyo 807 er en gammel forsterker, og det er kjent at Onkyo + Klipsch er en god kombo. Den drar Klipschene fint, men har som sagt LITT tynn lyd i bunn (men du vil fortsatt ha gode mengder trøkk og moro). Du vil ha mengder bass, det er ikke sånn at den kutter like under mellomtona slik lmh1 gir utrykk for

Har selv hatt mange sett Klipsch på mine Onkyo-forsterkere opp gjennom årene, og Onkyo 939 (gammel traver) med RF-7 er noe av det artigste jeg har hatt mtp surround.

Husk også at RF-serien til Klipsch har litt skarp/masete lyd, passer ikke for alle. Klipsch, og da spesielt RF-serien, fungerer klart best med en liten rørforsterker.
Sist endret av Hobby; 2. mars 2016 kl. 12:42. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Trådstarter
Høres bra ut! Vil det være en bra upgrade fra de jeg har fra før av?
Aldri hørt Dream Acoustics, men etter testene å dømme (på Dream Acoustics) vil det bli en kjempeoppgradering.

Skal du beholde disse kan du bruke de som bakhøyttalere
Trådstarter
Kult..! håper på å bestille de senere ikveld, gleder meg veldig til å få de på døra burde de spilles inn en viss periode også? er bare og la anlegget stå og gå på lav lyd?

har desverre ikke plass til bakhøytalere så de blir nok solgt. må ha noen bitte små som jeg kan henge på veggen evt, sofaen står helt inntil veggen med 0 plass på sidene :/ men takk for tipset :P
Bare spill normalt, er mye bullshit som blir sagt om å spille inn. Opphengene myknes fort opp og lyden vil endre seg litt (til det bedre), men det er ikke noe du skal legge for tanker i.
Trådstarter
Okei Takk for gode svar mr