Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 2215
Hunersk keiser
Attila's Avatar
Hei! Har bestilt ny stasjonær PC. den kommer i posten på torsdag den dag! på fredag skal da jeg og en kompis bygge den, og rett og slett gjøre slik at den går an å bruke. Har da idag gjort klart drivere og skal til å lage en bootable usb-stick. Det eneste jeg mangler er da en windows-produktnøkkel, og hvordan får jeg tak i det billigst mulig? Søstra mi er student, og kom da over dette: http://www.microsoftstore.com/store/...ctID.288573500

Får jeg en produktnøkkel når jeg bestiller det der? Hva gjør jeg?
Og ja, jeg bestiller Windows 8 fordi jeg ikke gidder bruke masse på W7 når W10 likevel kommer om noen måneder uansett. Har hatt W8 i 2 år på gamle-pcen og overlever nok til W10

Og ja, hun er fulltidsstudent og fullt kvalifisert til tilbudet hvis noen lurte på det.

edit: Windows ser ut til å være veldig uklare på hva den pakken der er for noe. Er det et helt operativsystem? Eller er det en oppgradering fra 8.1 til 8.1 Pro? Forsto ikke noe særlig av det tilbudet der. Uansett, spørsmålet er hvor jeg får tak i W8.1 kode aller billigst? Folk i familien har både honnørkort, studentkort hvis det skulle vise seg å være nødvendig. Jeg vil bruke minst mulig på å få tak i Windows og nei, jeg vil ikke ha linux Tusen takk for svar på forhånd!
Sist endret av Attila; 23. mai 2015 kl. 20:21. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Hvis hun er student kan du jo høre om hun ikke har tilgang til DreamSpark? Det har i hvert fall skolen min og der får jeg både win7 og win8 (og ellers mye annet rart) gratis.

Bare husk på at du kanskje må bruke ISO-filen de selv gir ut fra den siden, funket i hvert fall ikke når jeg bare prøvde koden på en vilkårlig installasjon.
Har dreamspark via ifi ved uio. Jeg har ikke tilgang til å laste ned w8 eller noen andre "vanlige" operativsystem, det eneste jeg har tilgang til er SQL server, server 20xx osv. og en drøss andre unyttige i denne sammenhengen programmer.
m0b
m0b's Avatar
DonorAdministrator
Du kan jo registrere deg for Windows Insider Program, og være med på Windows 10 moroa gratis dersom du allerede har en gyldig lisens?
Sitat av Cheeze Vis innlegg
Har dreamspark via ifi ved uio. Jeg har ikke tilgang til å laste ned w8 eller noen andre "vanlige" operativsystem, det eneste jeg har tilgang til er SQL server, server 20xx osv. og en drøss andre unyttige i denne sammenhengen programmer.
Vis hele sitatet...
Virkelig? Jeg har tilgang til alt fra 7 til 10. Tydelig at det ikke er likt for alle.

Da kan jeg ikke hjelpe deg, annet enn å nevne at du også har tilgang til bukta. Selv om slikt selvsagt fører til litt fikling. Utover det så det tilbudet godt nok ut det.
Hunersk keiser
Attila's Avatar
Trådstarter
Sitat av |d13m0b Vis innlegg
Du kan jo registrere deg for Windows Insider Program, og være med på Windows 10 moroa gratis dersom du allerede har en gyldig lisens?
Vis hele sitatet...
Hæ? Så hvis jeg melder meg som "tester" for W10 får jeg det gratis etter testeperioden?

@CookieMonster og @Cheese: Skal spørre om hun har det.. Student i London, så vet ikke om det funker på den måten.

