Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 13638
Hei, jeg har sett på graffiti en stund og det virker som alle graffiti forumene har dødd ut. Noen av dere som kjenner til noen forum der det er litt aktivitet?
Mulig instagram har overtatt stafettpinnen for det er mange som legger ut sin egen graffiti som anonyme brukere/private brukere/alias.
#oslotags og så får du loke rundt og navigere deg gjennom miljøet
Men hvordan er grafittimiljøet ift. hvordan det var på 90-tallet og tidlig 2000-tallet? Mitt inntrykk er at denne subkulturen har blitt vesentlig mindre? Mulig jeg tar helt feil, da jeg aldri har vanket eller hatt noen tilknytting til miljøet.
større enn noen gang, aldri før har det vært så mange aktive i alle aldre
Trådstarter
6 0
Skal sjekke ut instagram, og silkesorten hvor er det disse møtes på nett? Siden graffiti.no forumet er ganske dødt, i tillegg til en haug med andre internasjonale forum, som enten har blitt ekstremt giftige eller dødd ut.
Jeg vet ihvertfall at "graffiti stickers" er rimelig populært på Instagram. Mange fantastisk flinke sticker artister der, jeg lager selv stickers så gøy å få inspirasjon fra Instagram.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Sitat av Silkesorten Vis innlegg
større enn noen gang, aldri før har det vært så mange aktive i alle aldre
Vis hele sitatet...
på 1990,2000 tallet var det mange fler enn det er nå. Spesielt tagging. Nå tar jeg forbehold om at jeg mener i Oslo.
I min by (topp 15 etter innbyggerstørrelse i Norge) er det bare én aktiv tagger. Han bomber vegger og containere, ingen pieces. Er to-tre andre navn som har dukket opp sporadisk det siste året. Ungdomsskoleelever som tusjer LOL og FAENIVOLD tar jeg ikke med i betraktning.
Sitat av Tawon Vis innlegg
I min by (topp 15 etter innbyggerstørrelse i Norge) er det bare én aktiv tagger. Han bomber vegger og containere, ingen pieces. Er to-tre andre navn som har dukket opp sporadisk det siste året. Ungdomsskoleelever som tusjer LOL og FAENIVOLD tar jeg ikke med i betraktning.
Vis hele sitatet...
I Oslo på høyden må det ha finnes 50-100 veldig aktive graffere/taggere. Til og med kanskje flere enn 100. Slike som meg som tagget 1-5 ganger i måneden må det ha fantes ca 500-1000 personer som drev med.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Sitat av Json Vis innlegg
Hei, jeg har sett på graffiti en stund og det virker som alle graffiti forumene har dødd ut. Noen av dere som kjenner til noen forum der det er litt aktivitet?
Vis hele sitatet...
Hvor i landet bor du??
Graffiti har langt i fra dødd ut, syntes det er lenge siden det var så mye. Du kan ikke gå i 3 forskjellige gater å forvente se noe nytt, du må flytte på deg!

Sitat av dronepungen Vis innlegg
Mulig instagram har overtatt stafettpinnen for det er mange som legger ut sin egen graffiti som anonyme brukere/private brukere/alias.
Vis hele sitatet...


Det som havner på Instagram er jo ting som blir malt! Du hadde vel sett så mye panels (togmalinger) som om du ikke hadde insta, der ser du også mye gjennomførte malinger i/fra Norge mye vegger du aldri verden vill fått sett uten Instagram!

Sitat av Silkesorten Vis innlegg
større enn noen gang, aldri før har det vært så mange aktive i alle aldre
Vis hele sitatet...
Helt enig, nå er det mange av den eldre garde som har begynt å bli aktive igjen, jeg digger det!

Sitat av TheNewbie Vis innlegg
Jeg vet ihvertfall at "graffiti stickers" er rimelig populært på Instagram. Mange fantastisk flinke sticker artister der, jeg lager selv stickers så gøy å få inspirasjon fra Instagram.
Vis hele sitatet...
Stickers er ikke graffiti, den er en simpel måte å få opp tags eller street art (noe som heller ikke er graffiti)

Sitat av Trippel C Vis innlegg
I Oslo på høyden må det ha finnes 50-100 veldig aktive graffere/taggere. Til og med kanskje flere enn 100. Slike som meg som tagget 1-5 ganger i måneden må det ha fantes ca 500-1000 personer som drev med.
Vis hele sitatet...
Ja om man tenker smått også blir det veldig mange, både på godt og vondt. Mye som såvidt kan kalles graffiti som aldri skulle sett dagens lys, Folk burde vært litt mer seriøse å bruke en del tid på å tegne før de hamstrer cans for alle konf penga sine. Kjøp noe å tegne med først!
Sist endret av KjellFresh; 17. august 2015 kl. 02:19. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
▼ ... flere år senere ... ▼
Inntrykk av at det meste vaskes vekk før fuglene fiser her hvor jeg bor. Dreiv å lette på nattestid tidligere, og jeg kunne da være heldig å finne rykende ferske piecer og graffere i full sving ved togtunneler o.l, har mange fete bilder. Ga det opp på et tidspunkt fordi...det tok slutt.

Litt av sjarmen dette, å gå rundt å finne skattene selv. Nå om dagen virker det som alt det her har havnet på Instagram osv, til glede for følgere (not me)

-1,5t fra Oslo-
Sist endret av Lama_del_hey; 24. januar 2020 kl. 23:21.