Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 2967
God morgen. Siden jeg gamer cs en del så er ping viktig for meg, spesielt nå etter jeg fikk fiber. Har 60/60 linje alene, og har vanligvis 2ms når jeg pinger vg.no. Men nå er det mellom 17 og 18ms, kan det være overbelastning fra vikenfiber?

edit; jeg kjører med ethernet kabel.

Sitat av ezyy Vis innlegg
God morgen. Siden jeg gamer cs en del så er ping viktig for meg, spesielt nå etter jeg fikk fiber. Har 60/60 linje alene, og har vanligvis 2ms når jeg pinger vg.no. Men nå er det mellom 17 og 18ms, kan det være overbelastning fra vikenfiber?

edit; jeg kjører med ethernet kabel.
Vis hele sitatet...
Pinger vg.no [xxxxx] med 32 byte data:
Svar fra xxxxx: byte=32 tid=17ms TTL=246
Svar fra xxxxxx: byte=32 tid=17ms TTL=247
Svar fra xxxxxxx: byte=32 tid=19ms TTL=247
Svar fra xxxxxxx: byte=32 tid=17ms TTL=247
^ dette var nå.

ezyy;3156283]God morgen. Siden jeg gamer cs en del så er ping viktig for meg, spesielt nå etter jeg fikk fiber. Har 60/60 linje alene, og har vanligvis 2ms når jeg pinger vg.no. Men nå er det mellom 17 og 18ms, kan det være overbelastning fra vikenfiber?

edit; jeg kjører med ethernet kabel.



Pinger vg.no [xxxxx] med 32 byte data:
Svar fra xxxxx: byte=32 tid=17ms TTL=246
Svar fra xxxxxx: byte=32 tid=17ms TTL=247
Svar fra xxxxxxx: byte=32 tid=19ms TTL=247
Svar fra xxxxxxx: byte=32 tid=17ms TTL=247
^ dette var nå.

God morgen. Siden jeg gamer cs en del så er ping viktig for meg, spesielt nå etter jeg fikk fiber. Har 60/60 linje alene, og har vanligvis 2ms når jeg pinger vg.no. Men nå er det mellom 17 og 18ms, kan det være overbelastning fra vikenfiber?

edit; jeg kjører med ethernet kabel.



Pinger vg.no [xxxxx] med 32 byte data:
Svar fra xxxxx: byte=32 tid=17ms TTL=246
Svar fra xxxxxx: byte=32 tid=17ms TTL=247
Svar fra xxxxxxx: byte=32 tid=19ms TTL=247
Svar fra xxxxxxx: byte=32 tid=17ms TTL=247
^ dette var nå.

Wow, hva har skjedd med tråden?

Anyway dere skjønner.
Sist endret av ezyy; 24. august 2014 kl. 11:35. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Prøv heller å pinge altibox. Pleier å få 2ms der om jeg ikke husker helt feil, men nå fikk jeg 6ms. Pinget også vg for å gi deg noe å sammenligne med, der fikk jeg 16ms. Det er også med Altibox, men ikke viken.
Trådstarter
Sitat av suppesos Vis innlegg
Prøv heller å pinge altibox. Pleier å få 2ms der om jeg ikke husker helt feil, men nå fikk jeg 6ms. Pinget også vg for å gi deg noe å sammenligne med, der fikk jeg 16ms. Det er også med Altibox, men ikke viken.
Vis hele sitatet...
Beklager for rotete post. Får vanligvis 2ms når jeg pinger vg, har kontaktet vikenfiber nå for feilsøk. Kan være noe feil med Altibox generelt.
Tidsmisbruker
Slaps's Avatar
Får 1 ms til Altibox og 6-7 ms til vg.no
Trådstarter
Sitat av Slaps Vis innlegg
Får 1 ms til Altibox og 6-7 ms til vg.no
Vis hele sitatet...
Ser ikke ut til at du har problemer iallefall.
Sitat av ezyy Vis innlegg
Ser ikke ut til at du har problemer iallefall.
Vis hele sitatet...
6-7ms til vg? Har de så dårlig infrastruktur at latencyen kommer opp i dette?
Jeg har vel ikke vært borti en fiberlinje ennå (stort sett til bedrifter) som har over 2-2.5ms til vg.no eller www.nix.no.

her er ping fra meg (fiber fra kvantel) til vg.no

Pinging www.vg.no [2001:67c:21e0::16] with 32 bytes of data:
Reply from 2001:67c:21e0::16: time=1ms
Reply from 2001:67c:21e0::16: time=1ms
Reply from 2001:67c:21e0::16: time=1ms
Reply from 2001:67c:21e0::16: time=1ms
I failed unit tests
Freddy_fred5's Avatar
esposed: 6ms på skolenettet her iallefall. Kan jo absolutt hende at det er litt utenfor storbyer.
Grunnet fiberbrudd mellom Oslo - Stavanger, går all trafikken her gjennom 1 linje. Det er stor trafikk på linjen, og den er derfor overbelastet. Dette fører til at det
kan oppleves noe tregere enn normalt. Beklager ulempen du opplever grunnet
dette.

Mvh Thordis.
Trådstarter
2ms nå boys, ordna seg =)
Sitat av ezyy Vis innlegg
2ms nå boys, ordna seg =)
Vis hele sitatet...
Bra! 2ms høres helt ok ut for en privatlinje
Trådstarter
Sitat av exposed Vis innlegg
Bra! 2ms høres helt ok ut for en privatlinje
Vis hele sitatet...
Digg det, 60/60 alene gjør susen!