Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 24276
Jeg ble for noen dager siden introdusert for Zinzino.
Dette er helt nytt for meg, og jeg er egentlig bare nysgjerrig. Men jeg lurer på, er det noen andre her som har erfaring/kunnskap om Zinzino, og kan si noe om hvordan dere oppfatter denne "businessen"?. Jeg synes det er utrolig interessant med MLM, men det er så sinnsykt mye å sette seg inn i. Er det noen som faktisk forstår det innviklede systemet til Zinzino?

Forstår hovedprinsippet med at man skal investere i et produkt som man liksom skal selge videre til kunder i nettverket ditt, og du skal også verve nye partnere til teamet ditt. Så får du bonuser/lønn/cashpoints(??) ut i fra hvor mange kunder/partnere du har, og også hvor fort du gjennomfører det. Tror også du får noe provisjon, ut i fra at alle under deg også jobber bra. Så er det typ 16 rankinger du kan oppnå, og motta visse goder underveis.

På introduksjonsmøtet sammenlignet de det med at det var som å starte en egen bedrift, man tar en sjangs. Men at man i lengden kunne tjene store summer på dette, men det kom helt an på hvor mye tid og krefter du la inn i det. Jeg begynte å dette av lasset omtrent når de begynte å snakke om cashpoint. Alt blir så vagt. Man lurer jo på litt mer konkret informasjon, som feks når er det man faktisk begynner og tjene noen KRONER? må man ha hundrevis av kunder? Og når kommer denne gjentagende inntekten inn i bildet?

Hele fremgangsplanen var så komplisert og forvirrende, noe som er et typisk kjennetegn for pyramidespill. Dog er Zinzino børsnotert.
Jeg kjenner en som var blant de 5 første som registrerte seg for itworks i Norge... Etter 3 mnd hadde hun tjent 5000kr som hun ville få utbetalt om hun kjøpte et elektronisk bankkort (ikke skattbar inntekt).

Tommelfinger-regelen generelt er at er det MLM, så er det ikke en god mulighet for deg.

Anbefaler at du ser penn and teller - Bullshit - episoden om MLM.

Her har du link til episoden:
https://www.youtube.com/watch?v=ncwj9iZ2oJ0
Sist endret av feltrasjon; 24. januar 2015 kl. 04:24. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Les denne, så ser du begrensningene i MLM, det er egentlig LURERI!!
Scam, tja. Hvis du klarer å lure folk til å kjøpe kaffimaskiner med kaffiabonnement så kjør på. Problemet er at det er vanskeligere enn det fremstår på frelse/vervemøtene. De jeg kjenner som har blitt med, er i dag stolte eiere av 2 maskiner, og ingen salg er utført.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Hei!

Jeg forstår at mange er skeptisk til MLM selskaper. Det er jo fordi det har vært så mange useriøse på banen, men sånn er det vel uansett bransje ? Grunnen til at enkelte velger å markedsføre sine varer via MLM selskaper er rett og slett fordi dette er den beste måten å få jungeltelegrafen til å gå om sine produkter. I tillegg flere som sitter på proff kunnskap om produktene. Hadde dem solgt produktet sitt på f.eks en helsekost butikk så drukner produktet i mengden.

Jeg var selv på Zinzino møte i kveld og opplevde det som positivt da jeg ble presentert for kun Omega 3 produktet. Hadde i grunn ventet å høre om denne kaffemaskinen som jeg ikke var intr. i. Slik jeg har forstått det da, så er det andre forskjellige investorer som har bedt selskapet om å distribuere produktene via dems MLM metode. Jeg må lese litt mer om hvordan selskapet dems er bygget opp. Det er visse kriterier for å kalle seg MLM selskap. Og det er ikke det samme som pyramide. Jeg vet dette fordi jeg selv er med i ett annet selskap og forrige måned tjente jeg mer enn min sponsor. Er det Pyramide, så tjener den som sponset deg alltid mer. Det skal heller ikke koste mye å bli med på MLM, du skal kun måtte betale for de varene du bruker.

Jeg vil si man kan tørre å prøve om selskapet har eksistert mer enn fem år og kan dokumentere at det er godkjent i Norge. I tillegg være sikker på at produktene er rene (dersom det er kosttilskudd) og laget under rene forhold. At man tjener etter egen innsats. Tupperware f.eks kjører MLM metoden og lever enda dem. Så det beviser at det er levedyktige MLM selskap der ute.

Jeg skal sjekke ut litt mer om Zinzino, men syns det er dumt at man må binde seg til kjøp i 12 mnd der. Det kan være grunnen til at jeg ikke blir med. Det burde vært en 90 dagers prøveperiode f.eks.
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
Sitat av Synergyjenta Vis innlegg
Jeg forstår at mange er skeptisk til MLM selskaper. Det er jo fordi det har vært så mange useriøse på banen, men sånn er det vel uansett bransje ?
Vis hele sitatet...
Er MLM en bransje? Vel, en hører jo om «kidnappingsbransjen» o.l., så kanskje det.

