Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  18 12427
Ser av og til tråder der folk spør om hvilke stoffer man testes for på urinprøve.
Jeg var til legen i dag og fikk skrevet ut min egen rusprøve, går på Tramadol, Lyrica og Xanax, og vanlig er at det står hvilke legemidler man går på av lege på rusprøven, men det sto ikke på denne.

Fikk bekreftelse av lege at kun disse stoffene sjekket/testet de for.

Håper det var til hjelp!

http://bildr.no/image/QnVaYk9u.jpeg
http://bildr.no/image/QnVaYk9u.jpeg

(Hold in ctrl+scroll for å zoome inn på bildet, eller gå til link. Det er høyoppløst).
Sist endret av Skyfx; 19. desember 2014 kl. 16:28.
Litt rart, de tester for Ketamin men ikke LSD. Og MDMA er mer typisk partydop enn typisk misbruksstoff.
Urin prøven man tar oss politiet er ikke i nærheten av like utfyllende, oss politet blir du testet for; amfetamin, cola, hasj, mdma, benzo og kanskje opiater om jeg ikke tar helt feil.
Feltlege
Skyfx's Avatar
Trådstarter
Sitat av Djiises Vis innlegg
Urin prøven man tar oss politiet er ikke i nærheten av like utfyllende, oss politet blir du testet for; amfetamin, cola, hasj, mdma, benzo og kanskje opiater om jeg ikke tar helt feil.
Vis hele sitatet...
Vel, da kan du vel ha LSD party hvis du havner på pissing og trenger et avbrekk.

Jeg går på Lorazepam/Ativan 10mg (4x 2.5mg), et stoff som ikke er på listen (godt som fææææ....)

Uansett, kunne vært bra hvis brukere kunne komme opp med flere drugs man kan ta som ikke er på listen.
Sist endret av Skyfx; 19. desember 2014 kl. 20:44.
Sitat av Djiises Vis innlegg
Urin prøven man tar oss politiet er ikke i nærheten av like utfyllende, oss politet blir du testet for; amfetamin, cola, hasj, mdma, benzo og kanskje opiater om jeg ikke tar helt feil.
Vis hele sitatet...
De tester for opium, ja. Nå nylig har de begynt å teste for syntetisk hasj også.
Sitat av Djiises Vis innlegg
Urin prøven man tar oss politiet er ikke i nærheten av like utfyllende, oss politet blir du testet for; amfetamin, cola, hasj, mdma, benzo og kanskje opiater om jeg ikke tar helt feil.
Vis hele sitatet...
Siterer meg selv fra en annen tråd;
Har en slik prøve rett foran meg nå:
Følgende står:

abc2Multi6-66
AMP(500), BZD(200), COC(300),
MET(500), OP(300), THC(50)

Det er den snuten bruker på meg på min ungdomskontrakt. Møter opp, pisser i et beger mens snuten ser på og han stikker denne hurtigtesten i og skjekker for de forskjellige stoffene.

Hvorvidt alt det som står på betyr, vet jeg ikke. Men regner med det er forkortninger. Håper noen kan hjelpe med det. Kjenner også folk som har tatt psykadelika dagen før de skulle ut til snuten for å ta pisseprøve på ungdomskontrakt uten at det kom opp noe som helst, så regner med du er safe. Håper svaret var til nytte.

Skulle gjerne lagt til ett bilde, men min tlf. er på service så har desverre ikke mulighet atm.

EDIT: Har skjekket litt opp nå, satser på det er riktig:

AMP = Amfetamin o.l
BZD = Benzodiazepiner
COC = Kokain
MET = Metamfetamin
OP = Opiater
THC = Thc

Hva tallene betyr, vet jeg fortsatt ikke.

Nå som jeg ser over denne listen tenker jeg at man ikke må være ett geni for å skjønne det, hehe.
Ikke psilocybin heller?

Pass på at "de" ikke får se denne tråden, da.

