Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  14 5541
Hei! Jeg vurderer sterkt og dra på bartender skolen i November. Har dere noe tips på hvor det er bra og dra? Har noen av dere gått der? Jeg vurderer da Spania, Barcelona.

Lurer også på hvor det er mest Norsker/Svensker av bartender skolene. (Utenom Norge og Sverige).

Tar imot alt av tips og diverse informasjon.

Hilsen,
Benjizz
Bartenderskolen er fucking waste of money om du ikke er keen på selve opplevelsen det er ved å betale for å jobbe. Men, om jeg skulle dratt ville jeg lett valgt Kos eller Phuket. Da får du mye fest og moro for pengene dine.
Enig med moret her, du lærer 15 blå curacao drinker. Festene er bra men har ingen erfaring med Barcelona bortsett at jeg kan tenke meg det er forholdsvis dyrt sammenlignet med andre plasser.
Jeg var på bartender skolen H Buttler på kreta, og digget det.

http://h-butler.no/

Anbefaler alle som har lyst til å lære mer rundt det å være bartender i norge å ta dette kurset \ skolen
Benjizz's Avatar
Trådstarter
28 0
Ja har sett mere på Phuket og det virker kult! Er det noe særlig bra på Kos i November da? Jeg elsker og feste og lære seg mye nye drinker, bar triks og sånt ville vært morsomt samtidig får jeg faktisk bartender lisensen og kan søke på jobb som bartender blant annet i Norge.
Sitat av Benjizz Vis innlegg
Ja har sett mere på Phuket og det virker kult! Er det noe særlig bra på Kos i November da? Jeg elsker og feste og lære seg mye nye drinker, bar triks og sånt ville vært morsomt samtidig får jeg faktisk bartender lisensen og kan søke på jobb som bartender blant annet i Norge.
Vis hele sitatet...
Viktigste er at du får en opplæring du kan bruke til noe. Bartending er evig mye mer enn drinker.

Det er hygiene, glasslære, spritkunnskap med. mer.. Er du ute etter fest og styr og herj. For all del dra til Phuket. Hvis du vil lære deg å bli bartender.. Ta H-butler kurset i Norge.. Få deg jobb i en skikkelig hotellbar.. Drit i utestedene. Slik blir du en god bartender.
H butler kursene har jeg ingen erfaring med, men har jobbet endel med Terje tidligere og han er veldig flink.

Uenig i at man nødvendigvis må stå i en hotellbar for og bli en flink bartender, dette er forsåvidt to forskjellige typer bartending. Ene har muligheten til og bruke 6 minutter på og lage en perfekt old fashion mens en nattklubb bartender står og pumper ut drinker hele kvelden og aldri bør bruke mer en 20 sekunder per drink.
Benjizz's Avatar
Trådstarter
28 0
Her lest en del mere om dette og virker jo fantastisk. Viss du går EBS som er den meste kjente skolen (?), så får man garangtert jobb siden alle vil ha folk fra den skolen. Man trenger heller ikke være 20år for og få jobb som bartender i Norge. Etter 2 månder har man da tjent inn det man betalte for skolen så kan overhode ikke se hvordan dette er bortkastet.
"Garantert jobb"... Vel, det tviler jeg sterkt på. Det å være bartender er grisepopulært og markedet flommer ikke akkurst over av ledige stillinger. Men, nå er ikke jeg den eneste i bransjen da, kan godt være noen digger folk fra bartenderskolen selv om jeg aldri har møtt en bartender som har tatt kurset...
Sist endret av moret; 29. juli 2014 kl. 16:25.
Garantert jobb tviler jeg også veldig sterkt på, jobbet selv som bartender i ca 10 år. Var borti noen EBS bartendere og de kunne stortsett kun lage noen veldig enkle charter drinker med masse likører samt noe veldig basic flairing.

At man ikke trenger og være 20 år er også galt, skal du selge sterk sprit og ikke er på en lærling kontrakt var ivertfall kravet at man måtte være fylt 20 år.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Benjizz Vis innlegg
Her lest en del mere om dette og virker jo fantastisk. Viss du går EBS som er den meste kjente skolen (?), så får man garangtert jobb siden alle vil ha folk fra den skolen. Man trenger heller ikke være 20år for og få jobb som bartender i Norge. Etter 2 månder har man da tjent inn det man betalte for skolen så kan overhode ikke se hvordan dette er bortkastet.
Vis hele sitatet...
Med mindre du har fagbrev relatert til skjenking så må du vere tjue år. Alkohollova §1.5.

Kurset er tent inn på 2 månader om alternativet er å gå arbeidsledig. For dei fleste er annan jobb meir realistisk alternativ, og ei utgift mindre...

Om ting virker for fantastisk er det ofte markedsføring med i bildet.
Benjizz's Avatar
Trådstarter
28 0
Kanskje ikke garangtert jobb men skolen hjelper deg iallefall til og få jobb. Har lest at man har lov og servere drinker men ikke ta betalingen for dem, altså, noen andre må ta betalt for den. Er det feil?
Sist endret av Benjizz; 29. juli 2014 kl. 17:57.
I 2007 var jeg på bartenderskole i Magaluf (www.barskolan.net).

Det var sinnsykt gøy, fikk venner for livet der nede (ble igjen å jobba hele sommeren).

Lærte faktisk en god del også. På den skolen jeg linka til feks, så jobber verdensmesteren i flairing (triksing med flasker) Christian Delpech.

VIDEO

Do it =)
Sist endret av Pandabjørn; 29. juli 2014 kl. 18:49.
Sitat av Benjizz Vis innlegg
Kanskje ikke garangtert jobb men skolen hjelper deg iallefall til og få jobb. Har lest at man har lov og servere drinker men ikke ta betalingen for dem, altså, noen andre må ta betalt for den. Er det feil?
Vis hele sitatet...
Ja det er feil. Det er heller ingen barer som hadde godtatt en slik praksis da det er ekstremt tidskrevende, dyrt og inneffektivt.

Nå er jeg usikker på hvor bra kontakter disse chartenderene har rundt om i Norge men vil du jobbe noen charter sesonger kan de garantert hjelpe.

Beklager at dette blir veldig negativt, kursene er helt sikkert bra, men husk at de først og fremst selger deg disse kursene (noe de forøvrig tjener bra penger på). Så ikke ta alt for god fisk.
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Noen som har erfaring med european bartender school? Vurderer å dra til utlandet og bli bartender for en periode.