Grunnen til at enkelte velger å markedsføre sine varer via MLM selskaper er rett og slett fordi dette er den beste måten å få jungeltelegrafen til å gå om sine produkter.
Vis hele sitatet...
Jeg ser det heller som at de vil selge produktet sitt via jungelmasekoppene, som bryr seg mer om profitten sin enn at venner og familie de pusher ting på skal få et litt bedre liv på grunn av hvor bra produktet er. Kanskje man skulle solgt boka «Hvordan kvitte seg med venner, eller hvertfall framstå som dummere for dem» gjennom MLM.

[quote]det er ikke det samme som pyramide. Jeg vet dette fordi jeg selv er med i ett annet selskap og forrige måned tjente jeg mer enn min sponsor. Er det Pyramide, så tjener den som sponset deg alltid mer.[quote]Nei, det trenger ikke være tilfelle. Det er bare at «sponsoren» din (merksnodig at de har tatt begrepet fra AA) er et trinn høyere på stigen, og antagelig ikke er like engasjert som du på å selge.

Siste avsnitt i introen til WP-artikkelen "Pyramid Scheme": "These types of schemes have existed for at least a century, some with variations to hide their true nature. Multilevel marketing plans have also been classified as pyramid schemes.[27][28][29][30]"

Det skal heller ikke koste mye å bli med på MLM, du skal kun måtte betale for de varene du bruker.
Vis hele sitatet...
Google gir meg http://zinzinotruth.com/short-prelim...ry-in-english/ ganske langt opp.

Jeg finner det ikke på selskapets nettsider sånn i farten, men dét er jo ikke så rart. Slikt vil en gjemme:

€70 i måneden må man minst bruke på produktene? Det er hva jeg bruker på mat i over en uke. Tranflaska mi holder i månedsvis, og koster neppe mer enn 100 kroner.

Jeg vil si man kan tørre å prøve om selskapet har eksistert mer enn fem år og kan dokumentere at det er godkjent i Norge.
Vis hele sitatet...
Nå får ikke websider med Wordpress-logo som favicon sååå mye tillitt fra meg, men "it just that Zinzino seem a little bit more legit, and grows and collapses more slowly than a genuine pyramid scheme" virker fullt plausibelt hos meg.

Jeg hadde ikke engang hørt om Zinzino før jeg såg denne tråden, så kanskje det ikke er så bra markedsføring likevel. Og det er fullt mulig at politiet eller Økokrim er i ferd med å bygge en sak mot dem.

Hvorfor kan jeg ikke kjøpe de flotte produktene rett fra zinzino.no?

I tillegg være sikker på at produktene er rene (dersom det er kosttilskudd) og laget under rene forhold.
Vis hele sitatet...
Dette er ikke noe som bekymrer meg når jeg kjøper tran på butikken. Vi har mat- og helsedirektoratet. Eller hvem det nå er. Jeg trenger ikke vite det engang.

At man tjener etter egen innsats. Tupperware f.eks kjører MLM metoden og lever enda dem. Så det beviser at det er levedyktige MLM selskap der ute.
Vis hele sitatet...
Mja. Jeg påstår ikke å ha inngående kjennskap til dette temaet, men det virker som om det viktige her er detaljene. Inntrykket jeg har av Tupperware er at det er produktene som er i fokus.

Kanskje jeg bare ikke er populær nok til å ha blitt tilbudt Zinzino-greier, eller deltakelse i produktparty :(

Eller kanskje jeg finner kjøkkenutstyr, sexleker, omega-3-tilskudd m.m. selv, og ser på mer seriøse omtaler, istf. å blotte meg for gruppepresset som må oppstå på slike sammenkomster, der den ene venninna har mye å tjene på salget.

Jeg skal sjekke ut litt mer om Zinzino, men syns det er dumt at man må binde seg til kjøp i 12 mnd der. Det kan være grunnen til at jeg ikke blir med. Det burde vært en 90 dagers prøveperiode f.eks.
Vis hele sitatet...
90-dagers prøveperioder er noe man kan tilby når man har noe vettugt å selge.

Jeg skjønner iveren rett etter å ha vært på en slik kveld, men tipper den forsvinner etterhvert.
I samme bransje finner du Forever Living Products, som samboeren driver med. Lettere produkter å selge, ingen binding på noe, må ikke kjøpe noe selv, du får igjen for så mye innsats du legger i det.
Akkurat har noen nådd høyeste nivå på 11 måneder og fått i bonus alene over 2 millioner kroner, så det er absolutt mulig, dog må jo ha en latterlig arbeidsmoral
Dice: Hva er ulempene med FL products?
Har sett flere melde seg på der, for min del virker det som "scam" iform av sammenligning med innholdet på vitaminbjørnene. De kjøpte i butikken hadde 50% mer på nesten alt utenom et par-tre vitaminer, og bjørnene i butikken kostet rundt 60.- mindre.
Jeg så at det var satt på klistremerke i bunn av burken (med navn og nr til selger), og fjernet klistremerket av nysgjerrighet. Der stod expiration date, og var datert i år 2012, mao 2 år gammel (da jeg sjekket.)
Min påstand er derfor at dette er scam, eller i det minste forsøk på scam.