Jeg ser for meg avisoverskriften:

"Politiet bruker online-knarkere som kilde for mottiltak".
Tallene betyr 0-50 er f.eks THC 50 eller over så er den positiv..
Det er noen stoffer som ikke står oppført der, som de også søker etter,
f.eks midazolam og karisoprodol(Somadril)
Sistnevnte er jeg helt sikker på at de sjekker på mine prøver vertfall.
Sist endret av lyselilla; 20. desember 2014 kl. 03:39.
Sitat av Skyfx Vis innlegg
Uansett, kunne vært bra hvis brukere kunne komme opp med flere drugs man kan ta som ikke er på listen.
Vis hele sitatet...
Yo pisser selv i Trondheim.
http://www.stolav.no/StOlav/Avdeling...ekvisisjon.pdf
Her ser du alle rusmidlene en lege kan be de teste for.
Sist endret av Rusmisbrukeren; 20. desember 2014 kl. 12:58.
Sitat av lyselilla Vis innlegg
Det er noen stoffer som ikke står oppført der, som de også søker etter,
f.eks midazolam og karisoprodol(Somadril)
Sistnevnte er jeg helt sikker på at de sjekker på mine prøver vertfall.
Vis hele sitatet...
Karisoprodol(Somadril), står ikke oppført nei, men karisoprodol omdannes til Meprobamat som er et Barbiturat, og det kan de sjekke for.
Sist endret av Yeah Baby; 20. desember 2014 kl. 15:42.
Jeg får prøve å bare holde meg til dospray, fluesopp og muskatnøtt framover skjønner jeg...

Om det er lov å spørre: Hvordan har dere kommet i situasjonen at dere må avlegge prøver egentlig?
Sitat av bocca Vis innlegg
Jeg får prøve å bare holde meg til dospray, fluesopp og muskatnøtt framover skjønner jeg...

Om det er lov å spørre: Hvordan har dere kommet i situasjonen at dere må avlegge prøver egentlig?
Vis hele sitatet...
Lurer på det samme. Og hvor gamle er dere?
Feltlege
Skyfx's Avatar
Trådstarter
Sitat av bocca Vis innlegg
Jeg får prøve å bare holde meg til dospray, fluesopp og muskatnøtt framover skjønner jeg...

Om det er lov å spørre: Hvordan har dere kommet i situasjonen at dere må avlegge prøver egentlig?
Vis hele sitatet...
25år
Tidligere "statsnarkoman", hadde en lege som startet det hele med å gi meg 100x 25mg Sobril, 100x 5mg Valium, 60x Imovane, og 100x 50mg Tramadol hver måned på det værste i lengre tid. Hadde aldri rørt annet enn alkohol før den tid, men var veldig langt nede den perioden i livet mitt, så ikke døm legen så galt, han prøvde bare å gi meg ro i kroppen.

Etter et år ca. så fikk legen pålegg fra spesialhelsetjenesten (PUT) om å kutte medisinene drastisk ned til kun 50mg sobril og 50mg Tramadol om dagen, så gjorde han det uten nedtrappingsplan. Dette ga meg abstinenser som faen.

Slik møtte jeg gata og darkweb, og begynte å kjøpe bulk og selge for å finansiere eget forbruk + enda litt mer.
Dette tok jeg enda lengre ut til slutt og begynte å finne meg lege i Latvia som ga meg det jeg pekte på. Turen kostet 2000kr, verdien på alt jeg fikk var nærmere 20.000kr, og pga. Norge og Latvia begge er med i schengen, så kan man ta med medisiner opp til en måneds forbruk.
Drar dit annahver månde nå, dro dit hver måned før.

Dette er 4 år siden, så slik startet det og slu...fortsetter det.

Men for å svare på spørsmålet ditt Bocca.
Jeg endte opp med å å gå fra subutex til dolcontin i et halvt år, og til slutt så solgte dealern butikken sin til meg siden han skulle slutte, og etter det ble tomt der så dro jeg til lege og ba om å legges inn på blå kors, dette var i fjor.
Så nå, over et år senere, så pga. jeg har vært tidligere rusmissbruker, så må jeg gå ukentlige urinprøver for å få lov til å gå på Tramadol 400mg, Lyrica 900mg, Stilnoct 20mg og Xanor 1mg.

Sitat av lyselilla Vis innlegg
Det er noen stoffer som ikke står oppført der, som de også søker etter,
f.eks midazolam og karisoprodol(Somadril)
Sistnevnte er jeg helt sikker på at de sjekker på mine prøver vertfall.
Vis hele sitatet...
Midazolam får man kun hvis man er innlagt på sykehus, så sikkert derfor de ikke gidder å teste folk for det.

Og jeg har tatt Lorazepam 4x 2.5mg hver dag uka her, så når jeg får neste rapport så skal jeg linke den opp her så får vi se om lorazepam slår ut på testene. Utifra arket, så skal de ikke søke etter det.
Jeg kommer tilbake i denne tråden med updates.
Sist endret av Skyfx; 20. desember 2014 kl. 18:55. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Yeah Baby Vis innlegg
Karisoprodol(Somadril), står ikke oppført nei,
men karisoprodol omdannes til Meprobamat som er et Barbiturat, og det kan de sjekke for.
Vis hele sitatet...
Men er det meprobamat de sjekker for da? Og hvis man tester positivt på det,
er det det meprobamat det slår ut på, men det tilsvarer karisoprodol?