Cookie Monster: Pirate Bay er vel ikke så lurt når W10 kommer. Fortsetter den å oppdatere? Det er W10/oppdatering til W10, billigst mulig, jeg er ute etter egentlig.
Sist endret av Attila; 23. mai 2015 kl. 22:42. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Switched Vis innlegg
Cookie Monster: Pirate Bay er vel ikke så lurt når W10 kommer. Fortsetter den å oppdatere? Det er W10/oppdatering til W10, billigst mulig, jeg er ute etter egentlig.
Vis hele sitatet...
Jeg har ikke fulgt veldig med på styret omkring win10, men jeg husker i hvert fall at for en tid tilbake ble det meldt at Microsoft vil tillate å oppgradere priatversjoner til 10ern. Mange artikler som dukker opp om du søker, men hele førstesiden på Google er artikler fra mer eller mindre samme dato så om det stemmer eller ikke kan jeg ikke si for sikkert.
Head of Windows Insiders Gabriel Aul has confirmed on Twitter that all members in the program using the Windows 10 Technical Preview (or the Insider Preview as it is now called) will be able to upgrade to the RTM build of Windows 10 for free.

Kjører windows 10 akkurat nå faktisk, mye mer stabil etter siste oppdatering (10122).

Mekk deg en microsoft konto om du ikke har noen fra før (gratis), jeg bruker gmail'n min til å logge inn, og skaff deg en .iso av widnows 10, stapp den på en DVD/USB og kjør på!

https://insider.windows.com/

Fordeler med windows 10?

Tja... Direct X 12 er ganske nice til gaming, ca. 50% raskere enn Direct X 11.

Dette er Nvidia-driveren du trenger... Hvis du har Windows 10.

Nvidia har akkurat lansert de første WQHL-sertifiserte Windows 10-driverne.

Driverversjonen, 352.84, støtter Nvidias tre siste generasjoner av skrivebords- og mobil-GPU-er.
Vis hele sitatet...
Microsoft claims DirectX 12 graphics performance is up to 50% better than DirectX 11

Jeg har windows 10 på en egen harddisk, utelukkende på grunn av direct x 12.
Kommer bra med til Oculus Rift DK2

[EDIT:]

How to install Windows 10 Technical Preview from a flash drive
Sist endret av Turbolego; 24. mai 2015 kl. 01:22. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Hunersk keiser
Attila's Avatar
Trådstarter
Sitat av Cookie Monster Vis innlegg
Jeg har ikke fulgt veldig med på styret omkring win10, men jeg husker i hvert fall at for en tid tilbake ble det meldt at Microsoft vil tillate å oppgradere priatversjoner til 10ern. Mange artikler som dukker opp om du søker, men hele førstesiden på Google er artikler fra mer eller mindre samme dato så om det stemmer eller ikke kan jeg ikke si for sikkert.
Vis hele sitatet...
Ja, husker det der, men husker også at de kom med dette: http://www.computerworld.com/article...0-upgrade.html
Vet ikke om det ødelegger mye for opplevelsen, men.
Sitat av Turbolego Vis innlegg
Head of Windows Insiders Gabriel Aul has confirmed on Twitter that all members in the program using the Windows 10 Technical Preview (or the Insider Preview as it is now called) will be able to upgrade to the RTM build of Windows 10 for free.

Kjører windows 10 akkurat nå faktisk, mye mer stabil etter siste oppdatering (10122).

Mekk deg en microsoft konto om du ikke har noen fra før (gratis), jeg bruker gmail'n min til å logge inn, og skaff deg en .iso av widnows 10, stapp den på en DVD/USB og kjør på!

https://insider.windows.com/

Fordeler med windows 10?

Tja... Direct X 12 er ganske nice til gaming, ca. 50% raskere enn Direct X 11.

Dette er Nvidia-driveren du trenger... Hvis du har Windows 10.



Microsoft claims DirectX 12 graphics performance is up to 50% better than DirectX 11

Jeg har windows 10 på en egen harddisk, utelukkende på grunn av direct x 12.
Kommer bra med til Oculus Rift DK2

[EDIT:]

