Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  0 1030
Så, siden jeg faktisk har lest litt på dette så vet jeg at en av hovedtingene her er at du ikke kan gjøre en direkte clean install, fordi W7 koden fungerer ikke som aktiveringskode til W10, men problemet er her:
Jeg fikk meg en SSD igår og siden jeg ikke gadd å installere W7 og W10 etterpå så bare lastet jeg W10 ned på en USB og clean installet den på SSDn imens HDDn var plugget ut. Etter dette bare plugget jeg tilbake HDDn og når windows startet opp på SSDn så fant W10 av seg selv ut at det nå var aktivert og alt var egentlig bare fint.
Så kommer problemet da. Siden jeg ikke gadd å ha W7 liggende på HDDn så bare formaterte jeg den i den tanken om at det skulle være hovedlagringsplass. Og da fant plutselig W10 ut at det ikke skulle være aktivert lengre.
Så gutta, hva gjør jeg her? Vil helst ikke gjøre alt det her på ny og vil helst ikke bruke 2 timer på å lete frem W7 cd'n min heller, men må man så må man.