Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 1405
Not a real gamer
retovio's Avatar
Var nylig ut å kjøpte meg en HP 7025 printer som skal klare å skrive ut bilder uten marger. Under installasjonen så skrev jeg ut et test bilde og da klarte den det helt fint... Men når jeg skriver ut fra windows bildefremvisning eller Photoshop så kommer det alltid en irriterende ramme rundt bildene.

Jeg kan også skrive ut rett fra printeren uten at margene kommer men der klarer den ikke å lese alle bildene mine

Så noen som vet om program for å skrive ut bilder fra maskinen?
Sist endret av retovio; 10. august 2015 kl. 16:40.
Mange skrivere er ikke i stand til å skrive blekk helt ut i kantene. Har du sjekket dette mot med din printer?

Photoshop er jo veldig tunge greier bare for å skrive ut. Jeg pleier å bruke IrfanView til utskrift. Dersom jeg vil ha et bilde pinlig nøyaktig plassert på arket så bruker jeg Inkscape --> importere bilde.
Not a real gamer
retovio's Avatar
Trådstarter
Printeren klarer det helt fint ja har klart å få ut to bilder helt ut i kantene
I IrfanView og Inkscape så kommer det fortsatt marger...
Virker som maskinen ikke vil skrive ut uten de skriver jeg ut rett fra printeren er det ikke noe problem. klarer bare ikke få den til å lese bildene mine

Edit: klarte å få den til å lese bilde når jeg eksporterte fra Inkscape
Sist endret av retovio; 10. august 2015 kl. 17:36.
Du må huke av "skriv ut uten hvit kant elns" i utskrift innstillingene.
Hva mener du med "skrive ut rett fra printeren så kommer det ikke ramme"?

Enten så finner du det i en eller annen innstilling for printeren, eller så er det en lost case.

Om du har masse tid til rådighet og er fast bestemt på å klare dette så kan du jo alltids prøve å skrive ut fra Linux.

Uansett så koker det ned til hva driveren tillater deg å gjøre med printeren.
Fulgte det ikke med et eget program til printeren, for å kunne gjøre slikt?
Ved å installere korrekte drivere / utvida drivere, så burde det finnes en innstilling som gjør at du kan skrive ut, uten marger.
Not a real gamer
retovio's Avatar
Trådstarter
Sitat av aerox88 Vis innlegg
Du må huke av "skriv ut uten hvit kant elns" i utskrift innstillingene.
Vis hele sitatet...
Fant det i IrfanView men det hjalp lite
Sitat av Xgeir Vis innlegg
Hva mener du med "skrive ut rett fra printeren så kommer det ikke ramme"?

Enten så finner du det i en eller annen innstilling for printeren, eller så er det en lost case.

Om du har masse tid til rådighet og er fast bestemt på å klare dette så kan du jo alltids prøve å skrive ut fra Linux.

Uansett så koker det ned til hva driveren tillater deg å gjøre med printeren.
Vis hele sitatet...
Kan legge bildet over på en minnepenn/SD kort og skrive rett ut fra skjermen på printeren
Sitat av Blackkoz Vis innlegg
Fulgte det ikke med et eget program til printeren, for å kunne gjøre slikt?
Ved å installere korrekte drivere / utvida drivere, så burde det finnes en innstilling som gjør at du kan skrive ut, uten marger.
Vis hele sitatet...
finner ikke noe program om det fulgte med :/ installerte rett fra CDen som fulgte med

Klarte til slutt å rote meg til noen innstillinger så nå fungerer det Takk for all hjelp
Sist endret av retovio; 10. august 2015 kl. 22:46. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.