How to install Windows 10 Technical Preview from a flash drive
Vis hele sitatet...
Og etter endt Inside Program så får man altså fullversjonen av W10 helt gratis? Ingen forskjell? Nesten for godt til å være sant
Den eneste fordelen som jeg trenger er å få W10 gratis i pc-ens levetid, sånn sett. Hvordan fungerer W10? Er det stabilt nok til å fungere på en ny stasjonær pc? Fungerer det på en "primær" PC og er det greit å installere spill og kjøre dem osv? Hva med drivere til komponenter osv? Her er specs:
http://bildr.no/image/alFRWEE1.jpeg
(link til bildet hvis du ikke ser godt nok: http://bildr.no/image/alFRWEE1.jpeg )
Kommer det til å dukke opp noen problemer med å installere alle driverne? Og særlig mtp på å installere spill osv.. men først og fremst, hvis jeg gjør dette, så får jeg full versjon av W10 gratis i pcens levetid? Takk for svar

EDIT: til dere som anbefalte dreamspark så har hun ikke det, dessverre..
Sist endret av Attila; 24. mai 2015 kl. 19:05.
Jeg aner ikke om det vil funke knirkefritt for deg, men jeg har ivertfall ikke hatt noen problemer med drivere så langt. Har ivertfall ingen gule trekanter i device manager

Installerte drivere for ting som kortleser, flightmode etc. under windows 7 64-bit i compability mode.

Nvidia driveren skaffet jeg fra nettsiden, og installerte drivere for intel via "Intel® Driver Update Utility".

Har spilt Fallout New Vegas og Wasteland 2 på full pupp til nå med windows 10...

Uansett, et par ganger har jeg fått blåskjerm på oppstart, men dette var tidligere builds og jeg fiksa det med windows 10-install usb'n (repair fra install).

Har brukt windows 10 i flere dager nå uten problemer.

Du kan jo se det på denne måten: dersom windows 10 funker, får du det gratis.
Dersom windows 10 ikke funker, kan du kjøpe windows 7 eller 8 og oppgradere gratis til 10'ern når den er ferdig.

Windows 10 will be a free upgrade for Windows 7 and Windows 8 users

Jeg hadde prøvd med windows 10 preview først ivertfall, og sett om det funka.
Litt å spare der for å si det sånn.
Hunersk keiser
Attila's Avatar
Trådstarter
Sitat av Turbolego Vis innlegg
Jeg aner ikke om det vil funke knirkefritt for deg, men jeg har ivertfall ikke hatt noen problemer med drivere så langt. Har ivertfall ingen gule trekanter i device manager

Installerte drivere for ting som kortleser, flightmode etc. under windows 7 64-bit i compability mode.

Nvidia driveren skaffet jeg fra nettsiden, og installerte drivere for intel via "Intel® Driver Update Utility".

Har spilt Fallout New Vegas og Wasteland 2 på full pupp til nå med windows 10...

Uansett, et par ganger har jeg fått blåskjerm på oppstart, men dette var tidligere builds og jeg fiksa det med windows 10-install usb'n (repair fra install).

Har brukt windows 10 i flere dager nå uten problemer.

Du kan jo se det på denne måten: dersom windows 10 funker, får du det gratis.
Dersom windows 10 ikke funker, kan du kjøpe windows 7 eller 8 og oppgradere gratis til 10'ern når den er ferdig.

Windows 10 will be a free upgrade for Windows 7 and Windows 8 users

Jeg hadde prøvd med windows 10 preview først ivertfall, og sett om det funka.
Litt å spare der for å si det sånn.
Vis hele sitatet...
Hehe, tror nok jeg prøver først med preview ja. W10 kommer jo mest sannsynlig ut i juni (har jeg hørt) uansett, så en måned med et nesten ferdig operativsystem, så gratis W10 i flere år høres bedre ut enn å betale 800kr for W8 for min del iallefall.
Hvis noen andre har erfaring med W10 preview, så gjerne fortell deres historie. Alltid hyggelig med flere synspunkter. Til dere som har bidratt i tråden hittil, tusen takk for hjelpen! Meget hyggelig med hjelp!

Edit: Tror dere det er lurt å installere W10 preview på pcen jeg har nå, for å teste osv?
Sist endret av Attila; 24. mai 2015 kl. 20:06. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Nei, hvis du bruker Windows nå vil du kjenne deg igjen i Windows 10. Siden insider programmet er bundet opp til Microsoft kontoen din, så du får nok bare en lisens uansett.