Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 1042
Hei.

Jeg prøver meg litt for moroskyld og ønsker å sperre i dette tilfellet vg.no i hostfila for testens skyld.

Når jeg åpner hostfila, så skal jeg i følge en oppskrift lage ny linje og skrive inn 0.0.0.0 www.vg.no , lagre og lukke. Men vg åpnes fremdeles.

Noen som vet hva jeg må gjøre? Og så vidt jeg vet så skal det også være mulig å rute nettsiden til en helt annen side.. Hvordan gjøres dette?

Takk for svar.
Konsulenten
Fuzzybossen's Avatar
Trådstarter
Fant ut at jeg hadde lagret på feil måte. Så da er det første i orden. Men hvordan endrer jeg en side til å peke til en helt annen i hostfila?
Jeg er ikke ekspert på dette. Men om du definerer 127.0.0.1 istedet for 0.0.0.0 så peker du iallefall trafikken mot datamaskinen.

Så vil jeg tro du må ha en webserver gående som kan vise alternativt innhold.
Sitat av Yochi Vis innlegg
Jeg er ikke ekspert på dette. Men om du definerer 127.0.0.1 istedet for 0.0.0.0 så peker du iallefall trafikken mot datamaskinen.

Så vil jeg tro du må ha en webserver gående som kan vise alternativt innhold.
Vis hele sitatet...
Dette stemmer jo ikke.
Man peker den mot siden man vil omdirigere til.

Så istedet for å peke til 0.0.0.0 eller 127.0.0.1, finner man IP-adressen til en valgfri side, f.eks. er VG.no's egen IP 195.88.55.16.

Edit: en side's IP-adresse finner man enkelt ved å pinge den fra kommandoprompten f.eks.
Sist endret av The Great Catsby; 27. august 2014 kl. 16:26.
Det funker ikke nødvendigvis å redirecte fra én side til en annen, kun ved hjelp av hosts-fila. Går ofte greit hvis det kun er den éne nettsiden som ligger på den IPen, men ikke hvis nettsiden ligger bak cloudflare eller hvis samme servern driver flere nettsider.

Om du vil prøve, åpne opp en terminal og kjør følgende for å få IP-addressen: ping itavisen.no

Dersom resultatet er noe slikt som dette (cloudflare) eller dette (flere nettsider på samme ip) så er løpet kjørt uten mer nasty greier (proxy)
Sitat av The Great Catsby Vis innlegg
Dette stemmer jo ikke.
Man peker den mot siden man vil omdirigere til.

Så istedet for å peke til 0.0.0.0 eller 127.0.0.1, finner man IP-adressen til en valgfri side, f.eks. er VG.no's egen IP 195.88.55.16.

Edit: en side's IP-adresse finner man enkelt ved å pinge den fra kommandoprompten f.eks.
Vis hele sitatet...
Ah, men om man ønsket å servere en lokal hjemmesnekret versjon (f.eks en tulleversjon av VG) for å lure folk som låner pcen, da kunne man gjort det sånn?
Sitat av Yochi Vis innlegg
Ah, men om man ønsket å servere en lokal hjemmesnekret versjon (f.eks en tulleversjon av VG) for å lure folk som låner pcen, da kunne man gjort det sånn?
Vis hele sitatet...
Vil tro en kan og peke pcer mot andre pcer i hjemmenettverket.
Da finner du ipen til pcen som holdet oppe den falske siden,
For også lime denne inn i host filen som igjen peker mot vg.