Jeg er ganske sikker på at på mine prøver vertfall, tester de direkte etter karisoprodol.
For da jeg røk på den urinprøven, sa de muntlig til meg at jeg var testet positivt for karisoprodol,
og er 80% sikker på at jeg kan huske at jeg leste at det stod karisoprodol oppført på utskriften av analysen også.
Håper ikke admin tar dette for å være offtopic, vær litt grei nå, admin? Dette er jo fin informasjon for omverdenen
Sitat av bocca Vis innlegg
Jeg får prøve å bare holde meg til dospray, fluesopp og muskatnøtt framover skjønner jeg...

Om det er lov å spørre: Hvordan har dere kommet i situasjonen at dere må avlegge prøver egentlig?
Vis hele sitatet...
Innrømte misbruk til en psykolog som 19-åring. Hun og en lege sendte melding til fylkesmannen om dette, slik at jeg ble fratatt førerkortet. Da jeg ville få det tilbake ved å oppsøke en (ny pga flytting) fastlege, måtte jeg jo legge frem journal og historie. Fra da leverte jeg urinprøver hver uke i et halvt år for å få førerkortet tilbake. Vips, den terskelen for å avgjøre å ta urinprøver av meg, for legen, psykologen og andre som vet om misbruket, er nå svært lav ovenfor meg.

Sitat av Molly90 Vis innlegg
Lurer på det samme. Og hvor gamle er dere?
Vis hele sitatet...
22 nå. Startet med rus som 17-åring ufrivillig, jeg var en liten alkis etter en traumatisk hendelse i mitt liv (en ulykke uten dødsfall), så jeg møtte opp fyllesyk på jobb, tok en kaffe, som jeg vanligvis ikke drikker, gikk ut og tok en sigarett. Før denne dagen hadde jeg aldri rørt noe annet enn alkohol og nikotin.

Jeg kom inn igjen, shotta kaffen min som nå var litt kald.
En halvtime senere ble jeg ekstremt sløv, en følelse jeg aldri hadde kjent på før. Gikk til sjefen og sa at jeg følte meg dårlig og måtte dra hjem. Han bare lo og sa "Jeg putta 4 Valium i kaffen din! "
....
Derfra eskalerte det ganske kraftig, jeg hadde null selvkontroll og moral.

Per idag sitter jeg alene i en hybel til 4k, ganske dårlig standard. Jeg er utplassert i praksis (drømmejobben heldigvis!), får arbeidsavklaringspenger og røyker hasj.

Dagens moral: Ikke putt noe i noen andre uten deres viten.
Sist endret av Rusmisbrukeren; 21. desember 2014 kl. 13:15.
Syntetiske hasj/weed. GHB. LSD. Slår ikke ut på urinprøver :-)
Sitat av greatness Vis innlegg
Syntetiske hasj/weed. GHB. LSD. Slår ikke ut på urinprøver :-)
Vis hele sitatet...
Nei, kanskje ikke alle, men om du ser på linken i innlegget jeg siterer under, ser du at St. Olavs har en metode for å spore noen av typene.

Sitat av Legevakten Vis innlegg
Yo pisser selv i Trondheim.
http://www.stolav.no/StOlav/Avdeling...ekvisisjon.pdf
Her ser du alle rusmidlene en lege kan be de teste for.
Vis hele sitatet...
Sitat av lyselilla Vis innlegg
Men er det meprobamat de sjekker for da? Og hvis man tester positivt på det,
er det det meprobamat det slår ut på, men det tilsvarer karisoprodol?

Jeg er ganske sikker på at på mine prøver vertfall, tester de direkte etter karisoprodol.
For da jeg røk på den urinprøven, sa de muntlig til meg at jeg var testet positivt for karisoprodol,
og er 80% sikker på at jeg kan huske at jeg leste at det stod karisoprodol oppført på utskriften av analysen også.
Vis hele sitatet...
Meprobamat er et Barbiturat, og det kan de sjekke for.
Hvis du ser på skjemaet som Legevakten har lagt ut så står ikke karisoprodol oppført i analysereportoaret der, men jeg skal selvfølgelig ikke banne på at de ikke kan teste for det