Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 945
Hey

Jeg sliter litt med å skjønne hva som skjer med diskplass når jeg synker onedrivemappa i min Windows med onedrive.

Er det sånn at alt i den mappa synkes og tar diskplass lik skya eller er det bare "shortcuts"?

Det jeg ønsker er jo forsåvidt mulighet for begge deler. Noe småtteri med mulighet for offline og arbeid på disk mens resten vil jeg bare ha tilgang på uten å ta plass på min lille søte SSD.

Forslag?
Det du ligger i onedrive mappe vil være synkronisert med skyen, og der igjen vil synkroniseres med alle enhetene du har koblet til. (Telefoner osv vil ikke laste ned innhold, bare ha det tilgjengelig)
Takk, tror det demrer litt her.

Betyr det da at alt på onedrive jeg ikke syncer med PC må jeg gjøre via web?
Uvaksinert 👍
Hvis du har den gamle onedrive klienten så kan du risikere å bruke dobbel så stor plass lokalt som i skyen. Alle filene ligger synka lokalt + at alle ligger i en cache i tillegg. Den nye klienten virker mye mye bedre, men er vel fortsatt ikke tilgjengelig for alle uten at man må registrere seg. Den nye klienten lar deg også velge hvilke mapper fra skyen du vil synke ned på maskinen, og hvis du da i tillegg bruker de nyeste Office programmene som har oppsett mot onedrive så kan man åpne filene i skyen (også de som ikke ligger på pcen).
Sitat av daffe Vis innlegg
Hvis du har den gamle onedrive klienten så kan du risikere å bruke dobbel så stor plass lokalt som i skyen. Alle filene ligger synka lokalt + at alle ligger i en cache i tillegg. Den nye klienten virker mye mye bedre, men er vel fortsatt ikke tilgjengelig for alle uten at man må registrere seg. Den nye klienten lar deg også velge hvilke mapper fra skyen du vil synke ned på maskinen, og hvis du da i tillegg bruker de nyeste Office programmene som har oppsett mot onedrive så kan man åpne filene i skyen (også de som ikke ligger på pcen).
Vis hele sitatet...
Har clean Windows 10 og foreløpig ikke lagt til noe klient. Eneste måten onedrive er på maskinen er en mappe i explorer og et varslel om ev oppdateringer og status. Sånn jeg har forstått det.