Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 1010
Hei, noen som har mye peiling på hardisker med wifi, leste noe om det men har ikke satt meg inn i det, planen min er jo da at den skal være tilgjenegelig gjennom internettet om det er mulig uten at jeg må ha en datamaskin/server på hele tiden, tenker som så og skaffe en lagringsplass som er lett tilgjenegelig som ligger delt på internettet hjemmet slik at jeg kan lagre ting på den, tingen er det at jeg vill bruke den til lagring slik at det kan bli mer ryddig på stasjonæren, noen tips til hva jeg burde gjøre/kjøpe

Går lærling som IT nå, så ikke vits å komentere om du ikke har god peiling på dette
Bare bruk noe cloudbasert.. Jeg anbefaler: www.put.io Evnt kan du jo holde deg til Dropbox?
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Gå for kabla nett. Kjøp random nas, plugg det i en port på ruteren din, og sett opp portforwarding for ønska protokoll.

T.d. netgear sine støtter nfs, smb, sftp og sikkert andre artige protokoller, så tilgang via internett funker knall.

I praksis er alle slike nettverkslagringsprodukter en server - som sjølvsagt må stå på for at det skal fungere.

Edit: på mange nyere rutere kan du plugge i USB-disker, og enkelte har e-SATA og. Da kan du bruke vanlig usb-disk. T.d. Telenor sin P2812 støtter afaik det, og sikkert den nyaste modellen og.
Sist endret av vidarlo; 10. september 2015 kl. 11:15.