Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 1195
Hallå jeg har en fin gammal krell som nesten ikke lager lyd når jeg kobler den til platespilleren.

Det kommer litt lytt, og veldig bra lyd, men det er ikke noe høyt. har forsøkt to forskjellige platespillere og har samma problemet med begge, men om jeg kobler en phono/aux i telefonen river den nesten kåken.

noen som veit hva som kan være problemet?

Når jeg kjører den gjennom en liten preamp (en b-tech bt926 bare) blir det litt høyere, en jeg tror ikke de er helt kompatible for det blir veldig skitten lyd av den og volumkontrollen slutter å funke, men det kan være fordi jeg plugger den i preamp pluggen.

plspls
Nå må vel enten spilleren eller forsterkeren ha en innebyggetmodul for å få ut rett lyd. Husker ikke i farten hva denne heter, men hadde samme problem. Kjøpte da en platespiller med innebygget modul og kunne da koble til hvilken som helst forsterker. OM forsterkeren har en slik modul så er det en dedikert inngang slik jeg forsto det.
Sitat av Don P Vis innlegg
Nå må vel enten spilleren eller forsterkeren ha en innebyggetmodul for å få ut rett lyd. Husker ikke i farten hva denne heter, men hadde samme problem. Kjøpte da en platespiller med innebygget modul og kunne da koble til hvilken som helst forsterker. OM forsterkeren har en slik modul så er det en dedikert inngang slik jeg forsto det.
Vis hele sitatet...
modulen du ikke husker navnet på er et RIAA-trinn. Denne f.eks: http://www.soundgarden.no/rega-fono-...rinn-sort.html
Altså en preamp.

Ok, jeg forsøkte med fornyet vigør, og puttet preampkablene i phonoinngang framfor preampinngangen, da ordna det seg. hjertelig takk!
Sist endret av HellToPay; 10. mars 2015 kl. 20:12. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.